Står för ett svårt val i byte av processor för streaming.

Permalänk

Står för ett svårt val i byte av processor för streaming.

Jag sitter på en phenom 2 1100t dock med standard kylare och clock och hittills har det funkat prima med alla spel tills jag börja med att streama på twitch som en hobby och upptäckte att det var kämpigt för processorn, speciellt när jag försöker streama bf4 så kan det spika till och från på stora 64 spelars banor vilket är helt förståeligt så jag har börjat fundera på att uppgradera mig med en fx-8350 för att se om de hjälper så att saker flyter.

Min fråga är då om det är värt att byta upp mig till en 8350 för att kunna streama bättre eller är det mer värt att köpa en fet kylning till nuvarande processor och få upp den i över 4GHz eller måste jag bita i det sura äpplet och inse att vill jag streama allt mellan himmel och jord som faller mig in så är det bara att punga och köpa hem en i7,a?

Skulle behöva den hjälpen från någon som har lite mer koll på sådant än mig, Mvh Wasted Hobbit.

Permalänk
Medlem

Jag kan testa streama idag. Har en 8320 klockad till 4.7.

Kör bf4 och drar igång obs och testar.

Permalänk

Tack, riktigt snällt av dig ^^

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Frågan är om en 8350 kommer tillfredsställa dig. Du får väl vänta in wasprocker och se. Å andra sidan blir det ju under halva priset jämfört med i7 + mobo.

Edit: har du kollat så 8350 funkar med ditt moderkort?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Trovärdighet? Ingen aning.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Har ett Asus crosshair v formula så det ska funka fin fint. Jo vet om jag vill gå all out så är det i7 som gäller men är rätt nöjd med en streaming standard på ned skalat till 720p och 30fps, om jag ska kö 1080p och 60fps+ så lär jag ha något bra mycket starkare.

Har sett den videon och den var vilt debatterad och rätt ensam med sina resultat.

Jag vet att rent spelmässigt så blir det inte direkt någon världsskillnad men det är inte de jag är ute efter, fler kärnor och högre clock så ska den kunna hantera encoding och grejer bättre och på så sätt lösa mina problem samt någon procent bättre på spel =3