Hur laddar man upp bilder på Instagram?

Permalänk
Inaktiv

Hur laddar man upp bilder på Instagram?

Innan laddade jag upp mina bilder från Google Photos och delade dem vidare därifrån till Instagram. Men p ga diverse saker som jag tyckte saknades på Google Photo, så bytte jag nyligen till Dropbox för lagringen av mina bilder. Tyvärr hittar jag inte samma funktion för att dela bilderna till Instagram som jag laddat upp till min Dropbox.

Hur delar jag mina bilder från systemkameran till Instagram?

Permalänk
Medlem

Det gör du inte. Instagram tillåter bara att man laddar upp det från från mobila enheter.
Så du får ladda ner bilderna från dropbox till din telefon, sedan ladda upp dem på IG.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Det gör du inte. Instagram tillåter bara att man laddar upp det från från mobila enheter.
Så du får ladda ner bilderna från dropbox till din telefon, sedan ladda upp dem på IG.

ok, löste det nyss via "export" funktionen i Dropbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, löste det nyss via "export" funktionen i Dropbox

Hur löste du det som? Exporterar du till Instagram via Dropbox?
Tvivlar.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Hur löste du det som? Exporterar du till Instagram via Dropbox?
Tvivlar.

"Export"> Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

"Export"> Instagram

Ja, men då är du ju redan på telefonen...
Du ville ladda från systemkameran till Instagram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör du Chrome kan du ladda upp i webbläsaren via mobilvy i inspector (om de inte patchat bort funktionen).

Permalänk
Medlem

till windows finns InstaPic som funkar utmärkt att ladda upp bilder från dator till instagram, använder alltid det när jag laddar upp bilder jag tagit med min systemkamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Kör du Chrome kan du ladda upp i webbläsaren via mobilvy i inspector (om de inte patchat bort funktionen).

Fungerar inte för mig.

Skrivet av zosma:

till windows finns InstaPic som funkar utmärkt att ladda upp bilder från dator till instagram, använder alltid det när jag laddar upp bilder jag tagit med min systemkamera.

Att använda 3e parts mjukvara för att publicera bilder till instagram kan få dig bannad eftersom det direkt bryter mot Instagrams regler och riktlinjer. Sen vill jag även varna för 3e parts mjukvaror då de väldigt oftast används i bakgrunden som en"köp/sälj tjänst för likes/follows. De de får kontroll över ditt konto och kan använda det för att gilla eller följa andra konton utan ditt godkännande. Det är inte särskilt smart.

Det är därför det inte Instagram har en egen tjänst för att ladda upp via datorn. De tillåter det inte.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

När jag laddar upp mina bilder på instagram så gör jag så här:

Instagram > Ladda upp > klickar på galleri > drar ner till jag ser "Annat" > Öppna från : Dropbox > väljer map och fil.

Har android, vet inte hur det är med iphone.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Florrpan: Inte vet jag det. Men det finns att hämta från windows store. https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/instapic/9wzdncrfhwhx

edit: annars finns appen som länkas från instagrams egen sida: https://www.microsoft.com/en-us/store/p/instagram/9nblggh5l9x... har inte testat det, men får ta och prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

@Florrpan: Inte vet jag det. Men det finns att hämta från windows store. https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/instapic/9wzdncrfhwhx

edit: annars finns appen som länkas från instagrams egen sida: https://www.microsoft.com/en-us/store/p/instagram/9nblggh5l9x... har inte testat det, men får ta och prova.

Jo jag vet. Det finns även fler tjänster. Men jag rekommenderar starkt att inte använda dem pga att det bryter mot instagrams riktlinjer, och alla faror det kan innebära att faktiskt använda 3e parts program.

Du har ju det populära Gramblr.com, men användare har rapporterat att deras konton plötsligt följer och gillar hundratals andra användare. Genom den appen finns det "köp likes/följare" funktion. Om du bara använder den för att ladda upp bilder så utnyttjar dem ditt konto till att automatiskt följa andras konton.

Windows egen app fungerar, men du kan bara ladda upp om du har appen på en mobil enhet/touch-skärm. Har du den på en stationär dator kan du endast använda kameran, dvs webbcam

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Ja, men då är du ju redan på telefonen...
Du ville ladda från systemkameran till Instagram.

Problemet löst via exportera funktionen i Dropbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Problemet löst via exportera funktionen i Dropbox

Ja du sa det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Ja du sa det.

Ville bara påpeka att det gick, du var ju av meningen att det inte gick

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ville bara påpeka att det gick, du var ju av meningen att det inte gick

Ja, jag tror inte att det går från datorn. Du har inte ens svarat på min fråga.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Ja, jag tror inte att det går från datorn. Du har inte ens svarat på min fråga.

suck