Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Amazon Prime Day 2025 – hitta hårdvarufynden med SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Aha. Det var alltså:
"Sennheiser MOMENTUM 4 Wireless hörlurar - Bluetooth-headset för kristallklara samtal med adaptiv brusreducering, 60 timmars batteritid, anpassningsbart ljud och lättviktsdesign, svarta, Over Ear "
https://www.amazon.se/Sennheiser-MOMENTUM-Wireless-h%C3%B6rlu...

och inte:
"Sennheiser MOMENTUM 4 Wireless hörlurar - Bluetooth-headset för kristallklara samtal med adaptiv brusreducering, 60 timmars batteritid, anpassningsbart ljud och lättviktsdesign, svart koppar, Over Ear"
https://www.amazon.se/Sennheiser-MOMENTUM-Wireless-h%C3%B6rlu...

Beskrivningen av produkten är i princip IDENTISK.

Momentum 4 finns i olika varianter. Wireless, Copper, Denim, Dragon och Pride. Skillnaden verkar vara utaeendet. Ordinariepriser hos sennhaiser verkar skilja några hundralappar. Men det är det som var min poäng, de jämför med lägst pris de haft på Amazon de senaste 30 dagarna. Fortfarande ett ok pris, men hade du betalat 2000 kr mer för lite kopparaccenter? Om den normala hade gått ner till 1500 kr så hade det varit en myclet bättrre deal ä, men bara ~25% rabatt. Därför blir det så missvisande i de fall folk bara skriver hur många procent något är nedsatt.

Permalänk

Är det någon som vet ifall det finns en ruta man kan kryssa i ifall man vill ha grejerna fraktat i en kartong? Har letat men hittar inte.

Har handlat rätt mycket och nästan alltid fått grejerna i kartong men nyligen fick jag en dyrare datorpryl som kom i originalkartong som var rätt tilltufsad.

Skrev till kundtjänst och fick till svar att jag inte klickat i rutan med ytterkartong. Kunde välja mellan ny ersättningsprodukt, skicka tillbaks eller 10% rabatt på ordern så det löstes galant av kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Är det någon som vet ifall det finns en ruta man kan kryssa i ifall man vill ha grejerna fraktat i en kartong? Har letat men hittar inte.

Har handlat rätt mycket och nästan alltid fått grejerna i kartong men nyligen fick jag en dyrare datorpryl som kom i originalkartong som var rätt tilltufsad.

Skrev till kundtjänst och fick till svar att jag inte klickat i rutan med ytterkartong. Kunde välja mellan ny ersättningsprodukt, skicka tillbaks eller 10% rabatt på ordern så det löstes galant av kundtjänst.

Brukar finnas i kassan. Brukar stå om varan skickas i originalkartong där också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

30 dagar prime fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Amazon är helt fantastiskt bra, köper nästan allt jag beställer online från dem de senaste 2 åren. Allt från småprylar, cyckelgrejor och kläder till hela färdigmonterade datorer

de fåtal gånger det varit något problem, har de varit precis som att handla på Ikea, de har ordnat till det direkt, snabbt och utan massa onödiga frågor, kunden går först.

Leveranserna har jag endast någon enstaka gång upplevt någon försening.

I mina ögon är de nummer 1 just nu i Sverige med stor marginal.

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

30 dagar prime fungerar inte.

Hade också problem ett tag men löste sig genom att gå in på valfri kampanj produkt i sortimentet så fanns knappen för att skaffa Prime istället för köp knapp, om det nu är samma problem för dig?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Visste inte att det fanns Amazon-fanboism

Det är såklart hemskt att stötta företag som Amazon med så stora som de är och problem kring de.

Men de har bra priser och grymt stort utbud, för mig spelar de större roll.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Och det som sas då var sant. Dessbättre har de helt lyckats ändra på hemsidan, och med det följde succén. Hade de inte ändrat på hemsidan hade de aldrig lyckats.

Personligen handlar jag en hel del därifrån, för de andra drakarna på marknaden är ändå utländska. Undantaget är rena datorprylar, där är det uteslutande Inet som gäller.

Vad gjorde de för något? Kommer ihåg översättningar var hemska och content/varor var bristfälligt. Men själva hemsidan verkar vara detsamma?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Aldrig Amazon, föder inte den gubben

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det var ett så kallat "Prime Day" pris, men Intel Core i5 14400F låg ute för 1289kr igår och nu är det borttaget, så möjligtvis?.. Och NetOnNet hade prismatchat med det, så för att inte stödja amerikansk kapitalism mer än nödvändigt, så köpte jag självklart från NetOnNet istället. Blir en bra och billig upgrade från min antika 8700K.

Visa signatur

Intel inside ✔ i7 8700K 5GHz | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Amazon är helt fantastiskt bra, köper nästan allt jag beställer online från dem de senaste 2 åren. Allt från småprylar, cyckelgrejor och kläder till hela färdigmonterade datorer

de fåtal gånger det varit något problem, har de varit precis som att handla på Ikea, de har ordnat till det direkt, snabbt och utan massa onödiga frågor, kunden går först.

Leveranserna har jag endast någon enstaka gång upplevt någon försening.

I mina ögon är de nummer 1 just nu i Sverige med stor marginal.

Håller med upplever samma sak, köper hellre från amazon än någon annan svensk ÅF. I veckan hade jag problem med ett minneskort jag köpte för ca ett år sedan, hör av mig till amazon och förklara problemet - inga konstigheter. Bara skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Det kallar jag service i världsklass

Visa signatur

if young metro don't trust you