Tävla och vinn värstingdator!

Bästa kreditkort [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Är problemet att banken inte fattar vad som ska hända, eller är problemet att det inte går för Airbnb att skicka tillbaka pengar till ett spärrat kort?

Banken förstår vad som har hänt men dom hittar inte riktigt pengarna "då detta är ovanligt" som dom skrev.
Airbnb har skickat tillbaka pengarna, det gick som det skulle enligt dom

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MakubeX:

Banken förstår vad som har hänt men dom hittar inte riktigt pengarna "då detta är ovanligt" som dom skrev.
Airbnb har skickat tillbaka pengarna, det gick som det skulle enligt dom

Självklart kan Airbnb gräva fram sitt transaktions-ID och den metadata som finns för transaktionen. Kan de inte ge detta så har de troligen inte genomfört en överföring.

De (airbnbs bank) och din kortutgivare kan även genomföra en genomlysning "Trace request" där de utbyter lite info för att identifiera vart pengarna har landat och om de är mottagna eller i etern.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Självklart kan Airbnb gräva fram sitt transaktions-ID och den metadata som finns för transaktionen. Kan de inte ge detta så har de troligen inte genomfört en överföring.

De (airbnbs bank) och din kortutgivare kan även genomföra en genomlysning "Trace request" där de utbyter lite info för att identifiera vart pengarna har landat och om de är mottagna eller i etern.

Morrowbank har fått en "payment code" av mig som jag i min tur fick av Airbnb som Morrowbank skall behöva för att leta fram vart dom tog vägen men verkar inte finnas någon framgång där men Morrow har inte heller efterfrågat mer information om vad dom behöver för att fortsätta leta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Ett tips för att utöka köpställen på Amex är att skaffa Paypal, de accepterar Amex.

Min erfarenhet av Paypal är att de är bra på att ta ut avgifter. Är det några avgifter om man handlar med Amex via Paypal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Min erfarenhet av Paypal är att de är bra på att ta ut avgifter. Är det några avgifter om man handlar med Amex via Paypal?

Det är inga avgifter för just detta

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''