nVidia visar redan kraften i NV35!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
ATi har en hel del äss i skjortärmen kan man säga

ehm, du tror inte NVIDIA har det också? det är inga idioter som sitter på dom båda företagen ... det vi får reda på via skvaller och diverse hårdvaro sidor är bara en liten ytskrapning av vad företagen utvecklar ...

jag är själv av den uppfattningen att NVIDIA inte kommer att släppa förbi ATI någon längre tid utan att det vi sett fram tills nu varit en engångs fretelse, NVIDIA är stora och har stort kapital ... dom har också en fördel när det gäller utveckligen då dom kan pumpa in mer pengar där ... om detta stämmer får tiden utsäga men ha i åtanke att NVIDIA tjänar pengar på OEM marknande, dom lär inte gå i konkurs enbart för "missen" med GFX och dom lär inte heller blöda om det blir en miss till ... dom har kapital och kunnande ... vem vet det kanske var ett stratigegiskt ( ehm stavas det så?) steg av dom att "misslyckas" med GFX ... det är ingen annan än NVIDIA som vet hur dom tänker ... tänk på det ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Ehm... folk verkar tro att det här kortet kommer att finnas ute när som helst... jag skulle nog vänta med att börja spara, det lär dröja rätt ordentligt innan det kommer. GFFX är ju inte ens ute än
Nog för att detta är imponerande, men det kommer inte komma föräns det finns konkurenter

Sen de som tycker att R350 inte höll vad det lovade... det var inget "nästa generations" kort, det var en uppgradering, och om man kollar igenom testerna ser man ganska tydligt att det presterear som det borde. om några veckor kommer dessutom nästa kort byggt på R350.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias

ett tag efter du har ätit.

HAHAHAHA den fick du till ordentligt

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Ge mig en konkret benchmark á la oberoende företag och jag blir glad
Men tills dess så e jag tveksam eftersom FX totalfloppade

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Skulle nog gissa på att FX2 kommer det fjärde kvartalet, eller i värsta fall i början av nästa år om man räknar med sedvanliga förseningar
Man kan ju se det så här också, FX var ju färdigutvecklat i fjärde kvartalet förra året, men eftersom det hade värme, drivrutin och produktionsproblem så blev det rätt bra försenat.
Nu har förmodligen nvidia lärt sig hur de ska hantera 0,13micron och hur man ska skriva drivrutiner till den nya typen av kärna, så blir förmodligen inte lika stora förseningar med FX2.
Vad jag vill ha sagt delvis är ju att då ingengörerna var färdiga med FX så började de säkerligen, om de nu inte redan börjat, jobba på FX2, medans andra jobbade med kylningen och drivrutinerna, tekniken i sig var färdig.

Eftersom FX var en helt ny typ av design så får man ju också räkna med några barnsjukdomar, men nvidia har som sagt säkerligen lärt sig många nyttiga saker av det.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

WEI! precis när Jag har köpt mitt nya graffe ska geeforce släppa sina nya kort och de har visst blivit bra nu för tiden också! Geeforce hmm. De kommer nog ta ATI den här gången.

Permalänk
Medlem

nån annan som tycker tjejerna på dawn2 demot ser j*vligt kopierade ut?
iofs så renderas väl alla fyra, men att de var identiska va slarvigt i min mening. Jag tror inte att nvidia floppade GFFX med flit som någon nämnde.
Så mycket pengar dom lade ner på reklamförningen för GFFX har inte ens nvidia råd att kasta i sjön.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EriXson
Jag tvivlar på att nv35 kommer att ha 256bitars minne.

Eftersom FX är 10-12 layers pcb, UTAN 256bitars-minne så måste de lägga på fler lager och det gör man inte på +3månader.

ehhh va? Du säger typ emot dig själv där.

jag tror själv att det enda möjliga förklaringen för NV35s prestanda måste vara en 256-bit minnesbuss å 8-1 pipelines.

högre minnen än 1ghz finns bara inte

FX5600 kommer dock bli intressant..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias

ett tag efter du har ätit.

ni är så goooa

Permalänk
Medlem

gffx2= 4st Gffx gpu´r på ett kort alla V6000 ?

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem

GFAK blir det ny namnet!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nu börjar de Nvidia fansen igen med sitt skitsnack... Tror ni verkligen någon med vilje skräpar ner sitt goda rykte med en sån total flopp??? =/

Och ser man det ist från en annan sida så kunde FX fixa 1 dawn, nu kan NV35 fixa 4 floppar det 4 ggr så mycket då =P

Nä men sluta spekulera för vilt tills vi åtminstone får se några tester hos hårdvaru sidor.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke

det vi får reda på via skvaller och diverse hårdvaro sidor är bara en liten ytskrapning av vad företagen utvecklar ...

jag är själv av den uppfattningen att NVIDIA inte kommer att släppa förbi ATI någon längre tid utan att det vi sett fram tills nu varit en engångs fretelse, NVIDIA är stora och har stort kapital ... dom har också en fördel när det gäller utveckligen då dom kan pumpa in mer pengar där ... om detta stämmer får tiden utsäga men ha i åtanke att NVIDIA tjänar pengar på OEM marknande, dom lär inte gå i konkurs enbart för "missen" med GFX och dom lär inte heller blöda om det blir en miss till ... dom har kapital och kunnande ... vem vet det kanske var ett stratigegiskt ( ehm stavas det så?) steg av dom att "misslyckas" med GFX ... det är ingen annan än NVIDIA som vet hur dom tänker ... tänk på det ...

Så FX floppen var inte sann?
Har pengar hjälpt dom hittils? Nej.
Ati har vunnit likt förbannat, verkar det som Nvidias pengar och storlek hjälper? Åter ett nej. Storhetsvansinne.
Du låter som vilken svensson som helst, "är dom störst så måste dom va bäst".
Kunnande? Men FX då?
Vi vet
Men du verkar veta vad dom tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
jag skulle nog vänta med att börja spara, det lär dröja rätt ordentligt innan det kommer

Med tanke på att ny hårdvara verkar bli dyrare och dyrare för varje generation som går, kanske det faktiskt ÄR dags att börja spara redan nu

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
nån annan som tycker tjejerna på dawn2 demot ser j*vligt kopierade ut?

Det var det första jag tänkte när jag såg bilden .. funderade t.o.m på att photoshoppa lite o slänga in några till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Det var det första jag tänkte när jag såg bilden .. funderade t.o.m på att photoshoppa lite o slänga in några till

hehe.. gör det.. och lägg upp bilden här sen.. (och om du vill få en massa skit skriv: ATI har just kopierat det nya nVidia-demot, i det synns Dawns alla 10 systrar...)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

ja haha släng in 6 till o skicka till nvidia med texten "R400 pallar 10 pers i dawn 2"

Permalänk
Medlem

uppriktigt sagt, om dom sätter rätt pris på geforce fx lär dom kunna kränga en hel del kort, dels på sitt rykte, att dom har stabilare drivrutiner (fortfarande) än ATI, så att säga att Geforce fx är en flopp redan nu kanske är lite väl drastiskt.

Att det inte håller i prestandamässigt mot ATI betyder inte att det blir en superflopp.

Innan ni hoppar på mig och slår mig blodig så var vänlig notera att mitt nästa kort blir ett ATI....;o-)

Permalänk
Medlem

"att dom har stabilare drivrutiner (fortfarande) än ATI" - skit snack.

Fattar ni inte att det argumentet inte håller längre?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

jaha, du kanske t.ex. kan sätta dig ner och spela CS en stund då med ditt radeon kort. Rätt många som inte får den kombon att funka. Och sen att ett skit snack lät rätt äckligt är en annan historia.

Permalänk
Medlem

Ja och sen finns det ju femhundranittioelva som klagar på massiva fpsdrops i cs med sina nya geforce3/4 kort

Har gjort en bild nu btw

Edit : det fick bli 2

Edit 2: fan, kom på att det skulle stå NV40 - .. sparade inte psd filen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis

Så FX floppen var inte sann?
Har pengar hjälpt dom hittils? Nej.
Ati har vunnit likt förbannat, verkar det som Nvidias pengar och storlek hjälper? Åter ett nej. Storhetsvansinne.
Du låter som vilken svensson som helst, "är dom störst så måste dom va bäst".
Kunnande? Men FX då?
Vi vet
Men du verkar veta vad dom tänker.

Jag skrev aldrig att det vi sett hittentills av FX var en lyckad historia, men och åter men ... varken du eller jag har sett hur kortet fungerar i våra egna datorer, så ett utlåtande om hur bra eller dåligt det är får vara.

Pengar har och kommer säkerligen alltid att hjälpa ett starkt företag, dels på grund av att dom kan konsultera många duktiga affärs strateger plus ingenjörer.

Om du verkligen själv tror på att NVIDIA inte alls har något kunnande när det gäller att utveckla grafikkort och tror att dom grafikkorten dom utvecklat fram tills GFFX enbart var byggda på ren tur så bör du nog tänka om och läsa på lite.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
jaha, du kanske t.ex. kan sätta dig ner och spela CS en stund då med ditt radeon kort. Rätt många som inte får den kombon att funka. Och sen att ett skit snack lät rätt äckligt är en annan historia.

funkar kanon för mig iaf..som någon tidigare sagt, det finns nog minst lika många som har fps-drops med deras nyinhandlade gforce kort..

Permalänk
Avstängd

Jag är mycket skeptisk till det där. Finns inga minnen idag som kan leverera den bandbredden som krävs för det dära.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
jaha, du kanske t.ex. kan sätta dig ner och spela CS en stund då med ditt radeon kort. Rätt många som inte får den kombon att funka. Och sen att ett skit snack lät rätt äckligt är en annan historia.

Tja, om jag inte minns fel så har väl gf4 också problem med dålig fps i HL? Sedan om man inte är född igår så kan man prova D3d istället för ogl - 99fps...ojsan?

Dessutom hittade jag en liten ogl fix för 9500/9700 som jag kör nu och får jag 99/99 i opg/d3d.

Och jag har sett många gf4 som provat att köra HL i d3d och det ser ut som softmode. Så undra vilka som har problem.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Jävla fanboys! Lägg av nu för faan! Detta är enbart trist! Jag trodde att vi skulle diskutera det nya kortet och hoppas på att det kunde återupprätta Nvidias numera skamfilade rykte! Men nee här ska vi bara kasta skit åt både det ena och det andra hållet! (nämner inga namn)

Så nu snälla SLUTA!!!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Nvidia som har sagt att GeForce FX ska klara av o rendera 100 Jurassic park dinosaurier. @ ~100fps. Eller är jag fel informerad? Men allt den klara är en ynka liten tjej med vingar? Inte precis nått o ropa högt över, sen att nv35 klarar av o rendera ett par till är väl inge speciellt, eller är det? Jag har ännu inte sett på den lilla quicktime filmen men ska göra det sen.
Aja vi får väl se nästa år när nv35 kommer. Efter r400. *fniss*

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk
Medlem

Man kan nog vara ganska säker på att NV35 kommer före R400. NVidia behöver inte genomgå alla problem igen som man hade med NV30 med att gå från 0.15 till 0.13micro. Eftersom NV30 har fått ett ganska svalt bemötande kan man ju tänka att dom jobbar extra hårt med att få klar NV35.

Permalänk
Medlem

Jurassic Park dinosaurierna är inget som är krävande direkt, vilken dator ny dator som helst skulle faan klara av att rendera Jurassic Park i realtid, iofs så blir väl 100st lite värre men dem klarade ju av Final Fantasy filmen eller?

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

vet ej om det stämmer men....

jag har hört att radeon9700pro får bättre i 3dmark än vad fx får...

Visa signatur

Godde!