ser man när en banköverföring är påväg?

Permalänk
Medlem

ser man när en banköverföring är påväg?

Hej! Jag väntar på en banköverföring till mitt konto och undrar om man kan se att överföringen är påväg eller ser man inte det förs det har hamnat på kontot? Och om överföringen skedde den 30e maj kl 17 när kan jag då förvänta mig att få pengarna?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zibbe:

Hej! Jag väntar på en banköverföring till mitt konto och undrar om man kan se att överföringen är påväg eller ser man inte det förs det har hamnat på kontot? Och om överföringen skedde den 30e maj kl 17 när kan jag då förvänta mig att få pengarna?

Kan nog variera lite beroende på bank men det bör inte synas förrän det är inne.
Har ni olika banker brukar det typ vara innan 12 efterföljande dag, inom samma bank (iaf på min) så går det direkt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kan nog variera lite beroende på bank men det bör inte synas förrän det är inne.
Har ni olika banker brukar det typ vara innan 12 efterföljande dag, inom samma bank (iaf på min) så går det direkt.

Tack för svar! Ett snabbt svar dessutom!

Och eftersom överföringen skedde kl 17 så antar jag att jag kan förvänta mig dom innan klockan 12 på torsdag eller tror du att det dyker upp idag kl 12 (onsdag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

12 dagar är dock mycket. Vet inte vilka banker som är så sega idag. Aldrig haft en överföring till andra banker ta mer än 3 arbetsdagar.
Dock om det är helg (eller röd dag mm.) så brukar det i min bank synas som "inkommande" eller liknande summa. Var länge sedan jag såg det så vet ej exakt men vet att jag brukar se det om jag kollar banken precis innan överförningen sker.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

12 dagar är dock mycket. Vet inte vilka banker som är så sega idag. Aldrig haft en överföring till andra banker ta mer än 3 arbetsdagar.
Dock om det är helg (eller röd dag mm.) så brukar det i min bank synas som "inkommande" eller liknande summa. Var länge sedan jag såg det så vet ej exakt men vet att jag brukar se det om jag kollar banken precis innan överförningen sker.

Han menar klockan 12. Inte 12 dagar.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Han menar klockan 12. Inte 12 dagar.

Oh... fail by me.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Samma bank brukar synas inom några timmar, är det en annan bank brukar tumregeln vara att sätter dom in innan 24.00 så syns den mellan 8-12.00 påföljande dag. Sätts det in efter det kan det dröja till efterföljande bankdag innan det syns.

Permalänk
Medlem

Om det är mellan svenska banker, och personkonton så skall det synas nästkommande vardag.
Samma dag om du för över innan kl 12.00

Är det från Bank- eller Postgiro kan det ta 2-4 dagar.

Så är det en privatperson som skall föra över till dig, och du inte hade pengarna igår (1:a Juni) då skulle jag börja bli misstänksam.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.