Massivt lag i Borderlands 2

Permalänk
Medlem

Massivt lag i Borderlands 2

Tjo! Köpte Geforce GTX 660TI från Inet då fick jag Borderlands 2 med på köpet.. Och nyss när jag starta spelet så är det massivt lag..
Även i menyerna så är det lag. Fryser till varannan sekund.
Min specs
AMD FX(tm)-411 Quad-Core Processor 3.60Ghz
12GB GB DDR3
GeForce GTX 660Ti
1TB Hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hot2Hot:

Tjo! Köpte Geforce GTX 660TI från Inet då fick jag Borderlands 2 med på köpet.. Och nyss när jag starta spelet så är det massivt lag..
Även i menyerna så är det lag. Fryser till varannan sekund.
Min specs
AMD FX(tm)-411 Quad-Core Processor 3.60Ghz
12GB GB DDR3
GeForce GTX 660Ti
1TB Hdd

Senaste drivrutinerna från NVidia och så?

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Senaste drivrutinerna från NVidia och så?

Det är installerat.

Permalänk
Medlem

låter skumt,, annars vad kör du för inställningar? max på allt? 1920x1080 eller mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

låter skumt,, annars vad kör du för inställningar? max på allt? 1920x1080 eller mer?

Provat med allt.. Maxat, Lägsta, Mellan, o sen att spelet själv avgör mina inställningar.. Det konstiga är att det laggar i huvudmenyn..

Permalänk
Medlem

Starta om datorn?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Starta om datorn?

Redan gjort, Ett antal gånger.

Permalänk
Medlem

När du startar spelet så får du en ruta där du väljer spela, video inställningar mm. Välj video inställningar och sedan på framelock eller vad det står sätt det på "unlimited"

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

När du startar spelet så får du en ruta där du väljer spela, video inställningar mm. Välj video inställningar och sedan på framelock eller vad det står sätt det på "unlimited"

Som jag skrev innan.. Prövat allt.. Dels det där.. Provat alla alternativ.

Permalänk
Medlem

kolla så du får ut all kraft av grafik kortet då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

kolla så du får ut all kraft av grafik kortet då

Jag lirar alla nya spel på MAX utan minsta lag. Ex BF3, Skyrim o så.. Bara detta spel det ska jävlas med.. Hade samma fel på Dirt Showdown & CS:GO.. Det var pga min processor var knas så var tvungen o skaffa CEG program o starta upp den såfort jag startat om datna..

Permalänk
Medlem

Kör en Repair på .net framework 4. Annars skriver du ju att du har provat allt så då blir det ju otroligt svårt för oss att säga något... Och nej ett 660ti spelar inte alla spel på max utan minsta lagg.

Ta bort CEG programmet och se om spelet fungerar efter det kanske.

EDIT:

Det som ovanstående skrev att du skulle göra, titta så du fick all kraft ur grafikkoret, var antagligen menat som att du skulle mäta GPU-load medans du spelar med t.ex. afterburner.

Permalänk
Medlem

Installera absolut senaste PhysX och om du redan har det installerat kan du testa att installera om det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kör du internet genom mobilen eller usb dongle?

Om du gör det pröva att koppla ur den när du är inne i huvudmenyn så kommer det antagligen att flyta på hur bra som helst.

Låter skitkonstigt men jag har exakt samma problem, har bra dator som klarar alla spel. Men det här spelet kan jag inte ens köra på lägsta på allt om jag har mobilen i som ger internet.

Permalänk

Sorry om man lånar tråden lite men hur fick du ditt Borderlands 2? Köpte också GTX 660 Ti med Borderlands 2 men har varken sett av ett fodral eller en spelkod.

Permalänk
Medlem

Jag har också stora problem med lagg emellan åt i Boderlands 2, oavsätt inställningar så hamnar fpsen ibland på typ 20-30 och stannar där, annars går det hur fint som helst, kan spela BF3 och skyrim på hög grafik utan liknande problem.
i7, 8gb ram, gtx 580 (mer info i sign)

Ska pröva att reparera Framework

Ifall det löser sig för dig så dela gärna med dig med lösningen!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Det där med FPS lag/Drops i Borderlands 2 ser ut att vara ett väldigt vanligt fenomen! För mig droppar jag från 60fps (capped) till 15-25 i Combat.

Kolla in denna tråd så kanske du hittar några lösningar, bästa tipset jag har så länge.
http://segmentnext.com/2012/09/18/borderlands-2-pc-tweaks-err...

Visa signatur

|| Asus M5A99X EVO|| AMD BULLDOZER FX-4100 @ 4ghz || Corsair XMS3 8GB|| VTX3D Radeon HD 6970|| Corsair TX-850 V2 || Windows 7 64-bit || OCZ SSD 60GB Vertex Plus || HDD 400gb ||

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har också massivt lag i Borderlands 2, när jag har FPS igång för att se FPS'en så droppar den ibland ner till 10-15, och i laddningsskärmen kan den gå ner till 1-2 för några sekunder.

Jag har en i7-920 processor och ett GeForce 260 GTX grafikkort.

Jag har testat att både ha den på hårddisken men också den primära SSD'n, men upplever lagg på båda.

Är det någon som har nån mer idé att testa? Jag har testat att satt allt till lägsta och uppdaterat drivrutinerna. Call of Duty: Modern Warfare 2 & 3 funkar perfekt i högsta upplösning med högsta inställningarna.

Med vänliga hälsningar Johan S

Permalänk
Medlem

FPS problem här också.

Köpte spelet till mig och min lillebror, det flyter på för honom när han sitter på min 4år gamla dator med amd4kärnig med radeon HD4750.
Men det laggar sönder för mig med min nya dator jag fixade i våras amd8kärnig FX8150 och GTX680.

Testat allt mellan low medium high FXAA occlussion o allt det dära off/on, orochi CEG & nvidia physX update hjälpte inte heller.
Ska testa flasha biosen sen ger jag upp!

OBS. han spelar iofs på TVn med 1024 upplösning. Om det nu kan göra så stor skillnad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av skelith:

Köpte spelet till mig och min lillebror, det flyter på för honom när han sitter på min 4år gamla dator med amd4kärnig med radeon HD4750.
Men det laggar sönder för mig med min nya dator jag fixade i våras amd8kärnig FX8150 och GTX680.

Testat allt mellan low medium high FXAA occlussion o allt det dära off/on, orochi CEG & nvidia physX update hjälpte inte heller.
Ska testa flasha biosen sen ger jag upp!

OBS. han spelar iofs på TVn med 1024 upplösning. Om det nu kan göra så stor skillnad..

Dra ner physx på low.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är BL2 ett väldigt "singeltrådat" spel. Min i7 930 hänger inte med då en kärna för det mesta är 100% när jag har framedrops medans dom andra lirar runt 10-20%. Att stänga av HT hjälpe en hel del men tyvärr inte allt.

Jag vet inte hur bra FX 8150 är på singeltrådade grejer jämfört med en i7 930 men har den liknande eller sämre prestanda kan felet ligga där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Dra ner physx på low.

Skrivet av krrjon:

Tyvärr är BL2 ett väldigt "singeltrådat" spel. Min i7 930 hänger inte med då en kärna för det mesta är 100% när jag har framedrops medans dom andra lirar runt 10-20%. Att stänga av HT hjälpe en hel del men tyvärr inte allt.

Jag vet inte hur bra FX 8150 är på singeltrådade grejer jämfört med en i7 930 men har den liknande eller sämre prestanda kan felet ligga där.

Har nvidia så physx är det inget problem med.

Märkte också idag att bara 20% av min cpu används i BL2, 3 av 8 kärnor som ligger runt 30-80% load de andra används inte alls, kan det finnas någon inställning i spelets config som påverkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skelith:

Har nvidia så physx är det inget problem med.

Märkte också idag att bara 20% av min cpu används i BL2, 3 av 8 kärnor som ligger runt 30-80% load de andra används inte alls, kan det finnas någon inställning i spelets config som påverkar det?

Updaterade min bios version från F5 till F11 på gigabyte 990FX UD-5 det löste problemet dock försvann 4 cores från processorn men allting flyter nu som det ska i BL2 iaf.