Permalänk

Flasha om Nokia 6510.

Hallå.
Min 6510 som börjar bli ganska gammal har lite brister i mjukvaran som jag vet är uppdaterade och fixade i nya firmwaren. Min syster har nämligen samma telefon och hon har inte samma problem som jag har.
Mitt största problem med min telefon är att när man skriver SMS och ska trycka på knappen "skicka" för att sedan knappa in mottagarnummret slocknar displayen.
Allting försvinner på displayen om typ 5sek senare skickas man tillbaka till "början" ingen. Har vart väldigt nära några gånger man skickat den i väggen för det.
Nu är jag så förbannat trött på det här, kan man flasha om den enkelt?
Vad behöver man för kabel, vad är det för skillnad på f och m-buskabel? Var hittar man ny firmware? Var kan man köpa sladd?

Tack på förhand.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Köp en ny telefon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Köp en ny telefon

Det var inte det svar jag ville ha. Jag tycker den är bra för att vara så pass gammal ändå... den är liten och smidig och har GPRS.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5

Permalänk
Medlem

gå till butiken där du köpte den så kan du flasha den där (iaf de flesta mobilaffärer gör det)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
gå till butiken där du köpte den så kan du flasha den där (iaf de flesta mobilaffärer gör det)

ok, men om jag vill göra det själv då? Tänkte det är ju bra med en kabel så man kan fippla med telefonen annars också. Typ SMS och namnboken.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tror dom blir lite putt på dig om du inte lämnar in luren på servicebutik, det där är "ej för lekmannen" som det stod på bruksanvisningarna förr i tiden. Det är säkert ingen svår manöver, men det går ju bara på ett par timmar i butik så varför tjafsa?

Permalänk
Hedersmedlem

Hur länge planerar du att ha kvar telefonen egentligen? Då Nokia har bytt anslutningskontakt kommer du inte att kunna använda kablen på någon ny telefon. Jag skulle istället ha lämnat in den då det är ett så litet ingrepp.
Ring och kolla vad det kostar innan du letar vidare bland kablarna.