Hur flyter spelet för er med "top of the line"-datorer?

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Jag är rätt besviken över hur min dator presterar i GW2, ligger rätt ofta runt ~50fps och dippar till ~35-40fps då jag är ute och ränner omkring mitt ute i ingenstans utan att något händer. Blir något värre om jag snurrar runt och byter kameravinklar. (detta med beta drivrutinerna till grafikkorten 306.02)

Detta med autoinställningen / best visuals (eller vad den nu heter), blir knappt bättre om jag drar alla inställningar i botten.

Detta tycks vara mer regel än undantag.
Jag förstår verkligen inte hur någon kan ränna runt med mer än 70 fps konstant?? Vad är det för monster de spelar på?!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Detta tycks vara mer regel än undantag.
Jag förstår verkligen inte hur någon kan ränna runt med mer än 70 fps konstant?? Vad är det för monster de spelar på?!

myotmaner.
Finns ingen konsument-rigg som kommer köra 70fps konstant i rvr, stora events osv. Även med låg upplösning.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Detta tycks vara mer regel än undantag.
Jag förstår verkligen inte hur någon kan ränna runt med mer än 70 fps konstant?? Vad är det för monster de spelar på?!

På internet kan alla maxa alla spel med 120 fps på sin brödrost. Men inte en jävel kan frapsa och visa sina underbara fps i spel av någon konstig anledning.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

har 12.8 drivers med 12.8 cap 2 profiles som jag drog ner idag. jag använder driversweeper och allt vad det nu heter, så allt gammalt är borta, och det nya är på plats på redigt.., men trots dessa nya profiles som ska boosta fps:en i gw2 så ser jag fan ingen skillnad...
se mitt rig. är skit besviken på min fps. kör 1080p och jag tycker att jag borde få lite över 60fps i städerna iallafall?
stod riktad åt 1 håll innan jag installerade nya drivers, loggade tillbaka, hade samma fps på rutan.. (stod i rata sum)

har jag bara problem eller vad händer?

edit: precis allt är maxat.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Har ny klock på datorn och har mycket bättre fps nu. i städer har jag 60-90 fps och ute i pve världen allt mellan 90-40 fps beroende på vad som sker i omgivningen. inte varit i etarnal battlegrounds på ett tag så kan ej ge siffra just nu.

angående kameran, in i options och ändra camera-rotation speed

ni med intel och HTT, stäng av det HTT

Skrivet av KlyfftPotatis:

har 12.8 drivers med 12.8 cap 2 profiles som jag drog ner idag. jag använder driversweeper och allt vad det nu heter, så allt gammalt är borta, och det nya är på plats på redigt.., men trots dessa nya profiles som ska boosta fps:en i gw2 så ser jag fan ingen skillnad...
se mitt rig. är skit besviken på min fps. kör 1080p och jag tycker att jag borde få lite över 60fps i städerna iallafall?
stod riktad åt 1 håll innan jag installerade nya drivers, loggade tillbaka, hade samma fps på rutan.. (stod i rata sum)

har jag bara problem eller vad händer?

edit: precis allt är maxat.

stäng av hyperthread, supersample och öka spänningen lite, gw2 tycks vara kinkig inför instabila processorer

min polare har 3570k med ett 6870 och han har bättre prestanda än dig.. (turbo klock satt på 4,0GHz)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

har 12.8 drivers med 12.8 cap 2 profiles som jag drog ner idag. jag använder driversweeper och allt vad det nu heter, så allt gammalt är borta, och det nya är på plats på redigt.., men trots dessa nya profiles som ska boosta fps:en i gw2 så ser jag fan ingen skillnad...
se mitt rig. är skit besviken på min fps. kör 1080p och jag tycker att jag borde få lite över 60fps i städerna iallafall?
stod riktad åt 1 håll innan jag installerade nya drivers, loggade tillbaka, hade samma fps på rutan.. (stod i rata sum)

har jag bara problem eller vad händer?

edit: precis allt är maxat.

Städerna precis som stora events påverkas även delvis av mängden folk och sedan är städerna även packade med detaljer osv.
Vad har du för FPS i städer?
Vad har du för GPU load?
Vad har du för CPU load?
Har du en polare som kan stå brevid och säga vad han har för värden?

min gissning är att har polaren en ok burk han med så kommer ni ligga på samma FPS men din load kommer ligga lägre om din burk är bättre och tvärtom.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Jubileumsmästare

Har en Intel Core i5 2500k på 4,5Ghz och ett ASUS GTX 670 med 306.23 drivrutinerna, jag ligger mellan 40-90FPS i spelet med alla inställningar på max i 1920x1080. Dock laggar det till när man tar upp kartan eller byter kameravinkel vilket är sjukt störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Har en Intel Core i5 2500k på 4,5Ghz och ett ASUS GTX 670 med 306.23 drivrutinerna, jag ligger mellan 40-90FPS i spelet med alla inställningar på max i 1920x1080. Dock laggar det till när man tar upp kartan eller byter kameravinkel vilket är sjukt störande.

Om du har MSI Afterburner installerat gör så du ser GPU load och GPU clock, misstänker att iaf med kartan kan det vara att kortet klockar ner sig.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Ferrat:

Om du har MSI Afterburner installerat gör så du ser GPU load och GPU clock, misstänker att iaf med kartan kan det vara att kortet klockar ner sig.

Jadå det har jag installerat, har dock inte tänkt på ifall det är så att kortet klockar ner när jag öppnar kartan. Får ta och kolla närmare på det.

Permalänk
Medlem

Kör 2560x1440 med Textures och lite sånt plcok på high, resten på medium. Snittar 70-80 Fps, drops till 50 någon gång ibland. Fruktansvärt förvånad att mina kort klarar det faktiskt. Även BF3 funkar helt ok på Med/low kombination

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Förhållandevis väldigt dåligt, FPS droppar väldigt lågt ibland.
GTX 680 och i7 2600K @ 4.6 GHz.

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Förhållandevis väldigt dåligt, FPS droppar väldigt lågt ibland.
GTX 680 och i7 2600K @ 4.6 GHz.

stäng av hyperthreading

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Min burk börjar vara lite äldre, men hoppades på mer FPS i gw2.

Har sänkt lite inställningar för ha 60fps, men går upp i 100% gpu load ganska ofta. (Och så klart inte 60 stadiga i WvWvW)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har 50-80 FPS i PvE med mycket folk runtomkring. Allting på max utom AA (där är det FXAA). 1680x1050.

i7 2600k, GTX 560 448 cores.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Har nu en ny datorsetup med :

I5 3570k
Gigabyte GTX 670 OC
8GB RAM

Maxxar ALLT, och har låst min Vsync dvs jag får jämna 60fps vart jag än är. Man kan väll inte begära mycket mer än så...

Permalänk
Medlem

2500k @ 4ghz, 670GTX @ 1.2ghz, intel 330 SSD (500m/500m), 8gb Ram (cl9 1866mhz)

Stabil 100-120 fps för det mesta, dock dippar det till 25% GPU usage och 20-30 fps i WvW, någon annan som känner av det här? Verkar inte riktigt som om CPUn peakar heller (men nära är det väl).

Edit: Det här är med 40fps i Wvw men som ni ser så peakar inte minne, eller cpu, gpun ligger på 40-50% load och sover... va kan det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

2500k @ 4ghz, 670GTX @ 1.2ghz, intel 330 SSD (500m/500m), 8gb Ram (cl9 1866mhz)

Stabil 100-120 fps för det mesta, dock dippar det till 25% GPU usage och 20-30 fps i WvW, någon annan som känner av det här? Verkar inte riktigt som om CPUn peakar heller (men nära är det väl).

Edit: Det här är med 40fps i Wvw men som ni ser så peakar inte minne, eller cpu, gpun ligger på 40-50% load och sover... va kan det vara?

Det är pga nätverket, begränsningarna i spelets nätverkskoden, det spelar ingen roll hur bra dator du har detta påverkar alla.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag har följande setup och får ut 40-112fps (är dock bara lvl 9 så har inte hunnit spela så mycket än) men min fps hoppar extremt mycket än så länge.

i5 2500K @ 4,5GHz
7970 CF @ 1000/1403
16 GB RAM @ 1600MHz
Mekanisk 7200RPM Sata 6Gbit/s disk

Detta är då med allt maxat i 1920x1080. Har förvisso inte senaste drivrutinerna till grafikkorten, vilket kanske skulle hjälpa då dessa är vad som agerar flaskhals för mig då korten alltid ligger på 100% load i princip.