Permalänk
Medlem

Köpa hantlar, vilka?

Ska köpa hantlar nu för lite extra träning hemma. Hittat ett paket om 2 hantlar som verkar bra?
http://gymkompaniet.se/sv/artiklar/traningsredskap-styrketran...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Jesus jävlar vad dyrt det är, kolla nu om det inte finns att beställa från eu eller något.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Jesus jävlar vad dyrt det är, kolla nu om det inte finns att beställa från eu eller något.

Håller med! Eller leta begagnat.

Sen ogillar jag sån skruvfattning om man ska byta vikter ofta.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Ska köpa hantlar nu för lite extra träning hemma. Hittat ett paket om 2 hantlar som verkar bra?
http://gymkompaniet.se/sv/artiklar/traningsredskap-styrketran...

Det är Hantlar, en gängad stång och klumpar av gjutjärn, Rusta löser problemet.
lägg till nåt viktset de har där så är du uppe i samma vikt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Bättre att du köper så du kan bygga på. Spar du lite slantar på, 8 kg vänjer du dig snabbt vid(antar att du är otränad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Bättre att du köper så du kan bygga på. Spar du lite slantar på, 8 kg vänjer du dig snabbt vid(antar att du är otränad)

Det är Hantelpaket 2x Hantlar 18kg Järn, så 18kg per hantel ca, enligt vikterna blir det 15kg vikter plus nått kg med stången.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Det är Hantelpaket 2x Hantlar 18kg Järn, så 18kg per hantel ca, enligt vikterna blir det 15kg vikter plus nått kg med stången.

Ah sorry, tror nog jag var lite för trött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det är Hantlar, en gängad stång och klumpar av gjutjärn, Rusta löser problemet.
lägg till nåt viktset de har där så är du uppe i samma vikt.

Sådana har jag, numera till salu men antar att TS inte bor i närheten. Dom funkar bra iaf men det är lite segt med skruvlås och jag tyckte det var enklare att bara fara iväg till gymmet istället.

Kan även rekommendera en http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/iron-gym-xtreme

Du bör se till att ha så att du kan lasta på åtmistone 20-25kg per hantel så du kan köra t.ex hantelrodd och liknande där man använder lite tyngre hantlar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kikat runt lite på ebay men inte hittat nån vettig som skickar till sverige än. Någon som har tips på nån bra butik i eu ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Handla vikter utanför Sverige och sedan betala frakt på dessa är inte roligt, då får det vara otroligt billiga vikter för att du skall kunna spara något men det är nästan så du kan glömma det direkt.

Vikter är dyrt men oftast kan man göra några klipp begagnat om du inte har gott om pengar dvs. Cykelringen säljer väl hyfsat billigt imellanåt (har rea då och då med halva priset) men kommer väl inte under rustas priser. Jag började med hantlar med skruvlås precis som du länkat till och det var aldrig några problem. Det går snabbt att skruva av och på när man väl fått in tekniken.