Permalänk
Skrivet av Makrills:

BF4, logitech G19, Ace edge 3200 ink soft-musmatta och ett plastigt Ace tangentbord :/

Varför tyckte du inte om edge 3200?:) Testat en del möss men har inte hittat någon som jag tycker om lika mycket.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Jag råkade köpa en trådlös nätverkskort med pci uttag, när ja byggde min första dator (förra året) för att sedan upptäcka ett moderkortet bara hade pcie kontakter av alla de slag....bump..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

windows 8

Ajajaj, vad är det jag läser ??

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Corsair CX600M, värsta skiten någonsin! Coilwhine osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av benja93:

Jag råkade köpa en trådlös nätverkskort med pci uttag, när ja byggde min första dator (förra året) för att sedan upptäcka ett moderkortet bara hade pcie kontakter av alla de slag....bump..

det är ju bara ett felköp, du kan ju inte vara missnöjd med något du aldrig kunde använda

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Corsair CX600M, värsta skiten någonsin! Coilwhine osv...

mitt CX 430w v2 skrek flitigt under idle och när datorn stog i standby.. riktigt bra nätaggsserie!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Diablo 3, mass effect 3, bioshock, starcraft 2 (tala om framtidsWC3 med uppdaterad grafik), CM storm sirus (ständigt brusljud), att valve rear ut CSGO hela tiden (fuskare everywhere), Assassins C 3, Company of heroes 2... Nästan bara spel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lindell90:

Diablo 3, mass effect 3, bioshock, starcraft 2 (tala om framtidsWC3 med uppdaterad grafik), CM storm sirus (ständigt brusljud), att valve rear ut CSGO hela tiden (fuskare everywhere), Assassins C 3,

um.. det finns starcraft också, har för mig att de kom för före wc3 så det låter lite underligt om du menar att det är en kopia av wc3.. om du tycker att det är samma så är det ju snarare wc3 som är en kopia utav starcraft ^^

Permalänk
Medlem

Har haft extrem otur senaste halvåret med allt jag handlat har varit sönder vid leverans eller pajat inom en vecka.

Först köpte jag QPAD 5K vilket jag inte såg någon som hade problem med slutade med fick reklamera musen 3 gånger för diverse fel sitter fortfarande med en sådan mus krånglar som fan.

Köpte jag för en månad sen corsair raptor hs40 headset 2 stycken, det ena slutade micen fungera på efter 3V det andra så sitter ena högtalaren i hörluren löst på så ljudet försvinner stundvis, dustin va sjyssta nog skicka ut nytt headset det nya låter som de brusar eller som om du har en snäcka upptryckt mot örat när du har på de även om de inte ens är inkopplat till något.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

um.. det finns starcraft också, har för mig att de kom för före wc3 så det låter lite underligt om du menar att det är en kopia av wc3.. om du tycker att det är samma så är det ju snarare wc3 som är en kopia utav starcraft ^^

Vad jag menade var hur spelet är uppbyggt.

Starcraft (det första) hade inte den fullständiga idéen med "den här enheten är bara bra mot den här enheten"-som är närvarande i tvåan. Det utbredda tänker/spelstrategin/featuren kom tills i fulla rätt i en wc3tft-patch, då alla units fick olika armour types som var extra starka/klena mot olika damage types.

Något nytt i strategivärlden då man inte bara vara tvungen att ta reda på var fienden är, utan också exakt vad han bygger, för att kontra på effektivast sätt.
Detta fanns inte riktigt lika uttalat i wc3 vanilla eller starcraft. Men copy-paste:ades in i sc2 eftersom det blev så populärt i wc3tft

Starcraft var, tycker jag, inget strategispel som gick ut på recon-counterproduction-macro/micro, utan snarare mer focus på multitask/micro/macro

Att de tagit idéerna från wc3tft och klistrat in i sc2 tycker jag alltså var en STOR besvikelse

Det var det jag menade

*orkar inte skriva korrekt, sitter på mobilen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lindell90:

Vad jag menade var hur spelet är uppbyggt.

Starcraft (det första) hade inte den fullständiga idéen med "den här enheten är bara bra mot den här enheten"-som är närvarande i tvåan. Det utbredda tänker/spelstrategin/featuren kom tills i fulla rätt i en wc3tft-patch, då alla units fick olika armour types som var extra starka/klena mot olika damage types.

Något nytt i strategivärlden då man inte bara vara tvungen att ta reda på var fienden är, utan också exakt vad han bygger, för att kontra på effektivast sätt.
Detta fanns inte riktigt lika uttalat i wc3 vanilla eller starcraft. Men copy-paste:ades in i sc2 eftersom det blev så populärt i wc3tft

Starcraft var, tycker jag, inget strategispel som gick ut på recon-counterproduction-macro/micro, utan snarare mer focus på multitask/micro/macro

Att de tagit idéerna från wc3tft och klistrat in i sc2 tycker jag alltså var en STOR besvikelse

Det var det jag menade

*orkar inte skriva korrekt, sitter på mobilen

jaja då fattar jag vad du menar. har själv inte lirat dessa 2 speciellt mycket så jag antar att de var därför jag missuppfattade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Corsair H70 med Corsair SP120.. kylde sämre än min Noctua kylare och fläktarna och pumpen lät mer än allt annat i datorn.. den åkte fort in i garderoben och slängdes för att tag sen! slösade pengar

ägde ett razer lycosa med som levde sitt egna liv där knapparna la av osv.. riktig skit för det man betalade för!

ett razer headset av okänd modell för mååånga år sedan, ena luren ramlade av efter 1 månads bruk..

razer onza, triggers la av efter 3 månader och hängde sig, annars en riktigt skön konsol, fick en utbytesenhet som fick samma problem efter 1 månad.. bra kvalitet!

powercolor 5770, drivrutiner som kraschade konstant.. pensionerades efter 5 månader väldigt bra kylare ändå för att vara ett riktigt basic kort.

xfx6950, dog efter en veckas bruk och var den första revisionen av korten som kom utan bios switch.. riktigt sunkig kylare med ändå för att vara aftermarket.. aldrig med XFX iaf!

xbox 360 elite 120gb, har aldrig hela mitt liv hört en konsol som låter såhär jävla mycket under spelande.. förstörde all spelglädje när man knappt kunde höra ljudet från tv'n.. min ps3a var för fan ljudlös i jämförelse!

man ser en liten trend i detta? amerikanska bolag! man har ju lärt sig av sina misstag och försöker köpa så lite amerikanskt man bara kan men sitter ju med corsair nätagg och minnen men de är väl oem tillverkade någon annanstans misstänker jag AX 850 och vanliga vengeance minnen.

"Varför klaga på ett headset från steelseries, när man kan klaga på hela usa"-En vis man

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Diablo 3, mass effect 3, bioshock, starcraft 2 (tala om framtidsWC3 med uppdaterad grafik), CM storm sirus (ständigt brusljud), att valve rear ut CSGO hela tiden (fuskare everywhere), Assassins C 3, Company of heroes 2... Nästan bara spel

diablo 3 <3, jag mår säga tvåan är bättre men ändå så är diablo 3 fantastiskt. Mass effect 3 är ett underbart spel (hittils), några småsaker hit å dit är väll sådär, lite rörigt kan det vara. MEn jag gillar det bioshock 1 är väll bra. sc serien fattar jag inget av så den har jag ingen åsikt om. När valve rear ut CS:GO, det är fan inte lite ryssar och hackers då resten har jag inte spelat/använt

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk

Nokia Lumia 920, värsta telefonen jag någonsin använt! :'(

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Logitech G19 och G13 !fick starta drivrutinerna manuellt varje gång
Razer Lycosa ! tangenterna E,R,T,S,A,D,N,M helt blanka bara några månader efter köp

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

BF4...

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk

Gillar ni som köpt en produkt av ett märke, fått ett måndagsexemplar och säger "Aldrig mer detta märke!".. det händer alla märken, både bra och dåliga.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Payday 2..
Har man inga polare som lirar så blev det tråkigt snabbt.. Kan tänka mig att det är riktigt kul som LAN spel eller med polare annars blir det bara en grindfest där det enda man gör är att försöka vinna så mycket ny utrustning man kan på så kort tid som möjligt. Iaf efter man kört banorna ett par gånger.

Men det kan vara smaksak också, själv gillar jag isåfall L4D spelen mycket mer om man vill köra coop med randoms.

Permalänk

Aerocool Syclone II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Nokia Lumia 920, värsta telefonen jag någonsin använt! :'(

Bästa jag har använt och använder nu med. Smaken är bra olika.

Edit*

Mitt sämsta köp i år: Steelseries Apex.
Fortfarande ingen mjukvara till Windows 8.1 så långt efter släppet + att jag blev tvungen att installera om windows tack vare deras tidigare mjukvara.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Fillingar och strumpor.. är den bästa presenten man kan få av farmor

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Corsair CX600M, värsta skiten någonsin! Coilwhine osv...

Helt plotsligt kanner jag mig glad over att CX600M inte fanns i stock nar jag kopte mitt natagg...

Sitter och har smapanik och angrar min H80i efter att jag sag att min ar en ur den defekta patchen 1333.
Edit: Har alltsa inte monterat den an eftersom jag fortfarande vantar pa delar.

Edit2: En HP laptop med snurrbar skärm och touch, sommaren 2008. För 12 000kr. Vad i helvete tänkte jag med?! Kass prestanda, dålig batteritid, tung och till råga på allt så fungerade touchen knappt utan pennan som försvann ganska fort..

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Xerox billiga laserskrivare Phaser 6110. Utan tvekan. En blandning av usel produkkvalitet och egen dumhet. Köptes 2008 för cirkus 1500 kr.

Vid första påseende ett klipp - billig, tyst i standby, nätt. Tyvärr var kvaliteten noll. Höll ett drygt halvår, utan särskilt många eller tu8nga utskrifter. Servicen kom fram till att innanmätet inte gick på garantin.

Hade så mycket dyr toner hemma att jag köpte ytterligare en skrivare av samma modelll... Trodde Xerox var kvalitet. Ersättaren höll ungefär lika länge, ett par tre tusen sidor. Många kilo skrot till återvinningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarnisha:

"Varför klaga på ett headset från steelseries, när man kan klaga på hela usa"-En vis man

Amerikanarna är inte kända för att skapa kvalitet precis kolla bara deras bilindustri med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Gillar ni som köpt en produkt av ett märke, fått ett måndagsexemplar och säger "Aldrig mer detta märke!".. det händer alla märken, både bra och dåliga.

Precis.. Haft så mycket negativa upplevelser med både corsair och razer men har bara lärt mig nu i efterhand att inte köpa något från dom utan att kolla upp det först kollade runt väldigt länge när jag bytte nätagg och fick en deal på 1299kr för corsair AX 850 som för det priset piskade sönder alla andra konkurrenter samt mitt 4x4gb corsair vengeance LP 1600mhz minnen för 649kr gäller ju bara att kolla upp eller köpa riktigt billigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Mitt xfx hd 6870

1. Med min cpu blev det i stort sett 0 prestandaskillnad från mitt tidigare hd 5770.
Så det var ju bra början på mitt inköp...

2. Det lät ännu mera ifrån datorn nu vid spelande och drog mer ström än mitt hd 5770 utan att jag fick ut någon prestanda ifrån det. visste inte att grafikkort kunde hållas tillbaks av processorer då och även andra kortet jag köpt själv till första datorn man valde delarna till och betalade ur egen ficka.

3. Dessutom så gick garantin då när man satt i sitt lilla rum rev bort en ful liten lapp som satt på en av skruvarna när man tog ur kortet ur påsen för att få se kortet den (halva klistermärket satt i handen på mig och stod med liten text warranty depleted if removed på en utav dem som var hela)

well thats great första dagen och garantin borta...

Så nu kunde man inte lämna tillbaks kortet heller vid fel...
aja skitsamma då kortet kommer inte vara paj första året direkt och började montera det i datorn... Där hade man fel.

snabbspolar framåt lite efter krångel med lite drivrutiner och crasher och grafikbuggar i spel med directX 9 som tillfälligt såg ut som ett raveparty gone wrong på LSD tack vare amd's buggade drivrutiner som de sedan släppte en vända till fixade den här gången tillbaks när det var catalyst 12,11 eller något sånt kanske tidigare än så

Två månader senare så failade lagret i ena fläkten och idle blev nu 70c med någorlunda tyst fläktkurva i datorn (oundvikligt om inte datorn skulle stänga av sig) och load 90c i TF2 som belastade kortet kanske 30% (kikade med msi afterburner och fläktkurvan standard så låg fläktarna där 2600 rpm när man spelade tf2....) temperaturskillnaden var 3c så då öppnade man chassiet och gjorde egen fläktkurva för belastning med öppet chassie också då...

(tvungen att sitta med öppet chassie btw om jag inte nu skulle få hörselskador av att fläkten med trasigt lager fick gå på fullvarv och låta som en skrikande elmotor på 9v med trasigt bronslager

nu vid spelande så lät det ungefär som tre fläktar från Amd's phenom II kylare med en utav de tre fläktarna skrapande mot något tack vare att man dränkte den skrapande fläkten i wd40 och hjullagerfett ifrån biltema så blev det möjligt att sitta med headset i närheten av datorn iallafall... (fläktarnas max rpm på mitt nya grafikkort nådde strax över 3000 rpm tydligen) och nu med ett trasigt lager så lät det kortet som att tre phenom II kylare satt i datorn på max rpm när du startade ett spel pga att grafikkortet inte kunde kylas av den ena handikappade fläkten med trasigt lager som skränade livet ur sig och andra som desperat försökte kyla kortet... innan datorn stängde av sig till slut med stängt chassie....

Då då tröttnade man helt efter två veckor av detta ljud trots att man försökte fixa fläkten tystare så varade denna fix inte länge och det blev mindre spelande än vad jag kunde göra med mitt hd 3650 ddr2 512 mb klarade av
(mitt hd 6870 hördes tydligt ända ut i köket när jag satt och spelade med öppen dörr när fläkten skränade som värst lol)

ut med kortet ur datorn plockade isär kylaren (deras dual dissipation modell som verkade lova mkt men var värdelös i kylprestanda om det inte skulle flåsa på riktigt ordentligt med två st fläktar på 3000 rpm och temperaturer mot 80c som bäst med ommonterad kylare, bytt kylpasta som var bättre applicerad och spända skruvar som nu gängade fast sig på två ställen. (fick slita lite nästa gång man skulle ta isär kortet heh.)

Nåja steg ett av att förbättra kylningen.

Ghettomoddade dit två 120 mm fläktar med stripes och nu blev det tyst ifrån kortet nästan som att det inte fanns kvar något hd 6870 i burken och blev helnöjd då jag nu kunde spela med stängt chassie och temperaturerna sjönk fortfarande en hel del så jag kunde belasta kortet högre och fortfarande kunde spela utan att skiten stänger av sig eller låter som att datorn ska börja försöka flytta på sig och sväva fram...

6 månader senare
Sen failade dem fläktarna (de snurrade väldigt segt trots att de suttit kopplade till nätagget via en split så orkade de knappt snurra)
(fractal design r2 jag fick som blev använda av tidigare ägare som han fick med sitt fractal design r2 chassie tror det var ett år han hade dem innan de blev utbytta sen blev de liggandes i en låda tills jag fick dem.)

motorerna i fläktarna var nog ganska slut eller så var det något helknas med min molex till dubbla 3 pin split då de knappt orkade starta utan handkraft men efter två timmar i chassiet när jag drev ena separat så var det inga problem att starta eller snurra på...

Steg 2 utav ghettokylning då på kortet och där det är just nu...
Då blev det en 140 mm fläkt från mitt chassie som kylde på lika bra och var tyst samtidigt.

Håller load under 90c nu iallafall i alla spel jag kunnat testa...

Runt 93c i furmark, Så det är väl acceptabelt antar jag,
dammfritt, bytte kylpasta och monterat kylaren tillbaks bättre än tidigare med spacers och spända skruvar med 5 fläktar monterade i chassiet...

Köpte kortet för 1500 efter två månader ansåg man att det var värt en pizza mellan om jag fick tillbaks mitt gamla hd 5770 som jag sålde till farsan efter att jag fått mitt hd 6870, och att han då tog det skräp till hd 6870 i sin burk eller parkerade bilen på kortet bara han tog det men han hade gått och väl hört hur illa det lät redan innan kortets ena fläkt failade då han har vardagsrummet som sitt egna rum. Så han vägrade och ingen kompis eller släkting behövde grafikkort heller då de nyligen byggt ny dator eller köpt laptop som täckte deras behov...

(hade utan tvekan sett på och filmat när han körde över det om jag kunde ta tillbaks mitt hd 5770 bara för tystnaden och prestandan jag redan hade samtidigt som det drog mindre ström innan jag då bestämde mig för att ghettomodda kylaren)

sista gången man är i närheten av xfx's billigare sortiment av grafikkort om det inte är passivt från fabrik...
då vet man att det är tyst iallafall.

Stod då på kartongen att det skulle vara så här mycket tystare än stockkylaren ( hd 6870 referens ) och såhär mycket bättre kylprestanda men det kom jag inte i närheten av trots 140mm fläkt på 1400 rpm monterat på kortet med öppet chassie och chassiefläktar fortfarande igång... för att hjälpa med luftflödet...

vet att det blev wall of text men har inget bättre för mig heh.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Mitt xfx hd 6870

1. Med min cpu blev det i stort sett 0 prestandaskillnad från mitt tidigare hd 5770.
Så det var ju bra början på mitt inköp...

2. Det lät ännu mera ifrån datorn nu vid spelande och drog mer ström än mitt hd 5770 utan att jag fick ut någon prestanda ifrån det. visste inte att grafikkort kunde hållas tillbaks av processorer då och även andra kortet jag köpt själv till första datorn man valde delarna till och betalade ur egen ficka.

3. Dessutom så gick garantin då när man satt i sitt lilla rum rev bort en ful liten lapp som satt på en av skruvarna när man tog ur kortet ur påsen för att få se kortet den (halva klistermärket satt i handen på mig och stod med liten text warranty depleted if removed på en utav dem som var hela)

well thats great första dagen och garantin borta...

Så nu kunde man inte lämna tillbaks kortet heller vid fel...
aja skitsamma då kortet kommer inte vara paj första året direkt och började montera det i datorn... Där hade man fel.

snabbspolar framåt lite efter krångel med lite drivrutiner och crasher och grafikbuggar i spel med directX 9 som tillfälligt såg ut som ett raveparty gone wrong på LSD tack vare amd's buggade drivrutiner som de sedan släppte en vända till fixade den här gången tillbaks när det var catalyst 12,11 eller något sånt kanske tidigare än så

Två månader senare så failade lagret i ena fläkten och idle blev nu 70c med någorlunda tyst fläktkurva i datorn (oundvikligt om inte datorn skulle stänga av sig) och load 90c i TF2 som belastade kortet kanske 30% (kikade med msi afterburner och fläktkurvan standard så låg fläktarna där 2600 rpm när man spelade tf2....) temperaturskillnaden var 3c så då öppnade man chassiet och gjorde egen fläktkurva för belastning med öppet chassie också då...

(tvungen att sitta med öppet chassie btw om jag inte nu skulle få hörselskador av att fläkten med trasigt lager fick gå på fullvarv och låta som en skrikande elmotor på 9v med trasigt bronslager

nu vid spelande så lät det ungefär som tre fläktar från Amd's phenom II kylare med en utav de tre fläktarna skrapande mot något tack vare att man dränkte den skrapande fläkten i wd40 och hjullagerfett ifrån biltema så blev det möjligt att sitta med headset i närheten av datorn iallafall... (fläktarnas max rpm på mitt nya grafikkort nådde strax över 3000 rpm tydligen) och nu med ett trasigt lager så lät det kortet som att tre phenom II kylare satt i datorn på max rpm när du startade ett spel pga att grafikkortet inte kunde kylas av den ena handikappade fläkten med trasigt lager som skränade livet ur sig och andra som desperat försökte kyla kortet... innan datorn stängde av sig till slut med stängt chassie....

Då då tröttnade man helt efter två veckor av detta ljud trots att man försökte fixa fläkten tystare så varade denna fix inte länge och det blev mindre spelande än vad jag kunde göra med mitt hd 3650 ddr2 512 mb klarade av
(mitt hd 6870 hördes tydligt ända ut i köket när jag satt och spelade med öppen dörr när fläkten skränade som värst lol)

ut med kortet ur datorn plockade isär kylaren (deras dual dissipation modell som verkade lova mkt men var värdelös i kylprestanda om det inte skulle flåsa på riktigt ordentligt med två st fläktar på 3000 rpm och temperaturer mot 80c som bäst med ommonterad kylare, bytt kylpasta som var bättre applicerad och spända skruvar som nu gängade fast sig på två ställen. (fick slita lite nästa gång man skulle ta isär kortet heh.)

Nåja steg ett av att förbättra kylningen.

Ghettomoddade dit två 120 mm fläktar med stripes och nu blev det tyst ifrån kortet nästan som att det inte fanns kvar något hd 6870 i burken och blev helnöjd då jag nu kunde spela med stängt chassie och temperaturerna sjönk fortfarande en hel del så jag kunde belasta kortet högre och fortfarande kunde spela utan att skiten stänger av sig eller låter som att datorn ska börja försöka flytta på sig och sväva fram...

6 månader senare
Sen failade dem fläktarna (de snurrade väldigt segt trots att de suttit kopplade till nätagget via en split så orkade de knappt snurra)
(fractal design r2 jag fick som blev använda av tidigare ägare som han fick med sitt fractal design r2 chassie tror det var ett år han hade dem innan de blev utbytta sen blev de liggandes i en låda tills jag fick dem.)

motorerna i fläktarna var nog ganska slut eller så var det något helknas med min molex till dubbla 3 pin split då de knappt orkade starta utan handkraft men efter två timmar i chassiet när jag drev ena separat så var det inga problem att starta eller snurra på...

Steg 2 utav ghettokylning då på kortet och där det är just nu...
Då blev det en 140 mm fläkt från mitt chassie som kylde på lika bra och var tyst samtidigt.

Håller load under 90c nu iallafall i alla spel jag kunnat testa...

Runt 93c i furmark, Så det är väl acceptabelt antar jag,
dammfritt, bytte kylpasta och monterat kylaren tillbaks bättre än tidigare med spacers och spända skruvar med 5 fläktar monterade i chassiet...

Köpte kortet för 1500 efter två månader ansåg man att det var värt en pizza mellan om jag fick tillbaks mitt gamla hd 5770 som jag sålde till farsan efter att jag fått mitt hd 6870, och att han då tog det skräp till hd 6870 i sin burk eller parkerade bilen på kortet bara han tog det men han hade gått och väl hört hur illa det lät redan innan kortets ena fläkt failade då han har vardagsrummet som sitt egna rum. Så han vägrade och ingen kompis eller släkting behövde grafikkort heller då de nyligen byggt ny dator eller köpt laptop som täckte deras behov...

(hade utan tvekan sett på och filmat när han körde över det om jag kunde ta tillbaks mitt hd 5770 bara för tystnaden och prestandan jag redan hade samtidigt som det drog mindre ström innan jag då bestämde mig för att ghettomodda kylaren)

sista gången man är i närheten av xfx's billigare sortiment av grafikkort om det inte är passivt från fabrik...
då vet man att det är tyst iallafall.

Stod då på kartongen att det skulle vara så här mycket tystare än stockkylaren ( hd 6870 referens ) och såhär mycket bättre kylprestanda men det kom jag inte i närheten av trots 140mm fläkt på 1400 rpm monterat på kortet med öppet chassie och chassiefläktar fortfarande igång... för att hjälpa med luftflödet...

vet att det blev wall of text men har inget bättre för mig heh.

det var nästan ett allt för långt svar

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Skrivet av erikssonown:

Varför tyckte du inte om edge 3200?:) Testat en del möss men har inte hittat någon som jag tycker om lika mycket.

Kommer ihåg att jag köpte ace edge 3200 (silver versionen)

Färgen på den flagnade bort och satte ett grått märke i handen på mig som inte gick bort på 1 månad eller två
Vänsterklicken gick sönder ganska fort också, fastnade när man tryckte ner den.
Jävla skitmus, men musmattan jag fick med var bra (använder den än idag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

MSI GTX 560 Ti Hawk.
Bra kort i teorin men fy f*n för den fläkten, värre än de flesta referenskorten som någonsing har släppts, R9 290X släng dig i väggen!

Jag kör fortfarande det kortet och det är skitbra, men ja, ljudet är verkligen i högsta laget. Det är dock bara högt om man kör något som kräver 3D-rendering, i idle mode låter det inte så farligt. Personligen bryr jag mig inte om ljudet från min dator eftersom jag ändå sitter med lurar på hela tiden, men jag kan förstå att det stör andra.

Permalänk
Medlem

jensen airlink 3g, den suger så hårt att den inte ens har en 1gigabit port