Bordsmikrofon när man har högtalare, går det?

Permalänk
Medlem

Bordsmikrofon när man har högtalare, går det?

Tja!

Mina kompisar klagar på taskig ljudkvalité när jag pratar i ventrilo/mumble skype osv. Har just nu en gammal clip mikrofon som jag knäpper på tröjan och använder Corsair SP2500 som högtalare. Allt är kopplat till ett Asus Xonar DX i datorn. Jag har kollat på Blue Yeti USB mikrofon men har en fråga: Kommer det fungera bra när jag spelar med högtalare eller kommer det bli ett himla eko för mina kompisar då mikrofonen får stå bredvid högtalarna istället för att hänga i tröjan som min nuvarande? Är inte den typen som gillar att använda hörlurar nämligen :S

PS: Jag har väldigt låg volym på spelen när jag spelar, typ mumble/skype på 100% och spelen på 25%.

Bordsmikrofonen: http://www.amazon.com/Blue-Microphones-Yeti-USB-Microphone/dp...

Permalänk

varför skall du ha en sån "overkill" mikrofon för?

Permalänk
Moderator
Moderator

Du bör leta fram någon mic som är mer riktad, en "shotgun"-mic. Den där är mer åt omni-hållet.

Edit: Verkar inte vara någon stor marknad för shotgun-micar avsedda för datorer dock, blir kanske en del kopplande.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

varför skall du ha en sån "overkill" mikrofon för?

Efter många google sökningar nämndes den flera gånger. Att den drivs med egen DAC och verkar lätt att koppla in är alltid trevligt och ljudkvalitén är ju fenomenal! Många användarrecensioner som ger den full pått också.

Permalänk
Medlem

Det funkar i tex skype eftersom den har någon anti-eko-algoritm. Däremot kommer allt annat ljud du spelar fångas upp såklart.

I ventrilo och mumble funkar det ej sist jag testade.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig i skype så länge volymen inte är för hög.

Har en billig zalman-mick http://www.inet.se/produkt/6361022/mikrofon-zalman-med-clip-z...