Inet nekar reklamation, har jag eller Inet rätt?

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

Den här attityden räcker nog för att få dom flesta att inte försöka hjälpa dig, man startar väl en tråd för att få en diskution? måste ju kunna ta åt sig svar och kritik

Grejen är att han inte startade den för att få en diskussion, för då hade han inte döpt den till "INET LURAR ALLA SINA KUNDER OCH ÄR DJÄVULEN!!11!!" eller något liknande som den ursprungligen hette, utan ville bara sprida skit om detta "hemska fel" som inet har gjort. Var en trevlig moderator som döpte om tråden till något lämpligare

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sj6:

Men det är för helvete inte det som är problemet de påpekar! Problemet som din korkade kompis erkände var att musfan var sönder i ett år innan detta fel uppstådde och det är INTE skälig tid för helvete!

Det är detta Inet utnyttjar med rätt för det första felet skulle de fått chansen att åtgärda. Hade han hållt truten om detta fel med knapparna och hållt sig till saken att lasern gått sönder inom 3 år så kanske han fått igenom sin reklamation.

Fattar du nu då?

Tveksamt, väldigt tveksamt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Alla företag försöker "mygla" så pass mkt de kan. Detta är inget nytt. Däremot har de rätt i detta fall.

Att förolämpa de som ger dig råd verkar ju verkligen funka för dig. Aldrig slagit dig (eller din polare) att det skulle hjälpa med ett mindre krävande email? Om jag skulle skriva ett email att JAG KRÄVER att du svarar mig inom si och så tid till dig.. skulle du svara mig då?

Om jag vill ha en kund som är nöjd så varför inte, ett krav är som en begäran och en begäran för en kund. Ska man framstå som bästa serivce eller att vara årets butik så måste man kunna uppfylla dessa kraven utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Om jag vill ha en kund som är nöjd så varför inte, ett krav är som en begäran och en begäran för en kund. Ska man framstå som bästa serivce eller att vara årets butik så måste man kunna uppfylla dessa kraven utan några som helst problem.

Men kunden har ju gjort fel här. Om man vill ha en hållbar ekonomi som företag så kan man inte ge ut gratissaker så fort kunderna gör fel. Det räcker för Inet att svara "hej, tyvärr kan du inte reklamera denna produkt då problemet har existerat för länge. Ha en bra dag MVH Inet"

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stanikz:

Om jag vill ha en kund som är nöjd så varför inte, ett krav är som en begäran och en begäran för en kund. Ska man framstå som bästa serivce eller att vara årets butik så måste man kunna uppfylla dessa kraven utan några som helst problem.

Du överskattar ditt värde ganska rejält här. Du är en kund.. och dessutom en kund som kräver mer saker än vad han har rätt till. Att skriva ett otrevligt brev till inet hjälper dig inte på något sätt.. tvärtom.. Det skadar mer än det hjälper. Att ens Inet valde att svara borde du ta som ett bevis på att de värdesätter dig som kund men bara för att du är en kund så har du ingen rätt utöver den rätt lagen ger dig. Och i detta fall ger lagen inet rätt. Att du ens ältar över det fortfarande förvånar mig. Låter mer som du försöker kasta oförtjänt skit på inet vid det här laget.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Om jag vill ha en kund som är nöjd så varför inte, ett krav är som en begäran och en begäran för en kund. Ska man framstå som bästa serivce eller att vara årets butik så måste man kunna uppfylla dessa kraven utan några som helst problem.

#13326288

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Om du frågar på ett forum efter råd borde du faktiskt ta åt dig av svaren du får! Om du skriver bara för att klaga borde du ta det någon annan stans!
Ni hade fel, ni har betett er arrogant och Inet har gjort helt rätt när de inte ger er en ny produkt.
Min gissning är som sagt att trådskaparen är ett troll.

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Inaktiv

Inet har helt rätt. Felanmäl när varan går sönder nästa gång.

Permalänk
Medlem

Reklamationsrätten är också mycket mer krävande på att köparen själv kan påvisa att det är ett fabriksfel och inte en slitageskada eller handhavandefel.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pursche01:

Hah! Kommer aldrig hitta ett bättre tillfälle för den här bilden. :')

http://www.troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-op-is-tro...

Tar moderatorerna bort denna så får de se till att TS fattar vad hans kompis gjorde fel.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

det är inget fel på inet
min katt drog 2 repor på mitt corsair c70 och dom har valt att skicka mig en ny sida så jag slipper den repiga
bara man är snäll och inte kräver massor av saker så brukar det lösa sig

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Skrivet av sj6:

Tar moderatorerna bort denna så får de se till att TS fattar vad hans kompis gjorde fel.

Yes jag tänkte ungefär i samma banor, jag har även ändrat inlägget och lade till någonting konstruktivt eftersom jag annars inte tillför någonting till diskussionen.

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Om jag vill ha en kund som är nöjd så varför inte, ett krav är som en begäran och en begäran för en kund. Ska man framstå som bästa serivce eller att vara årets butik så måste man kunna uppfylla dessa kraven utan några som helst problem.

Men fortfarande, vet din kompis hur han skulle ha bevisat att lasern i musen var trasig redan när han köpte den/innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Wall of text

Jag går mot strömmen och säger att din vän har blivit lurad. Varför håller jag med dig? Jo, för att din vän gör anspråk på reklamationsrätten för själva lasern och inte knapparna. Det är som att förvägra reklamation av en rasad motor för att det finns rost på karossen.

Däremot har vi å andra sidan ett problem som gör att ARN inte tar i detta ärende med tång ens och det är att värdet på själva musen understiger 1500kr. Det betyder rent krasst att Inet kan fortsätta skita i din vän utan att Ni kan göra något åt det. I dessa fall kanske en mer ödmjuk attityd och flört med deras godwill kan fungera bättre (även om jag betvivlar det)?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Hahah låst tråden för fan. TS har fått tillräckligt med svar och han vägrar inse att det är hans kompis fel och inte Inet.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag går mot strömmen och säger att din vän har blivit lurad. Varför håller jag med dig? Jo, för att din vän gör anspråk på reklamationsrätten för själva lasern och inte knapparna. Det är som att förvägra reklamation av en rasad motor för att det finns rost på karossen.

Däremot har vi å andra sidan ett problem som gör att ARN inte tar i detta ärende med tång ens och det är att värdet på själva musen understiger 1500kr. Det betyder rent krasst att Inet kan fortsätta skita i din vän utan att Ni kan göra något åt det. I dessa fall kanske en mer ödmjuk attityd och flört med deras godwill kan fungera bättre (även om jag betvivlar det)?

Dock är det fortfarande för sent. Det är första felet som räknas. Inte det senaste. Problemet TS gjorde var att han lät sin polare (eller var det han själv?) att skriva att musen haft fel i över ett år.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen: 2års garanti = Säljaren är skyldig att avhjälpa fel under garanti tiden. 3års Reklamationsrätt: Kunden måste själv kunna bevisa att det är ett ursprungsfel som fanns på produkten under den vanliga garanti tiden.. Alltså är det ingen garanti som gäller i 3år utan det 3:e året är det upp till kunden att lägga fram bevis att det är ett ursprungsfel..

Så din blåsta polare har absolut ingen rätt att kräva en ny mus från Inet. enkelt avhjälpt.. KÖP NY MUS !

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag går mot strömmen och säger att din vän har blivit lurad. Varför håller jag med dig? Jo, för att din vän gör anspråk på reklamationsrätten för själva lasern och inte knapparna. Det är som att förvägra reklamation av en rasad motor för att det finns rost på karossen.

Däremot har vi å andra sidan ett problem som gör att ARN inte tar i detta ärende med tång ens och det är att värdet på själva musen understiger 1500kr. Det betyder rent krasst att Inet kan fortsätta skita i din vän utan att Ni kan göra något åt det. I dessa fall kanske en mer ödmjuk attityd och flört med deras godwill kan fungera bättre (även om jag betvivlar det)?

TS (eller hans vän) kräver ju en ny felfri mus så kravet överstiger lasern.

"Jag begär att ni snarast byter ut den trasiga varan mot en ny, felfri."

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Dags att låsa tråden innan den spårar ur fullständigt.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015