Blev hackad på ett konstigt sätt (spel)

Permalänk

Blev hackad på ett konstigt sätt (spel)

Tjena tjena

Blev hackad inatt på ett spel, o jag har alla kontont i ett dokument så jag lätt o snabbt kan kopiera in dem o logga in. Men hackaren tog bara sakerna på 3 utav 9 konton (rörde inte dom två jag hade mest saker på vilket jag tycker är skumt). Har en relativt ny data o har då inte fått en spark i röven o köpt ett virus skydd, laddade ner gratis verisionen av AVG direkt när jag slutade jobbet o scannade datorn utan att hitta det minsta lilla hot.

Någon som har nån teori jag har funderat på detta hela dagen utan resultat, o jag har inte gått in på hemsidor som ***bort/mod*** för så puckad är jag inte, inte heller laddat ner nån konstig fil eller dylikt.

Tagit bort tveksam länk
Permalänk

Aldrig köpt lvl farmning(typ låtit någon farma på ditt konto mot betalning?)

Permalänk
Medlem

Hade ju varit meningslöst att göra virus som inte kommer förbi AV programmen

edit : Men testa Malwarebytes Anti-Malware, gratis och bra

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Rugbyspelaren:

Aldrig köpt lvl farmning(typ låtit någon farma på ditt konto mot betalning?)

Nix, inget sånt o det är inte WoW dessutom

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på det, extremt ovanligt att någon hackar en dator i dagens läge för åtkomst, särskilt om det gäller som du säger. Antingen har du använt ditt mejl lösenord på någon sida eller liknande och de kommit över det på det sättet.

Det mest logiska från min synpunkt, eftersom du har alla konton i en fil är ett kompis eller ett syskon har memorerat tre lösenord och stulit från dig på det sättet.

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Jag tvivlar på det, extremt ovanligt att någon hackar en dator i dagens läge för åtkomst, särskilt om det gäller som du säger. Antingen har du använt ditt mejl lösenord på någon sida eller liknande och de kommit över det på det sättet.

Det mest logiska från min synpunkt, eftersom du har alla konton i en fil är ett kompis eller ett syskon har memorerat tre lösenord och stulit från dig på det sättet.

Det är också omöjliga teorier tyvärr

Permalänk
Medlem

Finns dina konton på andra databaser? Kan ha blivit stulna där.
Reklam >på annars harmlösa sidor kan användas för att sno din info (hänt på t.ex l2blah och div fanpages till lineage2).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Finns dina konton på andra databaser? Kan ha blivit stulna där.
Reklam >på annars harmlösa sidor kan användas för att sno din info (hänt på t.ex l2blah och div fanpages till lineage2).

Nix pix inte det heller

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Hade ju varit meningslöst att göra virus som inte kommer förbi AV programmen

edit : Men testa Malwarebytes Anti-Malware, gratis och bra

Testade det men får tydligen inte rensa utan att betala för skiten.

Hittade ardamax som är en tojan spy. vilket låg i mina 4a olika shortcuts till spelet.... min fråga är hur fan dom hittade dit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexxor78:

Testade det men får tydligen inte rensa utan att betala för skiten.

Hittade ardamax som är en tojan spy. vilket låg i mina 4a olika shortcuts till spelet.... min fråga är hur fan dom hittade dit?

Hmm, man kanske måste välja att testa premium när man installerar

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är väl knappast omöjligt att det är något eftersläpande heartbleed eller det intrånget som skrevs om för några dagar sedan av några ryssar. Man har ju även sett att andra sajter skickat lösenord i clear text så. Men gäller det bara ett specifikt spel så kanske de har kommit åt ditt konto på något annat sätt än att sno uppgifterna direkt från dig.

Oavsett är det ju aldrig en bra idé att ha konto- och lösenordsuppgifter samlade i ett dokument på datorn.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Är väl knappast omöjligt att det är något eftersläpande heartbleed eller det intrånget som skrevs om för några dagar sedan av några ryssar. Man har ju även sett att andra sajter skickat lösenord i clear text så. Men gäller det bara ett specifikt spel så kanske de har kommit åt ditt konto på något annat sätt än att sno uppgifterna direkt från dig.

Oavsett är det ju aldrig en bra idé att ha konto- och lösenordsuppgifter samlade i ett dokument på datorn.

Han hade ju dock sagt att han hade Ardamax på datorn, vilket är en keylogger (med många andra funktioner också).

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen för spel som det gäller? Om det inte är från pålitliga ställen så gissar jag på att Ardamax kom med spelnedladdningen. Har själv lekt runt lite med Ardamax och det är en ren Trojan/Keylogger, beroende på konfiguration kan de fått tag på lite allt möjligt(allt du skriver, skärmdumpar, historik, etc.). Antagligen missar du något uppenbart när du kör Malwarebytes Anti-Malware, då den både hittar och lycktas ta bort allt utan problem, utan att ha premium.

Permalänk
Skrivet av Hot Dogs:

Vad är det egentligen för spel som det gäller? Om det inte är från pålitliga ställen så gissar jag på att Ardamax kom med spelnedladdningen. Har själv lekt runt lite med Ardamax och det är en ren Trojan/Keylogger, beroende på konfiguration kan de fått tag på lite allt möjligt(allt du skriver, skärmdumpar, historik, etc.). Antagligen missar du något uppenbart när du kör Malwarebytes Anti-Malware, då den både hittar och lycktas ta bort allt utan problem, utan att ha premium.

Tibia (ja det finns fortfarande idioter som spelar det inkluderat mej själv)

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat Tibia men pratat om det med folk som spelar. De pratade även om privat servrar där man levla upp snabbare eller nåt... om du spelar på en sådan så kan det mycket väl vara så att du ladder ner deras egna klient som innehåller trojaner... för frågan är ju hur du blev infekterad särskilt om din dator är relativt ny installerad.

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Aldrig spelat Tibia men pratat om det med folk som spelar. De pratade även om privat servrar där man levla upp snabbare eller nåt... om du spelar på en sådan så kan det mycket väl vara så att du ladder ner deras egna klient som innehåller trojaner... för frågan är ju hur du blev infekterad särskilt om din dator är relativt ny installerad.

Spelar inte sånt trams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexxor78:

Testade det men får tydligen inte rensa utan att betala för skiten.

Hittade ardamax som är en tojan spy. vilket låg i mina 4a olika shortcuts till spelet.... min fråga är hur fan dom hittade dit?

Man behöver inte betala för att rensa med Malwarebytes Anti-Malware, man får också en testperiod (tror 30 dagar) dock man kan alltid scana och rensa utan att slanta, men man får inte realtidsskydd när testperioden har gått ut.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300