Permalänk

Moddhjälp

Hej alla moddare, köpte nyligen ett sidewinder x4 tangentbord då mitt andra gick sönder. Fast tyvärr så har jag ett blå-vit-svart tema på hela min "rigg" så det röd lödande tangentbordet passar verkligen inte in.. så undrar om någon kanske möjligen skulle kunna fixa blå backlight om ens möjligt, såklart kan en viss summa diskuteras fram. Helst vill jag hålla allt i kommentarerna så det inte blir upprepningar.

Vill bara understryka, här undrar jag om nån kan fixa blå backlight ist för röd, vill inte ha några åsikter om tangentbordet eller frågor om varför det förra gick sönder. Tack ! Mvh Oscar

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Hej alla moddare, köpte nyligen ett sidewinder x4 tangentbord då mitt andra gick sönder. Fast tyvärr så har jag ett blå-vit-svart tema på hela min "rigg" så det röd lödande tangentbordet passar verkligen inte in.. så undrar om någon kanske möjligen skulle kunna fixa blå backlight om ens möjligt, såklart kan en viss summa diskuteras fram. Helst vill jag hålla allt i kommentarerna så det inte blir upprepningar.

Vill bara understryka, här undrar jag om nån kan fixa blå backlight ist för röd, vill inte ha några åsikter om tangentbordet eller frågor om varför det förra gick sönder. Tack ! Mvh Oscar

Kan inte själv, men denna borde ligga under "köpes" inte i forumet

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Kan inte själv, men denna borde ligga under "köpes" inte i forumet

för tillfället har jag ingen mobil så det är inte möjligt för mig att lägga upp där.

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Skicka en bild på PM hur det ser ut under skalet, och var ifrån ljuskällan kommer ifrån sedan kan vi diskutera lite mer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Det där ser ju ut att vara en baggis att göra, det handlar ju bara om att löda loss en bunte LED:s och smacka dit nya.

Det enda jag kan tänka mig som kan ställa till problem är att blå lysdioder generellt sett brukar ha högre framspänningsfall än röda, så det nog en bra idé att mäta upp matningsspänningen till dioderna för att få ett begrepp om vad matningen klarar innan man väljer vilken sort man ska ha. Finns inget som har tillräckligt litet framspänningsfall kan det eventuellt bli lite mer avancerat, i meningen att man kanske måste byta ut strömbegränsningsresistorer också för att få tillräcklig spänning.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Detta är en köpes-annons, och hör således hemma i marknaden. Se §9 i forumreglerna.