Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk

Sweclockers! Kan inte ni ringa Asus o trycka på om hur det går med produktionen?
Se då till att få lite preliminära siffror så folk som är i kö kan uppskatta hur lång väntetiden är. T.ex. 1000 kort till ÅF beräknat tills 160720 osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

Har ringt till flera kundsupport för att få ut information, verkar som att ingen fått asus 1080 rog strix levererat senaste veckan. Asus har även sagt till ÅF att det kommer ta några veckor innan de kan leverera mer kort till ÅF. Vi som ligger först i kö hos ÅF lär inte se våra kort förrän mitten av juli om man beställt asus 1080 rog strix.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick mitt levererat igår från Netonnet.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Skrivet av Thursday:

Beställde ett Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH hos Komplett igår, skickades samma dag och ligger på posten idag.

Men va fan!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk

Komplett fick 12st kort men valde att sälja dessa i bundle med en PG279Q skärm. Beställde själv en sådan bundle och de skickas för leverans omgående. Jag hade ändå tänkt att köpa just denna skärm till mitt nya bygge så det passade som hand i handsken. Finns 9st kvar just nu https://www.komplett.se/product/892851/datorutrustning/bildsk...
En annan fråga, är detta bundlade gtx just OC varianten? enligt komplett så var det det men jag är tveksam, det finns ju ett kort som är 100kr billigare om jag förstått det rätt och inte är OC?

Permalänk
Medlem

Beställde två MSI Gaming X i förrgår, och preliminärdatum är för närvarande 6:e juli för min order. "Officiellt" preliminärdatum som de listar på produktsidan är 15:e juli.

Dustin Home listar 1:a juli som preliminärdatum, och jag vet att de brukar vara duktiga på att skaka fram kort, men jag gillar inte deras service/support så det fick bli Komplett ändå.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av MensInsana:

Men va fan!!!!!!!!!!!!!!!

I know, right?

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)

Permalänk
Skrivet av morphan88:

Sweclockers! Kan inte ni ringa Asus o trycka på om hur det går med produktionen?
Se då till att få lite preliminära siffror så folk som är i kö kan uppskatta hur lång väntetiden är. T.ex. 1000 kort till ÅF beräknat tills 160720 osv.

Skickades från m.sweclockers.com

kontaktade asus i måndags och killen sa att jag skulle räkna med 6 veckor MINST om jag beställde idag, vilket jag gjorde hos webhallen. så jag hoppas det kommer innan augusti iallafall.
fick inga siffror på tilverkade kort för det visste dom inte, antar att nvidia inte levererar kretsar i bra mängd eller ger info om hur stor volymproduktionen är.
han sa också att man får tänka på att sverige faktiskt är ett litet och relativt obetydelsefullt land ur konsument synpunkt(så många hardcore nurds är vi säkert inte). så därför får vi mindre kretsar och senare. de tjänar mer på att prioritera större länder med mer folk.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Vintagext:

Komplett fick 12st kort men valde att sälja dessa i bundle med en PG279Q skärm. Beställde själv en sådan bundle och de skickas för leverans omgående. Jag hade ändå tänkt att köpa just denna skärm till mitt nya bygge så det passade som hand i handsken. Finns 9st kvar just nu https://www.komplett.se/product/892851/datorutrustning/bildsk...
En annan fråga, är detta bundlade gtx just OC varianten? enligt komplett så var det det men jag är tveksam, det finns ju ett kort som är 100kr billigare om jag förstått det rätt och inte är OC?

Asså vilken dålig service att bundlea ut korten istället för att skicka till dem som står i kö bara för att sälja lite extra. Oerhört dålig service. Komplett faller hejdlöst i mina ögon .....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintagext:

Komplett fick 12st kort men valde att sälja dessa i bundle med en PG279Q skärm. Beställde själv en sådan bundle och de skickas för leverans omgående. Jag hade ändå tänkt att köpa just denna skärm till mitt nya bygge så det passade som hand i handsken. Finns 9st kvar just nu https://www.komplett.se/product/892851/datorutrustning/bildsk...
En annan fråga, är detta bundlade gtx just OC varianten? enligt komplett så var det det men jag är tveksam, det finns ju ett kort som är 100kr billigare om jag förstått det rätt och inte är OC?

Så fult. Därför ingen har fått sitt därifrån, de har lagerhållt dem
Ja, det är oc-varianten, det finns bara ett rog strix 1080 (fanns lite info före release om 2st modeller, men de verkar skrotat den tanken).

Permalänk

finns väll strix gaming och strix OC om jag fattat det rätt?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintagext:

Komplett fick 12st kort men valde att sälja dessa i bundle med en PG279Q skärm. Beställde själv en sådan bundle och de skickas för leverans omgående. Jag hade ändå tänkt att köpa just denna skärm till mitt nya bygge så det passade som hand i handsken. Finns 9st kvar just nu https://www.komplett.se/product/892851/datorutrustning/bildsk...
En annan fråga, är detta bundlade gtx just OC varianten? enligt komplett så var det det men jag är tveksam, det finns ju ett kort som är 100kr billigare om jag förstått det rätt och inte är OC?

Tack för denna, den skärmen jag beställde med mitt datorbygge och kort från inet. La en beställning nu på komplett och avbeställer skärmen och kortet från inet woohoo

Permalänk
Skrivet av morphan88:

Asså vilken dålig service att bundlea ut korten istället för att skicka till dem som står i kö bara för att sälja lite extra. Oerhört dålig service. Komplett faller hejdlöst i mina ögon .....

Jag håller med dig att det är otroligt fult att göra så... Nu kanske det gynnade mig men jag hade inget emot att vänta utan sätter ihop en helt ny rigg och hade ändå tänkt köpa skärmen. Det som avgjorde var att jag sparade nästan 1000kr på denna deal istället för att köpa delarna separat och därav beställningen. Att leveransen sker omgående är bara ett plus men jag lider med er som får vänta!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av JBE:

Så fult. Därför ingen har fått sitt därifrån, de har lagerhållt dem
Ja, det är oc-varianten, det finns bara ett rog strix 1080 (fanns lite info före release om 2st modeller, men de verkar skrotat den tanken).

Det verkar finnas 2 varianter, har dock kollat tillverkarens art. nr och det är OC varianten

Skrivet av Aka_The_Barf:

finns väll strix gaming och strix OC om jag fattat det rätt?

Stämmer bra, hittar dem 2 olika modellerna på webhallen där den ena är 100kr billigare än den andra. Dock så verkar jag få just den modellen jag vill ha då art. nr hos tillverkaren är det jag går på.

Permalänk
Skrivet av jsf:

Tack för denna, den skärmen jag beställde med mitt datorbygge och kort från inet. La en beställning nu på komplett och avbeställer skärmen och kortet från inet woohoo

Härligt, förhoppningsvis finns det fler som dig och mig som behöver både skärm och GPU. Passa på och beställ för när jag såg det först var det 12st i lager, nu är vi nere på 8 på mindre än 25 minuter. Är dock otroligt dåligt gjort av Komplett med tanke på att så många förhandsbokat detta kort och dem blir helt enkelt förbipasserade av denna deal....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintagext:

Härligt, förhoppningsvis finns det fler som dig och mig som behöver både skärm och GPU. Passa på och beställ för när jag såg det först var det 12st i lager, nu är vi nere på 8 på mindre än 25 minuter. Är dock otroligt dåligt gjort av Komplett med tanke på att så många förhandsbokat detta kort och dem blir helt enkelt förbipasserade av denna deal....

Som jag har sagt tidigare jag beställde den 29e och var på plats 50 nånting för strix kortet på inet, beställde just den skärmen också så det här var ett solklart köp för min del. Däremot tycker jag det här var jävligt fult att göra från komplett men men....

4 st kvar nu

Permalänk
Medlem

Även jag la en beställning på Komplett - perfekt bundle för mig men förstår att det är ruggigt irriterande för alla andra som står på kö för kortet. Pratade även med deras kundtjänst och det är OC varianten av grafikkortet.

Nu är det bara att hålla tummarna för att man får ett bra exemplar av skärmen, har haft en hemma tidigare som inte alls höll måttet.

EDIT: Nu bara 2 kvar, de går snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Det var det jag tänkte

OC versionen har inte haft ett datum sen förra leveransen och datumet för non-OC är borta nu
Lär inte se röken av något fören Juli

Skrivet av AxF:

Nu har jag installerat mitt 1080 Strix. Verkar som att dom här korten redan är överklockade vad dom tål

Mitt kort boostar 1974Mhz stock, fått upp boost till 2012Mhz. Det är vad det klarar max, 5Mhz till så hänger sig firestrike. Minnet fick jag upp 1000Mhz också. Så... 2012Mhz och 11000Mhz på minnet.

Kortet går tyst och fint vid full load, max 77c

Trist att det inte tål mer än så Dock är det ju en bra OC trots allt men då hängde sig alltså Firestrike? Det är ju det normala. Inga artefakter eller något sådant? Minnet är verkligen toppklass och tål lätt de +500 man slänger på i MSIAB.

Skrivet av morphan88:

Asså vilken dålig service att bundlea ut korten istället för att skicka till dem som står i kö bara för att sälja lite extra. Oerhört dålig service. Komplett faller hejdlöst i mina ögon .....

Skickades från m.sweclockers.com

Köp bundle och sälj sedan skärmen på Marknad men behåll kortet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu är de slut. Skall sluta att handla på komplett.
De har dessutom långsammast frakt av de stora återförsäljarna [I norge], så hade funderat på det före detta.

Permalänk
Medlem

Precis installerat ett Palit GeForce GTX 1080 GameRock i datorn. Tyst kort (i jämförelse mot Asus GTX770 DCII). Boostar till 1894MHz "out of box". Gick ifrån 982 till 2831 poäng i heaven och 7391 till 17483 poäng i 3dmark/firestrike. Kännir mig än så länge nöjd med kortet. Köptes för 6999kr ifrån Proshop.se.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

OC versionen har inte haft ett datum sen förra leveransen och datumet för non-OC är borta nu
Lär inte se röken av något fören Juli

Tur att jag reser bort ett tag då, får se om de 200 som är före mig lyckats få sina kort när jag är tillbaka

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Verkar som det var en god idé att boka på CDON, tänkte att det var den webbutiken folk handlar datorkomponenter minst hos. Fick mitt EVGA SC idag

Permalänk

Undrar hur hård press webhallen ligger under, kan nog ha ett par 100 före mig på mitt Asus Strix oc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av morphan88:

Asså vilken dålig service att bundlea ut korten istället för att skicka till dem som står i kö bara för att sälja lite extra. Oerhört dålig service. Komplett faller hejdlöst i mina ögon .....

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp. Ett eller två år, sen saknar Komplett och förmodligen Inet och Webhallen existensberättingande (även om namnen kan leva kvar).

Detta hände med musikinstrumenthandeln i Sverige för ett par år sedan. Musikbörsen, Musikanten och 4Sound är väl mest postkontor åt Tyskarna numera. De började att agera postkontor och förväntade sig att folk ska köpa från dom dyrare för att... Ja, jag vet inte.

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZ76:

Verkar som det var en god idé att boka på CDON, tänkte att det var den webbutiken folk handlar datorkomponenter minst hos. Fick mitt EVGA SC idag

Mjo tänkte samma, men mitt Asus 1080 Strix ligger fortfarande som "Förbokad"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintagext:

Komplett fick 12st kort men valde att sälja dessa i bundle med en PG279Q skärm. Beställde själv en sådan bundle och de skickas för leverans omgående. Jag hade ändå tänkt att köpa just denna skärm till mitt nya bygge så det passade som hand i handsken. Finns 9st kvar just nu https://www.komplett.se/product/892851/datorutrustning/bildsk...
En annan fråga, är detta bundlade gtx just OC varianten? enligt komplett så var det det men jag är tveksam, det finns ju ett kort som är 100kr billigare om jag förstått det rätt och inte är OC?

Skrivet av morphan88:

Asså vilken dålig service att bundlea ut korten istället för att skicka till dem som står i kö bara för att sälja lite extra. Oerhört dålig service. Komplett faller hejdlöst i mina ögon .....

Skickades från m.sweclockers.com

Missade tyvärr bundlen :/ Vad kostade paketet?

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

finns väll strix gaming och strix OC om jag fattat det rätt?

Så vilket är bäst? Jag beställde ju Strix OC ifrån Inet..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Missade tyvärr bundlen :/ Vad kostade paketet?

14 529 kr kostade den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Tur att jag reser bort ett tag då, får se om de 200 som är före mig lyckats få sina kort när jag är tillbaka

Bara du inte är borta så länge att du inte hinner hämta ut paketet innan det skickas tillbaka

Skrivet av Drasteroid:

Så vilket är bäst? Jag beställde ju Strix OC ifrån Inet..

OC är kraftigt fabriksöverklockad vilket är bra för dom som inte orkar överklocka själv.
Om själva chippet överklockar bättre/sämre går inte att veta i förväg då det är rena lotteriet och är alltså inte märkesspecifikt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bara du inte är borta så länge att du inte hinner hämta ut paketet innan det skickas tillbaka

OC är kraftigt fabriksöverklockad vilket är bra för dom som inte orkar överklocka själv.
Om själva chippet överklockar bättre/sämre går inte att veta i förväg då det är rena lotteriet och är alltså inte märkesspecifikt.

Ja men frågan löd vad skillnaden är emelland "Strix Gaming" och "Strix OC".
Vilket är bäst?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd

@hulkenstrong:

1894, då lär de klocka lika bra som premium versionen