Permalänk
Medlem

Ingame chat "SpelClockers" (Luppii)
TeamSpeak3 : teamspeak.sweclockers.com --> World of Warships

In på dessa om ni vill lira i Division.

Permalänk
Medlem

Pensacolans kanoner skjuter hårt. Haft några bra 3X rundor med som gett gott med XP.

Permalänk
Medlem

Den där bas xp:en var inte o leka med där

Permalänk

@Kantvals: Att ta över flaggor själv ger skitmycket XP

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför sli inte fungerar efter senaste uppdateringen på spelet?
Har jag sli aktiverat får jag flimmer på skärmen .
Alla drivrutiner är uppdaterad på datorn.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har den inte ens SLI stöd och problemet du nämnde verkar ha existerat ett tag. Sedan vem behöver 2st GTX970? Lär ju gå i 4K med hög FPS oavset tex

Kör på ett GTX780 i 1440p under linux och kigger ofta runt 55-76fps ändå trots sämre prestanda genom wine.

Permalänk
Medlem

Ångrar inte att man köpte Mikhail Kutuzov när man får en sådan här match, är också med 20% mer credits flaggan måste tilläggas.

Permalänk
Medlem

Tirpitzen finns till salu nu för 415kr om man bara vill ha den och en port-slot.

Permalänk

Håller med Mikhail Kutuzov är riktigt bra om man spelar bra DD dödare vilket jag gillar hehe. Köpte Tirpitz igår och de är nog fan de bästa skeppet jag har. Tidigare tyckte jag hindenburg var bästa men Tirpitz tar hem de för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

@The man swe 90: Fick övertid på jobbet idag som man inte ville ha så då blev det en Tirpitz när man kom hem istället.

Edit: Blev totalt rövkörd första matchen så kan ju bara bli bättre efter det hoppas man med skeppet.

Permalänk

Börjat spela igen nu dom senaste dagarna, kör utan premium med så man slipper tänket på den konstanta grinden man kände förut

Många roliga matcher med G3 och Reckie nyss. Murmansk är kul när man inte blir one-shottad av en Nagato

Permalänk
Medlem

Detta Karma system de har är ju verkligen skit, att pga man gör en bra match så går man ner från 4 till 0 i Karma för en snorunge inte klarar av att man dödar han när han åker direkt emot en och man blir anklagad för aimbot. Lättast att veta exakt hur man ska skjuta ett sådant skepp som kommer rakt emot en och sen låta RNGesus ge en bra träffar.

Haha tog inte långt innan man kom in på ett forum och gnällde över det när man bara för någon dag sen inte ens visste hur man såg sin karma.

Permalänk
Medlem

Igen vet väl riktigt hur karma systemet fungerar heller. Typiskt WG att införa något som är baserat på regler igen riktigt vet om.
Läste på deras forum nyligen att 0 är det lägsta man kan få. Vet inte om en negativ rapport är samma sak som minus en i karma och om en och samma individ kan ge mer än en negativ karma per match.

I värsta fall kan en individ sänka karmat med 7 per match men det verkar ju lite fubar. Med tanke på hur SÄLLAN någon ger komplimanger, WG borde i alla fall inse att folk klagar mer än dom ger beröm till medmänniskor här i livet så borde ration mellan negativ karma och positiv karma vara allt annat än 1:1.

Å andra sidan är Karma systemet så bortgömt i spelet att många inte ens vet var man hittar det.

Jag är helt Ok med att folk inte gillar och ger mig kass Karma om det innebär att dom hatar att jag dödar dom hela tiden Kamikaze!

Permalänk

Warspite finns tydligen i shoppen, utan en skit-bundle med.
Det drar i fingrarna att slå till helt klart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Va si så där imo.
Kul nån gång men köra många matcher, meh.

Kan inte vara i Division, om man ska köra den kartan btw.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Warspite finns tydligen i shoppen, utan en skit-bundle med.
Det drar i fingrarna att slå till helt klart

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte skeppet men gillade det inte alls faktiskt riktigt dåligt skepp. Men jag kanske ändrar åsikt senare när jag spelat flera matcher med det.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Köpte skeppet men gillade det inte alls faktiskt riktigt dåligt skepp. Men jag kanske ändrar åsikt senare när jag spelat flera matcher med det.

2st matcher och 2st förluster med min Warspite.
Dock fick jag kraken andra rundan och lite annat godis så trots förluster så gjorde jag bra ifrån mig och det är lite som att köra en mini yamato så kan inte klaga. Gillar Warspite så långt.
Kör även med premium repair och heal för 45K CR då dess starka sida är förmågan att heal sig och dessutom 60% av citadel skador jämfört med 10% på vanliga skepp och den har lägre cooldown, samma som Crusiers så ja man kan reparera upp sig ganska mycket under en match och snabbt med.

Fick dessutom en bra runda med Yamato häromdagen.

Hade en trevlig match till i Yamaton. Dock sög vårt lag lite om man säger så och jag och Daydreamerr fick köta på dom att cappa annars hade vi förlorat då dom hade 3 av 3. Fick ta om en CAP två gånger själv och en Terpitz satt och campade bakom en Ö när det knappt vara några fiender kvar.

Hamrade DD's och CC's med sekundära med Manual Fire Control och fick rätt nice med damage då DD's plågade mig hela tiden men dom förlorade och därmed fick jag kraken
En BB, 3st CC och 2st DD's fick jag tillslut.

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Köpte skeppet men gillade det inte alls faktiskt riktigt dåligt skepp. Men jag kanske ändrar åsikt senare när jag spelat flera matcher med det.

Alla skepp har för och nackdelar helt klart men spelar man Warspite korrekt så är den riktigt stark.
Pricksäker och har en svängradie i klass med Murmansk. Bra tryck i kanonerna med högst AP DMG per kula i T6 klassen om jag inte minns fel.

Brinner dock rätt lätt..

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som klantar till det?
Spelade Mogami i co-op mot AI/robotar, även i vårt lag fanns det "bottar".
Hamnade i en grupp med en Cleveland och en New Mexico med mänskliga spelare + en Bott-jagare.

I början var vi samlade och och slogs samordnat mot "fi". Fast efter lite duellerande med bottarna var alla tre skeppen tappat sammanhållningen (AI-jagaren var redan sänkt).
Mitt i allt kommer en AI-Hipper kryssare fram runt en ö och i perfekt läge för torpedering på kort avstånd.
Skickar 4 torpeder i tät formation. I samma veva skjuter Hipper bredsida och sänker mig innan jag fått i väg de 4 sista torpederna.
Adm. Hipper-kryssaren"tvärnitar" och mina torpeder stryker tätt framför kryssaren och vidare mot vår Cleveland
Cleveland-kryssaren hade nära full HP men tre av mina torpeder träffar och sänker Cleveland

Skickade omedelbart en ursäkt och Clevelands-skippern sände ett "OK" som svar.
Fast dyrt blev misstaget. över 120 000 credits och 89 XPs.

Det var inte första gången jag orsakade "Friendly Fire" med torpeder och tyvärr, antagligen, inte den sista heller...

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Man får kolla ofta på minimapen. Väntar man på reload eller något så titta på minimapen.
Jag tittar på den så mycket det bara går så ser man faror och kan även undvika problem som dessa

Bästa tipset är dock att aldrig använda torpeder om man har lagkamrater framför sig.

Vill man använda torpeder ska man vara på första linjen.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite trött på detta... Vad ska man göra för att vinna egentligen? Tycker det har varit så här de sista 2 veckorna speciellt. Är det för att alla sådär-spelare börjar komma upp i tiers eller? Brukar vara i topp nästan jämt men ändå så jävla många förluster så man har lust att sparka ut datorn. Alla spelar så jävla defensivt hela tiden, suck....

Permalänk
Medlem

Jo har haft flera matcher där jag spelat mitt bästa, nya rekord osv men ändå har vi förlorat.

Hamnade i en match med 9st BB's i motståndarlaget och 8st i vårat. Vi hade varsin yamato i varje lag och varsin T9 BB med.
3st T8 BB i vårt lag sprang direkt och gömde sig på 10 linjen.
Frågade varför dom kampade, fick ett "sorry" tillbaks men inte slutade dom kampa för det.
En Amagi satt där i 15 minuter bakom en ö, var ungefär så länge jag levde efter jag tog ut 3 skepp och gick upp mot 2st Terpitz och en Amagi och tog ut en av dom innan jag dog.

Den fega Amagin hade 0 damage men han dog på 10 sek efter jag var död då inget stog mellan honom och resten av vårt lag på vår sida.

Vissa verkar tro att dom kan sitta och kampa hela matchen så vinner laget matchen åt dom.

Permalänk
Medlem

"bots, bots everywhere" (insert meme here) xD
Men ja, lite si sådär atm.

Själv blir jag buren genom matcherna, suger för mycket själv. =(

Permalänk

@daredevil mycket på jobbet eller? eller har du tröttnat nu när du i princip har alla skepp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@GeneralRushHour:

Hehe nä då, jag har bara fastnat i The Division träsket Men jag kommer att spela wows snart igen!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

@GeneralRushHour:

Hehe nä då, jag har bara fastnat i The Division träsket Men jag kommer att spela wows snart igen!

Gött o höra!
Verkar vara många som är fast i The Division

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskar att spela brawler med Mikhail Kutuzov:en antingen får man en skitbra match eller så stendör man direkt, men skoj är det iaf.

På NA server har de sänkt repair kostnaden för tier 8-10 med 20% som test nu i April månad, hoppas det kommer på EU med för inte roligt att alltid gå minus även med ok matcher.

Permalänk
Medlem

20% är väl en 40K i all fall. Minus lär man gå med dock mindre. Blir ju inte bättre att man nu kör med premium reprair and heal men trots allt valfritt

Förlorar nog 1-2 Miljoner om dagen på Yamato då jag nöter skiten ur den för att få Damage men jaja Kamikaze R fixar tillbaks det.

Brawlas ganska bra med Warspites nu också, så jävla roligt skepp. Läst så mycket skit om det men hittade en uppdaterad guide för den och vet man bara vad den är bra på så är den grym, ligger på andra plats i DMG för mig efter yamato

Permalänk
Medlem

@pa1983: Spelar inte Warspite själv men kört mycket Division med Reckie och Generalen som kör den och de gör jäkligt bra matcher med den och tycker om den så det är ju som du säger, spelar man till de styrkor den har så är den riktigt fin.