Permalänk
Medlem

Tjejen har tappat känslor

Hej!

Jag flyttade in hos min tjej och hennes mamma och bodde tillsammans i 2månader kanske i ett stort rum i deras lägenhet. Vi var med varandra väldigt mycket.

Vi har nu varit tillsammans i 7månader, men känt varandra i 2år ungefär. Och jag är dödskär verkligen.

Men under en liten tid nyligen så tjaffsade vi lite till o från och efter det så har hon tappat känslorna lite, och hon säger att det beror på tjaffs och även att vi har varit för mycket med varandra ( inte så mycket egentid dvs ).

Jag valde för 2dagar sen att lämna hennes lägenhet och flytta in hos polaren, för att ge henne lite egentid.

Gjorde jag rätt val? Vad ska jag göra för att hon ska få tillbaka alla dom känslorna hon hade.

Hon säger själv att hon älskar mig, att hon ser en framtid med mig. Barn och allt sånt. Men hon säger fortfarande att hon har inte lika mkt känslor som hon hade förut, men hon har självklart känslor fortfarande.

Vafan ska jag göra..

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem

Kämpa såklart! Visa uppskattning på olika sätt - ta ut henne på dejter igen, var lite mer spontan och romantisk och gör saker som både du och hon gillar! Visa att fastän ni har tjaffsat så finns det ändå någonting som håller er tillsammans. Alla kan känna sig sårade och tappa känslor för någon annan när sådant sker, men då gäller det att lägga på ett extra kol och satsa mer på varandra!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Kämpa såklart! Visa uppskattning på olika sätt - ta ut henne på dejter igen, var lite mer spontan och romantisk och gör saker som både du och hon gillar! Visa att fastän ni har tjaffsat så finns det ändå någonting som håller er tillsammans. Alla kan känna sig sårade och tappa känslor för någon annan när sådant sker, men då gäller det att lägga på ett extra kol och satsa mer på varandra!

Så att jag slutar höra av mig helt, för att ge henne tid. Och för att hon ska känna saknad. Det kommer inte fungera eller?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Så att jag slutar höra av mig helt, för att ge henne tid. Och för att hon ska känna saknad. Det kommer inte fungera eller?

Nej absolut inte, det kommer bara att få henne att tro att du slutat bry dig om henne helt och hållet. Visst, hon kan känna sig saknad om du inte hör av dig till henne helt och hållet men det kan få henne att börja kolla annanstans också (vilket är riskabelt!). Du kan ge henne lite "space", men visa ändå att du finns där för henne jämt (ring och fråga hur hon mår, fråga om hur hennes dag har varit, prata om något ni båda intresserar av er/något hon gillar m.m.).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Det kan istället ge effekten att hon inte tror att du bryr dig om henne.
Vilket i sin tur lär leda till ett slut.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Finns två saker som kan hända.

1. Hon kommer känna saknad. = Du kan göra något.
2. Hon känner ingen saknad. = Du kan inte göra något.

Jag har varit med om något liknande. Jag hörde inte av mig på 2 veckor (även om hon skrev), vi blev tillsammans igen sen.

Mitt enda råd är att ge henne space (Smsa och säg att om hon ville snacka, så kan hon höra av sig. Du bryr dig om henne men tänker ge henne space och inte ta kontakt om hon inte vill det) och fokusera på ditt liv. Spela, dra och träna.. visa att du fortfarande har ett liv typ.. Kanske låter töntigt men om du visar att du inte "behöver" henne så kommer hon antagligen sakna dig igen, om inte, finns det inte mycket du kan göra.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Låter som det perfekta receptet för att få det att ta slut på riktigt istället.

Personligen gissar jag på att ni kommit över nykära stadiet och nått den trista vardagen när allt bara flyter på som vanligt så tänk igenom vad du/ni gjorde i början när ni träffades och föll för varandra? Plocka med henne till ett fick eller gå en lång promenad någonstans osv, ni borde ju ha massor att prata om nu om ni inte ses hela dagen längre

Permalänk
Medlem

Håller med lanbonden, men det finns en annan viktig detalj, i min mening så funkar inte förhållanden utan egentid... Jag rekommenderar att plocka upp ett fritidsintresse var så ni är ifrån varandra lite ibland med. Det gör att man vill ses när man kommer hem igen.

Permalänk
Medlem

Finns inga magiska formler för hur man ska agera. Två vuxna människor bör kunna tala med varandra och komma fram till vad som är bäst. Att hålla på som något dejtingspel och försöka tvinga fram saknad genom att inte höra av sig låter urlöjligt.
Ni får väl snacka och komma fram till hur ofta man ska höra av sig och hur ofta ni ska träffas för att få tillräckligt med egentid. Så jävla svårt kan det inte vara att kommunicera istället för att sitta och gissa sig till vad den andra personen känner.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Visa henne nåt nytt nästa gång ni ses.. Tjejjer tröttnar när män inte utvecklas. Gå o träna. Fundera på dina framtidsval och berätta med självsäkerhet vart du tänker nå i ditt liv. Fixa lite nya kläder och fräscha upp dig lite.
Ge henne först lite tid o sen bjuder du henne på en middag. Kanske nåt nice du lagar själv eller resturang. Sen visar du upp en ny intressant sida av dig och hon blir intresserad igen. Senare på kvällen kör du nya trick i sängen med. Är hon inte fast efter allt detta så är hon lindrigt psyksjuk eller på g att bli lesbisk.. Ingen tjej skiter i dig om du visar dig med självförtroende och framtidssäkerhet..

I framtiden kan man i långa förhållanden undvika detta problem mer om man undviker att förfalla eller verka att man inte är framtidssäker på något sätt.. Ingen vettig tjej vill ha en man som inte kan försörja försvara föra framåt en familj utan snarare behöver omhändertagning som ett barn.

Nu pratar vi frumaterial tjejjer här.. Är hon trash så stämmer inget av detta

Givetvis finns den oändligt många andra versioner av andra problem eller lösningar.. Men om ni är unga kan ja tro att någon form av mitt tips skulle kunna rädda förhållandet om ni båda vill .. Vem vet xD
Ja haft tjej sen ja va 17 . nu 30.. Vart igenom så mycke olika faser känns de som.. Det är nödvändigt med.

GL

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Säger en tjej att hon har tappat känslor är det kört..
Typ 9/10 gånger