Iphone 5 går att förbeställa från kl 00.01/ 21 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

En viss lur har sålt slut redan och denna tillverkare har inte som tradition att sälja på detta sätt, bara det säger väl det mesta

Kul att det finns intresse för Lumia 920.
iPhone 5 säljer också rätt bra, 2 miljoner förhandsbeställningar de första 24 timmarna. Kan jämföras med att Nokia sålde 4 miljoner windows phone telefoner under hela förra kvartalet

Permalänk
Skrivet av peterj:

Kul att det finns intresse för Lumia 920.
iPhone 5 säljer också rätt bra, 2 miljoner förhandsbeställningar de första 24 timmarna. Kan jämföras med att Nokia sålde 4 miljoner windows phone telefoner under hela förra kvartalet

Du får räkna bort 1 miljon sektmedlemmar
Dom som köpt en Iphone om den så vore doppad i skit och egentligen var en 3GS fast med nytt skal.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raidarn:

Bitter? nej, inte alls, svarar bara på inlägget där det hävdas att det går så bra i aktievärlden för apple?

Vet du vad en börs är och hur den fungerar samt aktier? Aktier går upp och ner hela tiden.

De har bland annat gått om Microsoft (och Google) som världens högst värderade teknikföretag.

Det går helt sjukt bra för Apple på alla sätt, du kan vara en av de mest olärda människor jag stött på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Du väljer dock att "basha" MS och Nokia i denna tråd, hur OT är du inte i inlägget längst upp?

Tycker du ska kolla runt lite i andra trådar också och vidga ditt perspektiv, att få nått att jämföra med lite grann... Det går inte att slå sig på bröstet och skrika "jag är bäst" utan att veta något om alla andra runt omkring.
Se dig om lite, En viss lur har sålt slut redan och denna tillverkare har inte som tradition att sälja på detta sätt, bara det säger väl det mesta.

Och som avslut, jag är fortfarande för i4:an om man vill köra iOS, bästa luren apple släppt och "billig" begagnad om man ser till apples övriga prissättning...

No hard feelings, Over and out!

Du ska inte tro att jag inte läser om andra lurar tvärt om. Jag läser det mesta om allt. Innan JAG köpte min 5a prova jag s2 s3 Sony xperia. Men dom passa inte mig. Jag läser spalt meter av reviews om teknik av alla dess slag varje vecka. Samt att jag läst var och varannan tråd här. Även din därför kommer iPad mini bli en besvikelse. Dock så nöjer jag mig med att läsa. Det enda jag sagt om MS är att jag avskyr det samt att JAG tycker w8 ser gräsligt ut. Medans du min pojk svänger med ord som att Apple har omodern teknologi och Apple är sektfolk. Jag har heller aldrig sagt att Apple är bäst bara att åter IGEN jag anser Iphone 5 bäst för MIG. Du däremot menar på att man är körd i skit och är en korkad sektmedlem om man köper Apple.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du menar när Nokia floppar?

Dom gjorde ju ett start Q3 bokslut iaf http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15629886.ab kanske ska låta bli att köpa aktier och istället spara till att köpa konkurs boet ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Dom gjorde ju ett start Q3 bokslut iaf http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15629886.ab kanske ska låta bli att köpa aktier och istället spara till att köpa konkurs boet ..

Fel tråd, du är OT!

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Tack så mycket mahasj för all information som du har visat här i tråden! Beställde en iPhone 5 för några veckor sedan och började tveka lite på om den var så bra som den verkade. Men antagligen var det bara för många android fanboys här på Swec som säger annat. Jag tycker att S3:an är grymt bra också men då jag har haft en iPhone 4 nu i 2 år så väljer jag femman helt enkelt En sak som jag har märkt på alla tester är att grafikprestandan hos iPhone 5 är ju oerhört mycket bättre än alla andra mobiler, ungefär dubbelt så bra som S3:an om inte mer

Förresten, vad har hänt med leveranstiderna?! Beställde den för ungefär en månad sen och då stod det V.42-43... Sedan v.43 och nu veckan innan 43 så står det "beräknad leverans v.45" från ingenstans... Samma hos alla andra operatörer, november/december. Varför sån brist? Det är 32Gb versionen som jag syftar på f.ö.

Så lite så! Hoppas att du blir nöjd med din iPhone 5, har själv beställt en men inte fått den ännu (denna eviga väntan). De flesta highend-mobiler är riktigt bra, så det är bara upp till var och en var man själv trivs med. Och är det så att man inte trivs med sitt köp så kan man ju alltid lämna tillbaks/sälja och köpa något annat istället.

Jo, grafikprestandan verkar vara riktigt bra på iPhone 5 enligt benchmarken. Så ska bli spännande och se vad utvecklarna kan göra med all den prestandan

Angående leveranstiderna så tycker jag att Don_W fick med det mesta. Men som talesättet säger: Den som väntar på något gott väntar aldrig (alltid?) för länge.

Permalänk
Avstängd

Antar att det finns flertalet insatta här så jag tänkte flika in en liten fråga här istället för att starta en ny tråd.

Min lillebror har idag en 4s men kommer få en 5 nästa vecka och då har jag fattat det som att man måste göra en backup på 4s i itunes för att säedan välja den backupen i "första starten" på 5:an.

Nu är det så att min farsa skall köpa 4s:en och då undrar jag raderar den helt och hållet så den blir som från fabriken, räcker det med att plugga in den i annan dator eller har itunes/telefonen någon funktion för det ?

Permalänk
Medlem

Finns ett antal saker man måste göra. Lättaste är att göra en backup upp i icloud http://www.apple.com/icloud/setup/
Man måste ha wifi. Det tar ett tag att synka upp allt.

Efter det är gjort se till att avaktivera imessage i telefonen. Efter det kan ni återställa den och ställa in den som ny telefon.

När ni får 5an så loggar ni helt enkelt in med apple-idt ni använde för icloud backupen och drar igång ilcoud så får ni ner allt till telefonen. Det är väldigt enkelt och det går inte att misslyckas. Bara att följa instruktionerna på skärmen.