Permalänk
Avstängd

odla skägg framför datorn.

haft tankar på en udda sak, min sambo(fru sedan två månader) tycker inte om att jag rakar mig då hon anser att det sticks för mycket från mina kinder, men jag har aldrig varit så mycket för att skaffa skägg, men nu är det så att efter ca över en veckas väntetid på en ny skärm från webhallen så har jag bestämt mig för att i protest skaffa skägg. någon fler som haft tankar på att i protest emot något företag skaffa skägg senaste året? eller senaste veckan?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd

lägg gärna upp bilder på erat ansikts alster

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

Någon fler som haft tankar på att i protest emot något företag skaffa skägg senaste året? eller senaste veckan?

Händer mig varje dag. Så fort något krånglar och jag inte får vad jag vill ha så börjar jag på protestskägget. När jag sen får vad jag vill ha så visar jag min tacksamhet genom att klippa av skägget och skicka det via brev till drabbat företag. Gjorde samma sak med gammal pojkvän när han väl gick med på att raka sig.
Det har aldrig slagit mig varför avrakat skägg är så opoppis men med din förklaring, att det sticks, så faller pusselbitarna på plats.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

haha protestskägget är enligt min sambo/fru ganska onödigt..hon menar på att Webhallen lär väl ändå bara lägga upp mitt inskickade skägg som "demo-produkt" och ta as högt pris på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om det sticks när du rakar dig gör du fel

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

inte jag som tycker det sticks. min fru tycker det..

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Jag har inte skaffar skägg i protest men kör ibland med tentaskägg, alltså låter bli att raka mig från det att tentaplugget börjar tills dess sista tentan är skriven. Det är något tillfredsställande med att kunna sitta och klia sig i skägget när man funderar på luriga uppgifter.

Händer även att jag kör semesterskägg, något jag lärt mig av min far. Det vill säga att när man är ledig får även rakapparaten vara ledig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Är faktiskt mitt uppe i ett tentaskägg nu, men eftersom tentan är så tråkigt upplagd kanske det är ett på protestskägg också? På lördag ryker det hur som helst, den som lever får se var det hamnar.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

tro mig. minns tentorna, skrev faktiskt nästan alla tentor antingen bakis eller lätt dragen. men testa inte det en del omtentor pågrund av det. men protestskägg är bland det mest underbara jag testat på sprid det vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Händer mig varje dag. Så fort något krånglar och jag inte får vad jag vill ha så börjar jag på protestskägget. När jag sen får vad jag vill ha så visar jag min tacksamhet genom att klippa av skägget och skicka det via brev till drabbat företag. Gjorde samma sak med gammal pojkvän när han väl gick med på att raka sig.
Det har aldrig slagit mig varför avrakat skägg är så opoppis men med din förklaring, att det sticks, så faller pusselbitarna på plats.

Skickar du ditt skägg med ett brev till ett massa företag?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

bara jag som är för lat för att raka mig ofta? dock är det inte mycket till skägg än

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Entusiast

Ja hade jag inte haft skäggväxt som en 12-åring skulle skratta åt så hade jag vart på... det ser väl "ok" ut i 2-4 dagar, men sen när det blir lite längre så märks det hur gles skäggväxt man har och det ser bara pinsamt ut.

Hade man vart helt befriad så hade det väl vart en sak, men jag måste ju lik förbaskat raka mig med jämna mellanrum, så det hade ju vart skoj om man kunde testa lite olika saker ibland. 30+ och fjun som en pubertetsslyngel

Permalänk
Medlem

Jag gav upp det där med skägg sedan folk tycker att man ser ut som Lenin när man anlägger bockskägg Utöver hakan så har jag det rätt glest i ansiktet.

När man har mer hår i de nedre regionerna än på huvudet så är det illa

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

värsta nu är att jag måste tabort mitt protestskägg till veckan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Protestskägg? Aldrig hört talas om.

Däremot började jag odla skägg när jag var 15. Och på dessa 13 år har jag helrakat mig en gång, ett fruktansvärt misstag som jag inte kommer göra om.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ett väldigt onödigt påhopp raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag ser ut som en 13årig pojke som inte kommit i puberteten när jag är skägglös.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske är undermedvetet i ditt fall, men att inte raka sig under November är ju en vanlig företeelse. Googla No shave November

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja anlägga ett mäktigt helskägg, alternativt lite olika tuffa skäggfrisyrer. Men det är två problem som...hindrar mig.

Det första är käresta som inte vill att jag ska se ut som jultomten och det andra, som också är det största problemet, är att min skäggväxt tillåter mig inte ha skägg. Annat än en "förlängd soulpatch" som når ned på hakan och en bit nedanför.

Glest och jävelskap i övriga ansiktet :'(

Förbannelse

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Jag har i protest mot vintern skaffat en duglig ragg på kinderna som komplement till min skepparkrans och mitt pipskägg. Den är strax över en vecka nu så det börjar se lagom vildvuxet ut

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

sticks skägg? har ganska ok buske men det sticks vad jag känner å vad jag hört från dylika partners inget alls. ju större skägg destå mer status iaf om man bor i ghettot

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

sticks skägg? har ganska ok buske men det sticks vad jag känner å vad jag hört från dylika partners inget alls. ju större skägg destå mer status iaf om man bor i ghettot

Nja, beror lite på hur långt det är.
När det börjar bli några centimeter så är det ju inte lika spretigt och sticks betydligt mindre, och blir det längre än så är det rätt lugnt över lag.Jag skulle säga att det är mellan 2-5 centimeter det sticks, för då är det för kort för att vara följsamt, och för långt för att inte vara i vägen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

mmm e la så, det betyder då att alla som har det problemet e skägg nooobs.... gör om gör rätt

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Jag har "problemet" att mitt skägg har olika färg, ljust upptill och mörkt under hakan och på halsen så det syns inte så bra sen är jag överlag inte speciellt beväxt i nyllet om man jämför med bröst/mage.

HTC hero har en jättebra kamera...man måste hålla andan annars blir bilden suddig Aningen ovårdad där men jag brukar fixa till dom värsta defekterna någon gång då och då.

Permalänk
Medlem

fesen: Mitt är likadant, eller ja. Det var det. Men det blir mörkare med åren.

Ett tips om man skall odla långt skägg, det är att fläta, eller sätta upp det i tofsar.

Jag märkte att det kom till en viss gräns, och sedan så blev det inte längre pga att det slits mot bröstkorgen. Men när jag började fläta så stack det iväg rejält.

Nu är det ca 4cm längre än på bilden. Och det är ca ett halvår sedan som fotot togs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

fesen: Mitt är likadant, eller ja. Det var det. Men det blir mörkare med åren.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/526741_10151010...

Ett tips om man skall odla långt skägg, det är att fläta, eller sätta upp det i tofsar.

Jag märkte att det kom till en viss gräns, och sedan så blev det inte längre pga att det slits mot bröstkorgen. Men när jag började fläta så stack det iväg rejält.

Nu är det ca 4cm längre än på bilden. Och det är ca ett halvår sedan som fotot togs.

Får hoppas att det blir mörkare med tiden sen ska jag ta dina tips med fläta för att få det längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Får hoppas att det blir mörkare med tiden sen ska jag ta dina tips med fläta för att få det längre

Ännu ett tips, hitta någon som kan fläta åt dig så slipper du även att bli gråhårig.. .D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Ännu ett tips, hitta någon som kan fläta åt dig så slipper du även att bli gråhårig.. .D

Ett annat tips är att om den som flätar skägget är en relativt bestående bekantskap så är det väldigt smart att även utbilda denne i den ärofyllda konsten att trimma och på andra sätt vårda skägg. Min flickvän är numera bättre på barberande än vad jag är och det är fantastiskt!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Ett annat tips är att om den som flätar skägget är en relativt bestående bekantskap så är det väldigt smart att även utbilda denne i den ärofyllda konsten att trimma och på andra sätt vårda skägg. Min flickvän är numera bättre på barberande än vad jag är och det är fantastiskt!

Jag har en bestående bekantskap med min bättre hälft. Dock är hon otroligt klumpig, och slinter ofta när hon gör saker. Så av förklarliga anledningar så sköter jag själva "barberandet" själv.

Visa signatur

Permalänk

Haha, skicka bild till webhallen: "LOOK WHAT YOU MADE ME DO!!!!"

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.