Permalänk
Medlem

PSvita eller 3DS

Tjenare!
sitter här och funderar på att köpa ett PSvita eller nintendo 3ds. Reser ganska mycket så de vore ju gött med lite underhållning!
De finns ju lite fördelar och nackdelar med båda sakerna och priset skiljer sig inte så mycket.
Nintendo har ju de flesta riktigt sköna spelen men psvita är ju lite fräckare.
är de någon med erfarenhet som kan berätta lite så hade de uppskattas!
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasse H:

Nintendo har ju de flesta riktigt sköna spelen men psvita är ju lite fräckare.

det är ju för spelen man har en maskin så..

själv upplever jag det tvärtom, (inte att DS är fräckare då alltså) man kan harva runt de gamla vanliga banorna i Mariokart sen 1995 eller så kan man göra sin egen i Mod nation cart, eller ladda ner nån av de 5 miljoner eller vad det nu är nån annan gjort. det låter som det bättre resesällskapet i längden om man har nätåtkomst emellanåt iaf, annars kanske MK är ungefär lika omfattande.

fördel DS: den går lättare ner i fickan även om den är tjockare och klumpigare. nackdel: typ 2 timmar batteritid om dess enda unika funktion används.

fördel PSP: man får inte ont i händerna av att spela på den. nackdel: det är lite längre laddningstider ibland.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tja som äger av båda två, Både 3DS XL samt Vita. I det här fallet är ju Vita'n betydligt mindre än 3DSXL samt vita går lättare ner i fickan Men men inget jag hade valt konsol på grund av.

Båda har usla batteritider ifall du planerar att spela 3DS/Vita spel. För att spela äldre spel som DS eller PSP spel så har båda helt OK batteritid, ~5-7 timmar.

När det gäller kvalitet på produkten så säger jag att Vita har bättre kvalitet överlag, inte bara hårdvara men mjukvara också. Andra nice saker är att den klarar att ha ett spel i standby i dagar utan att batteriet ändras märkvärdigt.

3DS har 3D men ska jag vara ärlig så har jag använt mig av den funktionen i totalt kanske 5 minuter.... Det är om du frågar mig en rejäl gimmick, intressant en liten stund men sedan nej. Svappa mellan 2D samt 3D mode märker man rejäl skillnad men efter bara någon minut spelande så sluttar man nästan helt att tänka på 3D effekten och tja... där med ganska meningslöst.

Men överlag så skulle jag säga att du bör välja konsol på grund av spelen, och inte själva konsolen. När det gäller spel så just nu så har både Vita samt 3DS ganska dåligt med utbud. De har en hel del bra DS samt PSP spel dock så du bör kolla igenom dom innan du väljer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag har en 3DS och är riktigt nöjd med den. Kolla spelutbuden som finns/kommer och se vilken av konsolerna som har roligast spel i ditt tycke

Permalänk
Medlem

köpte nyss vitan.. är tokigt nöjd med den.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag äger 3DS enbart för alla fina roll och äventyrsspel. För tillfälllet nöter jag pokemon som en dåre!
Strunta helt i hårdvara och gimmicks och gå efter spelutbudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Om posten kunde ta och röra på sina feta arslen så hade jag också haft mitt 3ds XL idag =( men nehe då.