Fråga kring Svensk marknad för hockeykort

Permalänk

Fråga kring Svensk marknad för hockeykort

Hej,

Har under åren samlat på mig ett X-antal tusen hockeykort som jag nu vill sälja bort om intresset och marknaden finns för detta.

Jag undrar om någon sålt/hört talas som en svensk marknad och vad för typ av kort som säljs bäst.
Var finner man den marknaden, finns en efterfrågan?

Prismässigt så får man väl (antar jag), kika på den utländska marknaden och göra om det till svensk valuta.

Eller har man sålt liknande kort, typ Pokémon/Yu-gi Oh och/eller ångrar ni att ni sålde bort?

Mvh
Andreas

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att den marknaden är icke-existerande.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hehe vore skoj att gå upp på vinden och kola genom samlingen.
Vet att jag har ett kort(något blingbling) med Peter Forsberg när han är rookie I Quebec. Minns att jag var jäkligt nöjd med det.
Samlade förövrigt på Buffalo Sabres, främst Dominik Hasek och Alexander Mogilny

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Jag sålde Pokemon kort i höstas vilken kanske va precis i rätt tid i och med Pokemon Go och hela det köret. Fick ca 700kr för massa random kort, lite glittriga och så. Satt och försökte se priserna per kort och tycker jag verkar fått ganska ok för allihop.

Edit:
Massa kanske är att ta i. Va ca 70 kort tror jag. Detta inkluderade energikort och trainers etc.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk

skulle vilja säga att det beror på vem du säljer till. nån marknad och allmänt värde, som det fanns på 90 talet då de var som mest populära och folk köpte och bytte som tokar, både privat och i butiker, tror jag tyvärr inte att det finns längre, men värde hos specifika individer som fortfarande samlar finns det garanterat. så hittar du rätt köpare så får du nog allt sålt till ett bra pris.

ta min egen retro samling på spel tex, för majoriteten är det bara utgånget och gammalt skräp, men om jag skulle få för mig att vilja sälja en dag så vet jag specifikt folk som skulle punga upp rejäla slantar för den, men skulle jag bara slänga upp samlingen på blocket eller sälja på någon loppis, så skulle jag typ bara få skambud.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@bardbard: Boston Bruins här! Samt dom lite tjockare korten man fick med i nån kollektion, ett per förpackning, och så hade jag en hög som va längre än vanliga, typ 1.5ggr så höga..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

finns ett aktivt svenskt hockey kort forum där samlare hänger. Men jag kan säga att kort från 8-90 talet inte har speciellt mycket värde, dom flesta korten trycktes i flera tusen ex. Du kan ju börja med att lägga ut dom på tradera, säljes ju kort även där annars är det ebay som gäller men då ska det vara kort av värde om du ens har.

hockeykort.se/forum

och även en sida som säljer hockey boxar, kort pokemon osv..

coolcard.se

Permalänk
Inaktiv

Hehe, jag minns när en kompis köpte och öppnade ett paket hockeybilder i mitten av 90-talet och fick fram ett kort som var värt strax under tusenlappen. Minns inte om han tog pengarna eller behöll kortet.

Bör som flera varit inne på finnas de som vill betala intressantare summor för rätt kort. Bör rimligtvis vara en ganska nischad marknad idag men värdelösa är de nog inte.

Mina bilder har jag nog inte sett på 20 år, borde nog leta upp de vid något passande tillfälle.