Köpråd av telefon. Iphone 5 vs Samsung S3 vs Nokia Lumia 920

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Jag får tacka för alla era värderingar och tankar om dessa telefoner. Har klämt och lekt med s3an nu ikväll en stund, och den faller mig verkligen inte i smaken alls. Så valet står mellan Iphone 5 och Nokia 920. Men väger lite ändå på Iphone 5 då den betingar lite högre värde en Nokia 920. Så är jag inte nöjd alls med Iphone 5 så kanske man kan sälja den och skaffa en Nokia 920 efter ett tag. Problemet för mig är att jag behöver en telefon som fungerar imorgon.

Nexus 4:a är en bra lur om du gillade android men inte s3:an, dock verkar det vara väldigt dåligt med att få fram lurar så den faller där med.

Mellan Iphone 5 och 920 kan jag tyvärr inte hjälpa till då jag inte vet så mycket om telefonerna rent användarmässigt. Men har känt på iOS och det gör väl det det ska men inte så mycket mer. Men har själv bara haft android lurar och äger för tillfället en s3:an som jag är nöjd med. Om du inte gillade interfacet går det gör om på ungefär 1000000 olika sätt, fast det tar lite tid och att man orkar göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177262:

skaffa en billig "ring och inget mer" mobil som du kan byta ut lätt när du ska köpa Nokian?

Om jag kunde så hade jag gjort det, men har fått ett tillgodokvitto då jag ska lämna tillbaka och plocka ut en annan telefon, så inga pengar är involverade i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Fast iPhone5 med deras "gudomliga" iOS6 är ju inte bra optimerat för 5 jävla öre. 5an har väl mer problem än Android hade i sina födelseår och alla stackare som sitter med sina 4 och 4S (JAG!) får dras med ett ofullständigt jävla OS som buggar mer än någon hemmasnickrad linuxvariant. Alla jag pratat med som köpt 5an är bara besvikna. Speciellt dom som hade 4S innan. Körde Android sen det kom ut och för ett tag sedan när Tre körde sin halva priset på total abonemanget deal så tänkte jag att jag testar en iPhone för att se vad alla pratar om och jag blev då fan inte övertygad alls. Aldrig någonsin upplevt så mycket buggar och låsta appar samt sega uppstarter i Android som jag under denna korta tid upplevt på iOS. Förstår tamefan inte vart alla dessa folk som avgudar Apple kommer ifrån. Kanske en gång i tiden att dom var felfria men inte idag tyvärr utan allt annat. Har börjat få nå jävla fel på min lägga på funktion nu också så titt som tätt kan jag ej lägga på vilket är sjukt frustrerande. Och har man som mig lärt sig från början med Android så är inte iOS ett lättare OS alls. Allt känns sjukt mycket krångligare än i dom nyare verisionerna av Android och såna saker som inställningar vilket är ganska viktigt känns självklart i Android medans i iOS känns det förbisett även om man hur mycket man än tror att man inte behöver det på en Apple produkt så kommer man få sitta där och pilla ändå tillslut.

Skulle jag vart TS hade jag kört på WP8 och Lumia 920 då det känns som en jävla bra telefon jämfört med dom övriga två samt WP8 känns modernt och nyuppfunnet jämfört med Android och speciellt iOS som lever med respirator idag känns det som.

Notera även att jag skrev att Iphone är bättre på så sätt, inse fakta.

Okej, men jag håller inte med mycket alls av vad du säger men alla har väl sin egna åsikt trots allt. Har själv en Iphone 5 och innan hade jag en htc wildfire (den första) och den var fullropad med funktioner som var alldeles värdelösa och dessutom lagade den enormt och hade massor av kvalitets missar. Kände på mobilerna i butik innan jag bestämde mig och iphone var betydligt mycket bättre i storlek, desig och appar. s3:an var alldeles för plasttig och stor och presterade sämre i benchmarks och tester. Den var helt enkelt bättre för mig och därav delar jag med mig av mina erfarenheter och tipsade den.

Orkar inte diskutera detta mer, så tänker inte göra fler inlägg om detta i denna tråd mer. Vissa vill bara se saker ur sin egen vinkel och tolkar då mina synpunkter fel. Förmodligen också då jag gillar Iphone och många här är väldigt negativt inställda och vräker ur sig skit som gör No-sense för de som faktiskt är nöjda med sin Iphone.

Typical swec-are: Iphone suger, köp android. de som köper Ios är dumma i huvudet och stödjer barnarbetskraft på foxconn.

Fast utan att ta hänsyn till att iprincip alla elektronik företag använder sig av foxconn, däribland samsung och nokia.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177262:

Galaxy S3, mer prisvärd och mycket högre prestanda än Iphone 5, Lumia vet jag inte vilka specs den har.

Är det inte tvärtom att Galaxy s3 är snabbare än iphone 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Är det inte tvärtom att Galaxy s3 är snabbare än iphone 5?

Det var det han skrev -.- Och han har fel, prestandan mellan dem är ungefär lika bra där femman vinner i vissa fall. Under GPU tester så är det ingen snack om saken, iPhone 5 har runt dubbelt så bra grafikprestanda som S3:an.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Kanske för att det är marknadens bästa androidlur för tillfället... pajas.

Ja kanske det! Men frågar han efter en Nexus 4? Kan inga av er läsa eller vad är problemet? Sluta kom med massa irrelevanta svar som bara irriterar mer än att hjälpa TS, pff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Får jag fråga vad som är så dumt med det?

Skrivet av Fåtölj:

Ja kanske det! Men frågar han efter en Nexus 4? Kan inga av er läsa eller vad är problemet? Sluta kom med massa irrelevanta svar som bara irriterar mer än att hjälpa TS, pff.

Där har du mitt svar, tydligt?

Permalänk
Medlem

Han kanske inte har sett Nexus 4?
Är det så fel att upplysa han om Nexus 4 då?
Hade han skrivit "Jag har redan kollat Nexus 4 och den är inte intressant" hade det varit en hel annan femma.

Så den enda pajasen här är nog du. Och enda som det irriterar är dig, så tror inte någon bryr sig om det direkt.

Till TS: ska du köra android så är Nexus 4 betydligt mer trevlig än S3, bättre bygge än plastjoxet, inget bloatware mög i OS, och snabba Os uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Jag har iaf beställt en Svart Nokia Lumia 920. Jag tycker det verkar som en en grym mobil med fin byggkvalitet och riktigt schyst os, har dock bara testa den i ca en 30 minuter men det mest verkade uppfylla mina förväntningar. Plus att den enligt mig har en massa top notch features: trådlös laddning, nokia rich recording, nokia drive och en av, om inte den bästa allround kameran i en smartphone just nu.

Kamera demo:

Visa signatur
Permalänk

Var själv ett inne på en Nokia men det känns som för mycket av krutet är lagt på kameran, en kamera med telefon och inte en telefon med kamera. Stor och plastig tyvärr, annars verkar den ok. Trådlösa laddningen kan bli något i framtiden när andra produkter också har det men med endast en telefon så känns det inte alldeles nödvändigt.
Vill gärna se samma bild taget när det är ljust ute, alltså Ture6600 klipp1.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Finns ju typ ~8 VETTIGA saker man kan göra med en mobil, av dessa är det lite hugget som stucket med de 3 du nämnt. Undantaget är väll att Lumia 920 är överlägsen på kamerafronten & att iPhone 5 har värdelösa maps. Du kommer inte ha några problem med användarvänligheten på någon av dessa devices såvida du inte är helt IQbefriad. Tycker personligen det även är Svensson deluxe varning på iPhone 5, men det är ju min personliga åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sairon:

iPhone 5 har värdelösa maps.

Det är en smartphone. Det finns massor av alternativ till Apples egna kartor, som jag för övrigt inte har några som helst problem med nu faktiskt. Finns säkerligen vissa buggar kvar men de förbättrar kartorna kontinuerligt.

Skrivet av Sairon:

Tycker personligen det även är Svensson deluxe varning på iPhone 5, men det är ju min personliga åsikt

Om du menar för att den är vanlig så är väl S3 en minst lika mycket "Svensson"-mobil. Det lär sannolikt finnas fler med S3 än med iPhone 5 eftersom den har varit ute på marknaden längre.

Har aldrig förstått det med att det är ett problem att andra har (eller inte har) samma mobil som en själv. Det spelar väl ingen som helst roll, man skall köpa det som passar en själv, inte bry sig om andra.

Permalänk

Ang kartor så har du Google´s eller Nokia´s kartor till IOS.

(om man är missnöjd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177262:

Galaxy S3, mer prisvärd och mycket högre prestanda än Iphone 5, Lumia vet jag inte vilka specs den har.

Högre prestanda? Inte ett rätt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Notera även att jag skrev att Iphone är bättre på så sätt, inse fakta.

Okej, men jag håller inte med mycket alls av vad du säger men alla har väl sin egna åsikt trots allt. Har själv en Iphone 5 och innan hade jag en htc wildfire (den första) och den var fullropad med funktioner som var alldeles värdelösa och dessutom lagade den enormt och hade massor av kvalitets missar. Kände på mobilerna i butik innan jag bestämde mig och iphone var betydligt mycket bättre i storlek, desig och appar. s3:an var alldeles för plasttig och stor och presterade sämre i benchmarks och tester. Den var helt enkelt bättre för mig och därav delar jag med mig av mina erfarenheter och tipsade den.

Orkar inte diskutera detta mer, så tänker inte göra fler inlägg om detta i denna tråd mer. Vissa vill bara se saker ur sin egen vinkel och tolkar då mina synpunkter fel. Förmodligen också då jag gillar Iphone och många här är väldigt negativt inställda och vräker ur sig skit som gör No-sense för de som faktiskt är nöjda med sin Iphone.

Typical swec-are: Iphone suger, köp android. de som köper Ios är dumma i huvudet och stödjer barnarbetskraft på foxconn.

Fast utan att ta hänsyn till att iprincip alla elektronik företag använder sig av foxconn, däribland samsung och nokia.

Fast du jämför ju med en fruktansvärd mobil från Android som kostade typ 1500kr när den var ny vilket inte någon iPhone någonsin gjort. Jämföra lär man med likvärdiga telefoner annars blir det ju väldigt fel. Håller helt och hållet med dig om att Wildfire var och är fruktansvärd redan från början. Precis som dom flesta budget Android mobiler är alltså rent skräp. Så där vinner nog iPhone alla dagar i veckan. Tyrvärr mot nyare och dyrare Android så vinner nog Android. Själv har jag som sagt haft båda men är inte fullt nöjd med något så nästa blir WP8 och Lumia 920 då den känns som det nyaste eller kanske mer som något nytt i huvud taget mot Android och iOS som lever lite 2010 typ.

Skrivet av GeneralRushHour:

Ang kartor så har du Google´s eller Nokia´s kartor till IOS.

(om man är missnöjd)

Fast för att få en vettig navigation så måste man ju betala eller köpa något annat. Är ju bara karttjänsterna som finns gratis till iOS som jag fattat det? Navigationen i Nokia verkar ju fortfarande överlägsen iOS orginal eller gratis.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Fast du jämför ju med en fruktansvärd mobil från Android som kostade typ 1500kr när den var ny vilket inte någon iPhone någonsin gjort. Jämföra lär man med likvärdiga telefoner annars blir det ju väldigt fel. Håller helt och hållet med dig om att Wildfire var och är fruktansvärd redan från början. Precis som dom flesta budget Android mobiler är alltså rent skräp. Så där vinner nog iPhone alla dagar i veckan. Tyrvärr mot nyare och dyrare Android så vinner nog Android. Själv har jag som sagt haft båda men är inte fullt nöjd med något så nästa blir WP8 och Lumia 920 då den känns som det nyaste eller kanske mer som något nytt i huvud taget mot Android och iOS som lever lite 2010 typ.

Okej, detta får bli mitt sista, jag skrev faktiskt att jag jämförde olika mobiler i butik innan jag bestämde mig och läste tester. Iphone var helt enkelt bättre för mig än någon android, s3:an var för stor och plastig, s3:mini hade inte kommit än då heller fast den var lite knubbig på hand-on filmer...
Visst, min nästa mobil om kanske 2-3år blir en windpws phone.... just nu känns det som om det bara är i beta-stadiet så får se hur det blir....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av club01:

Fast för att få en vettig navigation så måste man ju betala eller köpa något annat. Är ju bara karttjänsterna som finns gratis till iOS som jag fattat det? Navigationen i Nokia verkar ju fortfarande överlägsen iOS orginal eller gratis.

Navigator är dock en annan sak Jag svarade på "Apples kartor är värdelösa"

Nokias navigator är nog överlägsen då jag inte tror Google eller Apple har en motsvarighet just nu men om jag inte läst fel så jobbar dom på det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Fast för att få en vettig navigation så måste man ju betala eller köpa något annat. Är ju bara karttjänsterna som finns gratis till iOS som jag fattat det? Navigationen i Nokia verkar ju fortfarande överlägsen iOS orginal eller gratis.

Finns flertalet gratisalternativ för det också. En jag har testat är Waze och den funkar galant, speciellt i storstäder som Stockholm där massor med användare hjälper till att förbättra content (rapportera olyckor, poliskontroller, hur bra trafiken flyter mm). Och man kan ha Elvis som "kartläsare", bara en sån sak

Apples Navigering har jag också testat och den fungerar fint där jag har kört (Stockholm). Sen har du Nokias nya iOS app "Here Maps" som också erbjuder gratis navigering. Laddat ner den men inte testat den ute i trafiken men antar att den baseras på samma data som för deras egna appar i Windows Phone.

Det ryktas även om att Google nya iOS app börjar närma sig och den lär sannolikt också erbjuda gratis navigering.

Själv använder jag dock mest Navigons app som var bland de första apparna jag köpte till min 3GS för ett par år sedan.

Men hur som helst så är kartor och navigering inget argument för att inte köpa iPhone för det finns som sagt massor med alternativ till Apples egna om man inte gillar dem.

Permalänk
Medlem

Orka med alla fanboys,,,suck

Skit i alla som skriver här, gå till en butik o kläm o känn istället så blir det bra!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Får tacka för alla era svar, har inte varit iväg än. Men ska ta en sista runda och klämma på telefonerna igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Navigator är dock en annan sak Jag svarade på "Apples kartor är värdelösa"

Nokias navigator är nog överlägsen då jag inte tror Google eller Apple har en motsvarighet just nu men om jag inte läst fel så jobbar dom på det med.

Mja navigation har ju dom båda och Google maps med navigation på Android fungerar enligt mig ganska bra medans Apple maps som jag använder nu eller rättare sagt inte använder för det fungerar så dåligt är väldigt dåligt. Sen jobbar dom säkert på detta också men dom hade Google maps innan 6.0 uppdateringen vilket troligvis är dom bästa kartorna i världen. Men tack vare deras storhetsvansinne så kunde dom inte ha något som är Google längre och bytte bort något bra mot något fruktansvärt dåligt vilket fick mig att tappa hoppet om iOS som en framtid helt och hållet. Jobba tillsammans är bättre än att jobba ensam och tro att man kan göra allt bäst.

Skrivet av S_Z:

Finns flertalet gratisalternativ för det också. En jag har testat är Waze och den funkar galant, speciellt i storstäder som Stockholm där massor med användare hjälper till att förbättra content (rapportera olyckor, poliskontroller, hur bra trafiken flyter mm). Och man kan ha Elvis som "kartläsare", bara en sån sak

Apples Navigering har jag också testat och den fungerar fint där jag har kört (Stockholm). Sen har du Nokias nya iOS app "Here Maps" som också erbjuder gratis navigering. Laddat ner den men inte testat den ute i trafiken men antar att den baseras på samma data som för deras egna appar i Windows Phone.

Det ryktas även om att Google nya iOS app börjar närma sig och den lär sannolikt också erbjuda gratis navigering.

Själv använder jag dock mest Navigons app som var bland de första apparna jag köpte till min 3GS för ett par år sedan.

Men hur som helst så är kartor och navigering inget argument för att inte köpa iPhone för det finns som sagt massor med alternativ till Apples egna om man inte gillar dem.

Har också testat Waze men som du säger så fungerar det nästan uteslutande bara i storstäder även med ganska stora gluggar här och var. "kanske inte nu men när jag använde det"
Here Maps från Nokia har jag tagit hem men kan inte få någon navigering med den vad jag sett? Endast kartor och vägbeskrivning. Själv tycker jag navigering är en stor punkt att väga in vid mobilköp om man som mig åker mycket bil med just navigering. Slippa köpa en extern navigering från tex TomTom och sedan betala massvis med pengar för att få alla tusen nya rondeller varje år känns bara onödigt om man kan få något gratis redan i telefonen med livstids uppdatering.
Alla dom stora navigatorapparna kostar ju rätt mycket pengar till mobilerna också så kan man få något som är likvärdigt gratis så vore det ju ett plus. Tyvärr verkar ju ingen inte ens Nokia klara att konkurrera med dom stora giganterna på navigation vad gäller fartkameror mm.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Mja navigation har ju dom båda och Google maps med navigation på Android fungerar enligt mig ganska bra medans Apple maps som jag använder nu eller rättare sagt inte använder för det fungerar så dåligt är väldigt dåligt. Sen jobbar dom säkert på detta också men dom hade Google maps innan 6.0 uppdateringen vilket troligvis är dom bästa kartorna i världen. Men tack vare deras storhetsvansinne så kunde dom inte ha något som är Google längre och bytte bort något bra mot något fruktansvärt dåligt vilket fick mig att tappa hoppet om iOS som en framtid helt och hållet. Jobba tillsammans är bättre än att jobba ensam och tro att man kan göra allt bäst.

Har också testat Waze men som du säger så fungerar det nästan uteslutande bara i storstäder även med ganska stora gluggar här och var. "kanske inte nu men när jag använde det"
Here Maps från Nokia har jag tagit hem men kan inte få någon navigering med den vad jag sett? Endast kartor och vägbeskrivning. Själv tycker jag navigering är en stor punkt att väga in vid mobilköp om man som mig åker mycket bil med just navigering. Slippa köpa en extern navigering från tex TomTom och sedan betala massvis med pengar för att få alla tusen nya rondeller varje år känns bara onödigt om man kan få något gratis redan i telefonen med livstids uppdatering.
Alla dom stora navigatorapparna kostar ju rätt mycket pengar till mobilerna också så kan man få något som är likvärdigt gratis så vore det ju ett plus. Tyvärr verkar ju ingen inte ens Nokia klara att konkurrera med dom stora giganterna på navigation vad gäller fartkameror mm.

Hmm, har som sagt inte testat Nokia Here men den skall inkluderar skall vara röststryrd navigering står det? Dock har den ju inte fått vidare bra betyg alls.

Hur som helst så datat i Apples navigering kommer bland annat just från TomTom och fungerar som sagt utmärkt i de fall jag testat den.

Sen behöver man ju inte köpa nytt data varje år för de "riktiga" navigeringsapparna heller. Jag har betalt en engångsumma för Navigon och får uppdateringar gratis. De har släppt en massa tilläggstjänster man kan köpa men grundnavigeringen behöver man inte betala för mer än en gång och den är ju utmärkt.

Jag håller med att navigatorer är en mycket trevlig feature att ha i en smartphones men det är som sagt inget argument för att inte köpa en iPhone.

Permalänk

Google Nexus 4 med Jellybean 4.2 verkar riktigt intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Hmm, har som sagt inte testat Nokia Here men den skall inkluderar skall vara röststryrd navigering står det? Dock har den ju inte fått vidare bra betyg alls.

Hur som helst så datat i Apples navigering kommer bland annat just från TomTom och fungerar som sagt utmärkt i de fall jag testat den.

Sen behöver man ju inte köpa nytt data varje år för de "riktiga" navigeringsapparna heller. Jag har betalt en engångsumma för Navigon och får uppdateringar gratis. De har släppt en massa tilläggstjänster man kan köpa men grundnavigeringen behöver man inte betala för mer än en gång och den är ju utmärkt.

Jag håller med att navigatorer är en mycket trevlig feature att ha i en smartphones men det är som sagt inget argument för att inte köpa en iPhone.

Jag har själv inte upplevt några problem med missade bitar i kartan hos iOS som många andra har upptäckt men däremot så finns ju typ noll intressepunkter med. Testa sök på vad fan som helst och jämför med Google maps så kommer man hitta dubbelt så mycket om inte mer på Google maps mot Apple maps. Bland annat mackar och restauranger som är rätt viktigt om man åker mycket med navigation är typ obefintligt i Appels kartor. Fixar dom inte detta så köper jag inte en iOS enhet mer. Nu kommer dom säkert att bygga vidare och bli lika bra så småning om men idag verkar Nokia slå dom på fingrarna rätt så bra med sina kartor så jag vänder mig till deras tjänster direkt med deras telefon. Sen tycker jag mycket annat har buggat ur totalt på iOS på senare tid så enligt mig går dom åt fel håll medans Google och WP just nu går åt rätt. Testade bland annat söka på Preem i Apple maps och hittade 2st i min stad medans jag sökte på Preeme i Nokias Here maps och hittade betydligt många fler i närheten.
Nä iOS går åt mer och mer fel håll så går ifrån dom innan jag blir något "fanboy" och testar WP istället ett tag för att se om det kan bli något spännande.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av club01:

Mja navigation har ju dom båda och Google maps med navigation på Android fungerar enligt mig ganska bra medans Apple maps som jag använder nu eller rättare sagt inte använder för det fungerar så dåligt är väldigt dåligt. Sen jobbar dom säkert på detta också men dom hade Google maps innan 6.0 uppdateringen vilket troligvis är dom bästa kartorna i världen. Men tack vare deras storhetsvansinne så kunde dom inte ha något som är Google längre och bytte bort något bra mot något fruktansvärt dåligt vilket fick mig att tappa hoppet om iOS som en framtid helt och hållet. Jobba tillsammans är bättre än att jobba ensam och tro att man kan göra allt bäst.

Hur menar du med Navigation?

För mig är det en klar skillnad att ha t.ex. TomTom eller Nokia Drive som är en riktigt navigator jämfört med "Vägbeskrivning" som finns i princip alla kart-tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur menar du med Navigation?

För mig är det en klar skillnad att ha t.ex. TomTom eller Nokia Drive som är en riktigt navigator jämfört med "Vägbeskrivning" som finns i princip alla kart-tjänster.

Ja alltså röst navigering menar jag med navigation. Detta finns ju i alla tre mobiler gratis men till olika bra grad som jag sa. Däremot som Here maps från Nokia vilket man kan tanka hem som app på tex iPhone kunde jag bara hitta vägbeskrivning och ej röst navigering.
Nokia har väl haft sin röstnavigering längst som jag fattat det medans Andorid haft det något år nu och iOS med Apple är rätt nytt och inte alls bra.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Notera även att jag skrev att Iphone är bättre på så sätt, inse fakta.

Okej, men jag håller inte med mycket alls av vad du säger men alla har väl sin egna åsikt trots allt. Har själv en Iphone 5 och innan hade jag en htc wildfire (den första) och den var fullropad med funktioner som var alldeles värdelösa och dessutom lagade den enormt och hade massor av kvalitets missar. Kände på mobilerna i butik innan jag bestämde mig och iphone var betydligt mycket bättre i storlek, desig och appar. s3:an var alldeles för plasttig och stor och presterade sämre i benchmarks och tester. Den var helt enkelt bättre för mig och därav delar jag med mig av mina erfarenheter och tipsade den.

Orkar inte diskutera detta mer, så tänker inte göra fler inlägg om detta i denna tråd mer. Vissa vill bara se saker ur sin egen vinkel och tolkar då mina synpunkter fel. Förmodligen också då jag gillar Iphone och många här är väldigt negativt inställda och vräker ur sig skit som gör No-sense för de som faktiskt är nöjda med sin Iphone.

Typical swec-are: Iphone suger, köp android. de som köper Ios är dumma i huvudet och stödjer barnarbetskraft på foxconn.

Fast utan att ta hänsyn till att iprincip alla elektronik företag använder sig av foxconn, däribland samsung och nokia.

Jag förstår att ditt synsätt är väldigt vinklat då din erfarenhet av android sträcker sig hela vägen till en HTC Wildfire. Tänk.

EDIT: Tänker inte ösa mer besin på elden, nöjer mig med att vi alla har olika åsikter.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Inaktiv

Lumia 920 säger jag. Det mest responsiva gränsnittet och byggd som en pansarvagn.

Snyggt och tydligt gränssnitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allt kommer ner till punkterna till vad DU tycker passar DIG i utseende och operativsystem. Skit i prestandatester då de är likvärdiga (Inte lika utan likvärdiga).
Hur ser dina händer ut? Hur ligger de olika mobilerna i dina handflator?
Hur känns materialet i dina händer? Många personer har olika uppfattningar på hur materialet känns och vissa är "allergiska" mot extremt plastiga sådna och vill ha metall, eller tvärtom.

Tycker lätt det viktigaste i en mobil är det estetiska eftersom de flesta klarar av samma saker under ungefär samma tid. Du ska ju ändå ha mobilen under en längre tid och det är surt om du inte tycker om hur mobilen ser ut, delvis på utsidan och på skärmen.

Permalänk
Medlem

s3.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |