Permalänk

hjälp med terminal

Så jag fick högtalare av brorsan min
men de saknar terminalerna på alla 3 två golv och en center Dynavoice f6 och dynavoice c4

så har letat efter terminaler men inte hittat exakt de jag söker.
tänkte om man kunde köpa delarna löst kontakter och de som de ska sitta i var för sig men kan inte hitta rätt typ.

vill helst ha såna här

http://imgur.com/a/MCVGY

men hittar inte rätt som de ska sitta i. vill helst beställa från samma butik
och måste även köpa kabelsko till kablarna och sockerbitar då kablarna i högtalarna är väldigt korta och ja kan inte löda haha.

så om någon förstår vad jag menar och kan hjälpa mig med detta så vore det alldeles Uuuunderbaaart!!

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av BabaYaga85:

Så jag fick högtalare av brorsan min

Yay!

Skrivet av BabaYaga85:

Hmm, Hifikit verkar ju ha exakt samma modell:

De har även kabelskor, kabel och sockerbit.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BabaYaga85:

Så jag fick högtalare av brorsan min
men de saknar terminalerna på alla 3 två golv och en center Dynavoice f6 och dynavoice c4

så har letat efter terminaler men inte hittat exakt de jag söker.
tänkte om man kunde köpa delarna löst kontakter och de som de ska sitta i var för sig men kan inte hitta rätt typ.

vill helst ha såna här

http://imgur.com/a/MCVGY

men hittar inte rätt som de ska sitta i. vill helst beställa från samma butik
och måste även köpa kabelsko till kablarna och sockerbitar då kablarna i högtalarna är väldigt korta och ja kan inte löda haha.

så om någon förstår vad jag menar och kan hjälpa mig med detta så vore det alldeles Uuuunderbaaart!!

Det rekommenderas att inte använda någon form av sockerbit inne i högtalarlådan, det fanns sånt förr i tiden men det har helt försvunnit för att det hände att de vibrerade upp, idag finns inte skruvplintar på några fabriksbyggda saker utan allt är fjädrande eller lött så att det tål vibrationer mycket bättre, lossnar kabel är inte största problemet att högtalaren tystnar för det går ju enkelt att fixa utan det är kortslutningsrisken som kan innebära att man förstör förstärkaren som är det värsta så undvik helst skruvplintar/sockerbitar som sitter direkt på interna kablar.
Relativt grova kablar är däremot bra att lära sig löda på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Ok måste även fästa de i något och vill helst undvika att borra i högtalarna
Ser ut så här.
http://imgur.com/5aoER2B

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det rekommenderas att inte använda någon form av sockerbit inne i högtalarlådan, det fanns sånt förr i tiden men det har helt försvunnit för att det hände att de vibrerade upp, idag finns inte skruvplintar på några fabriksbyggda saker utan allt är fjädrande eller lött så att det tål vibrationer mycket bättre, lossnar kabel är inte största problemet att högtalaren tystnar för det går ju enkelt att fixa utan det är kortslutningsrisken som kan innebära att man förstör förstärkaren som är det värsta så undvik helst skruvplintar/sockerbitar som sitter direkt på interna kablar.
Relativt grova kablar är däremot bra att lära sig löda på.

Ok det har jag aldrig varit med om men där ser man.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,