10 GB RAM minne (2,91 GB går att använda)

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Struta i Dualchannel, om du nu inte jagar de där sista %en prestanda. Det är så pass dyrt med ram nu så det inte är värt i ditt system, du har större flaskhalsar i det systemet än att dina minnen inte går i dual channel.

Men installera om ditt windows, finns inget annat att göra. Bara bita i det sura äpplet. Du kan säkert använda samma nyckel som du använde för din x86 installation (någon får gärna rätta mig om jag har fel)

Och BTW, hur i helskotta spelar du CS-GO över mobilt brednad? det kan inte va kul.

Lirar cs 1.6 och cs:go med mobilt bredband och det funkar finfint

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du tror inte det är möjligt men om det nu skulle funger aå fungerart det enbart med Retail?

Vad menar du där? Hur kommer du fram till det? Du vet väl om att Retail och OEM har samma installationsmedia?

Det jag tänkte på, är att Retail är både 32bits och 64bits. En OEM licens är antingen eller.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av AndersLjungdahl:

Det jag tänkte på, är att Retail är både 32bits och 64bits. En OEM licens är antingen eller.

Du får med både 32bit och 64bit när du köper Retail, right:)
Då är jag med.

Permalänk

om du vill kan ja tanka ner en w7 64 bit iso + drivrutiner om du länkar drivrutinerna + en windows utgåva du vill ha å slänga in på ett bootbart usb minne skicka till dig sen skickar du tbaks tror inte ett kuvär kostar så mycket så den frakten kan ja bju på men tbaks får du stå för

Permalänk

Det går faktiskt att använda dom sakande 7GB för windows swap-fil. Man får skapa en RAM-disk och sedan lägga swapfilen där. Kommer dock inte att fixa Rust problemet...

Bara att installera om till 64-bitars som alla andra har skrivit.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk

Much love to you guys

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chilluminati:

gött att det fixa sig

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chilluminati:

Hur gjorde du?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Hur gjorde du?

Om du tittar noga på bilden och den i första inlägget ser du nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersLjungdahl:

Det jag tänkte på, är att Retail är både 32bits och 64bits. En OEM licens är antingen eller.

Licensen i sig har ingen låsning till 32 eller 64 bit. Däremot får man bara med media för det ena eller andra.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Om du tittar noga på bilden och den i första inlägget ser du nog

Ominstallation alltså? Jag läste inte om de där fulhaxen du fick tips om, så därför jag frågade

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Ominstallation alltså? Jag läste inte om de där fulhaxen du fick tips om, så därför jag frågade

Eftersom systemet ändrades från 32 till 64-bit krävs en ominstallation