Battlefield 4 har bytat ikon på skrivbordet, varför och hur fixar man?

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 har bytat ikon på skrivbordet, varför och hur fixar man?

Hejsan, är ny här på forumet och är inte riktigt säker på att jag lagt tråden i rätt kategori, men vi provar!

Precis som rubriken lyder så har min ikon till Battlefield 4 (både ikonen till genvägen och riktiga programmet) bytats (jag skickar länk på ikonen i slutet av inlägget). Det bara var så när jag startade datorn en dag, och jag förstår inte varför det blivit så. Till min fråga: Går det att lösa på något smidigt sätt, eller det är bara att ladda ner den riktiga ikonen och ange den?

Tacksam för svar! Gott nytt år!
/NP96

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte ha ikoner på skrivbordet. Men när jag installerade spelet fick jag exakt samma ikon. Vet inte om man kan ändra det men jag raderade ikonen precis som jag brukar göra med andra ikoner.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Dice vill bara visa att alla DLC's är pausade.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NP96:

Hejsan, är ny här på forumet och är inte riktigt säker på att jag lagt tråden i rätt kategori, men vi provar!

Precis som rubriken lyder så har min ikon till Battlefield 4 (både ikonen till genvägen och riktiga programmet) bytats (jag skickar länk på ikonen i slutet av inlägget). Det bara var så när jag startade datorn en dag, och jag förstår inte varför det blivit så. Till min fråga: Går det att lösa på något smidigt sätt, eller det är bara att ladda ner den riktiga ikonen och ange den?

http://img600.imageshack.us/img600/5408/vof6.png

Tacksam för svar! Gott nytt år!
/NP96

ja, ladda ner en ikon från: www.iconizer.net.
högerklicka på spelet, egenskaper, genväg, byt ikon, välj din ikon, ok, verkställ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NP96:

Hejsan, är ny här på forumet och är inte riktigt säker på att jag lagt tråden i rätt kategori, men vi provar!

Precis som rubriken lyder så har min ikon till Battlefield 4 (både ikonen till genvägen och riktiga programmet) bytats (jag skickar länk på ikonen i slutet av inlägget). Det bara var så när jag startade datorn en dag, och jag förstår inte varför det blivit så. Till min fråga: Går det att lösa på något smidigt sätt, eller det är bara att ladda ner den riktiga ikonen och ange den?

http://img600.imageshack.us/img600/5408/vof6.png

Tacksam för svar! Gott nytt år!
/NP96

Bytat? Bytats? Vad är det för ord? Bytt, bytts?

Vad jag vet så ska ikonen se ut så. Så har det sett ut för mig sedan release.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Bytat? Bytats? Vad är det för ord? Bytt, bytts?

Vad jag vet så ska ikonen se ut så. Så har det sett ut för mig sedan release.

Samma här, har alltid haft det så

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av NP96:

Hejsan, är ny här på forumet och är inte riktigt säker på att jag lagt tråden i rätt kategori, men vi provar!

Precis som rubriken lyder så har min ikon till Battlefield 4 (både ikonen till genvägen och riktiga programmet) bytats (jag skickar länk på ikonen i slutet av inlägget). Det bara var så när jag startade datorn en dag, och jag förstår inte varför det blivit så. Till min fråga: Går det att lösa på något smidigt sätt, eller det är bara att ladda ner den riktiga ikonen och ange den?

http://img600.imageshack.us/img600/5408/vof6.png

Tacksam för svar! Gott nytt år!
/NP96

Använder du den ikonen alls? Jag brukar gå in på Battlelog och starta spelet därifrån. Men envar har sin outgrundliga väg.

Det borde gå att högerklicka -> Properties -> Change Icon... -> Look for icons in this file: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe och sedan välja en av de två ikoner som den filen innehåller.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Bytat? Bytats? Vad är det för ord? Bytt, bytts?

Vad jag vet så ska ikonen se ut så. Så har det sett ut för mig sedan release.

Nu när du säger det så ska det nog vara "bytts" istället för bytats. Den såg inte ut så för mig innan, om jag har inte fel förr mig såg den ut något i stil med detta:

Är själv medvetom om hur B det är att ha fotat på skärm, bad en polare att skicka bild på sin ikon

Skrivet av HurMycket:

Använder du den ikonen alls? Jag brukar gå in på Battlelog och starta spelet därifrån. Men envar har sin outgrundliga väg.

Det borde gå att högerklicka -> Properties -> Change Icon... -> Look for icons in this file: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe och sedan välja en av de två ikoner som den filen innehåller.

Tack för svaret, dock innehåler mappen två stycken ilkadana "paus-ikoner" som jag har nu
Som sagt, tack i alla fall!

Skrivet av DAoG:

Dice vill bara visa att alla DLC's är pausade.

Är det så? Jag hittade inget svar när jag googlade det, vart fick du höra det? Tack för infon!

Tackar!

Det blev ett långt inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag hade ett annat spel som också fick "pausteckenikonen" så spontant är det nog windows som spelar ett spratt snarare än bf4. Min gissning dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag hade ett annat spel som också fick "pausteckenikonen" så spontant är det nog windows som spelar ett spratt snarare än bf4. Min gissning dock.

Ja, det kändes mest logiskt för mig också då jag var den enda av mina polare som fick den ikonen

Permalänk
Ljusskygg

Det ska inte vara så, det vet jag.
Själv ändrade jag min ikon från paus ikonen till en från en annan .dll fil.
Gör så att du söker på Battlefield 4 i sök fältet i windows, sen högerklickar du en av de filerna som kommer upp med ikonen, klickar byt ikon och kopierar den filplatsen och använder samma för den på skrivbordet.
Den ikon platsen som funkade mig var
C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\GDFBinary_en_US.dll
testa att använda samma plats för den på ditt skrivbord.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Det ska inte vara så, det vet jag.
Själv ändrade jag min ikon från paus ikonen till en från en annan .dll fil.
Gör så att du söker på Battlefield 4 i sök fältet i windows, sen högerklickar du en av de filerna som kommer upp med ikonen, klickar byt ikon och kopierar den filplatsen och använder samma för den på skrivbordet.
Den ikon platsen som funkade mig var
C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\GDFBinary_en_US.dll
testa att använda samma plats för den på ditt skrivbord.

Yes, nu funkade det! Tack så mycket, SimonMattila!

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så händer detta förmodligen med alla DICE - spel. Dragon Age, Plants vs. Zombies, BF4 alla mina från DICE har fått samma ikon vid nåt tillfälle. Alla gick iofs att åtgärda men det skall naturligtvis inte bli så.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.