Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Hjärnimplantat möjliggör realtidssamtal

Permalänk
Melding Plague

Hjärnimplantat möjliggör realtidssamtal

Försöksperson med ALS kan tala rytmiskt och med betoningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

The Matrix 0.02a. Eller Cyberpunk, samma version.

Spännande med sådana framsteg. Samtidigt skrämmande när vissa andra, liknande implantat kan tänkas bli obligatoriska i framtiden. Förr eller senare blir vi kanske mer maskiner än människor.

Permalänk
Medlem

Borg, James Borg. 007 of 1.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

60% igenkänning. Det är inte illa. Det är ju som att försöka förstå danska fast bättre.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

I know KungFu!

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Sötast

Helt galet vad häftiga saker som sker i forskningen inom vården alltså.
Såg en minidoku om Neuralink om en man som numera inte bara kan prata (nästan) i realtid, istället för att behöva någon minut eller två för att formulera en kortare mening.
Han kan även spela konsoll med sina barn med sin hjärna... något alla barn fantiserade om när de spelade som små. Mindpowers!

https://www.youtube.com/watch?v=SqrANrm-QMY

Skrivet av hammarbynisse:

60% igenkänning. Det är inte illa. Det är ju som att försöka förstå danska fast bättre.

Hahaha, den var sjukt bra!

Permalänk
Medlem

Förstå danska? går det?

Permalänk
Medlem

Omnissiah be praised - all hail the machine god.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Som en riktigt dålig neuralink... Konkurrenterna är redan 10 år efter då redan nästa år kopplar in sig på syncentrum...
Full hjärna innan 2030 förmodligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Förstå danska? går det?

Inte ens danskarna förstår danska.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant!

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Vi er Borg. Sænk dine skjolde og overgiv dine skibe. Vi vil tilføje dit biologiske og teknologiske særpræg til vores eget. Din kultur vil tilpasse sig til at servicere os. Modstand er forgæves.

Permalänk
Skrivet av Robostar:

Vi er Borg. Sænk dine skjolde og overgiv dine skibe. Vi vil tilføje dit biologiske og teknologiske særpræg til vores eget. Din kultur vil tilpasse sig til at servicere os. Modstand er forgæves.

Jag försökte översätta: "Vi vil assimilax din biofrekta särström till kollekten. Din kulturografi reformatas för servituum. Trokken är zyraless." Hur nära kom jag?

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Ungefär som när en Skåning försöker förstå en Stockholmare

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Jag försökte översätta: "Vi vil assimilax din biofrekta särström till kollekten. Din kulturografi reformatas för servituum. Trokken är zyraless." Hur nära kom jag?

Tror han försökte sälja wienerbröd till bion?

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vill "pissa på nåns parad", men hur långt gången ALS har patienten i fråga?
Kan han göra sig förstådd på nåt annat sätt som verkligen bevisar att detta fungerar?
Några 100 neuroner är ingenting jämfört med de närmare 100 miljarder en frisk hjärna består av.
Stor risk att forskarna pratar med sina algoritmer i stället för patienten.
Edit/
Följde länken.
En artikel som i sin tur hänvisar till en artikel i Nature som ligger bakom en paywall.
Ingen peer-review vad jag kan se...

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.