Kan man fota bilder på mobilen och skicka dessa direkt i en enda .pdf fil?

Permalänk
Medlem

Kan man fota bilder på mobilen och skicka dessa direkt i en enda .pdf fil?

Hej!

Söker efter en app på mobilen för att fota x antal bilder, sedan skapa en .pdf fil direkt i mobilen och sedan maila den.
Finns det möjligtvis en app som kan göra detta så smidigt som möjligt?

Edit: Personen i fråga kör Android.

STORT Tack!

Permalänk
Medlem

Nu kanske du får ett svar/fråga som du inte vill ha. Men varför ska du använda mail som en plattform för att dela data annat än text?

Låter för mig som att du skulle gagnas mer av att köra någon form av fildelningstjänst istället.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Nu kanske du får ett svar/fråga som du inte vill ha. Men varför ska du använda mail som en plattform för att dela data annat än text?

Låter för mig som att du skulle gagnas mer av att köra någon form av fildelningstjänst istället.

Har en arbetsledare som måste fota besiktningar av lägenheter och kunden vill ha dessa mailade i ett enda .pdf dokument med bilder.

Edit: Vet att det låter bökigt, men kunden är extremt envis med att det är så här de vill ha det.

Permalänk
Medlem

Microsoft Office Lens fungerade utmärkt för detta när jag höll på med det för 4 år sedan. Blev ett dokument

Resultatet blir typ som man kört med en kopiator. Om man inte har helt fördjävliga ljusförhållanden vid fototillfället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Valfritt program som kan göra kollage? Sedan exportera till PDF eller skicka som JPG?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Microsoft Office Lens fungerade utmärkt för detta när jag höll på med det för 4 år sedan. Blev ett dokument

Resultatet blir typ som man kört med en kopiator. Om man inte har helt fördjävliga ljusförhållanden vid fototillfället

Testade detta nyss.
Gränsen för bilder är 20st och programmet skapar en länk som kunden får mailad där de klickar på länken och sedan laddar ner filen.
Detta KAN funka.
Kollar upp detta direkt och återkommer om det inte gör det.
De har varit väldigt kinkiga med att just bli mailade .pdf filen direkt i mailen men kommer försöka trycka på att detta är det
bästa sättet då det förutom att klicka på en länk inte är så mycket mer moment att utföra för dom.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Adobe Scan

Permalänk
Medlem

Den här appen gör nog exakt det du vill:
https://play.google.com/store/apps/details?id=bage.image2pdf&...

och titta även på liknande appar längre ner på sidan för fler förslag.