Permalänk
Medlem

Huawei P30, P30 Pro

Just nu exploderar internet lite smått med anledning av Huawei's lansering av mobiler och gadgets idag. lite underligt att inte Sweclockers har nämt något om detta, då dom precis gick om apple och är nu världens 2a största mobiltillverkare?.

Glasögonen ska bli spännande att prova
@JonasT

Permalänk
Medlem

Funderar om det är dags att lämna iPhone och testa denna eller samsung s10. Frågan är vilken som "bäst" av p30 pro och s10.

Permalänk
Medlem

Min tjej har P20 pro, jag ska skaffa ny mobil i höst. P30 pro eller Mate 30 om den håller samma som P30 pro med ok pris.Edit: då det verkar vara bättre kamera / batteritid än S10. Slut på Edit. Har idag en S8 vars batteri när den når <20% hoppar 1% i sekunden till den dör.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Funderar om det är dags att lämna iPhone och testa denna eller samsung s10. Frågan är vilken som "bäst" av p30 pro och s10.

Jag tror man får reflektera över vad som är viktigt för just en själv. Batteritid och foto prioterar jag, alltså blir valet Huawei för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmmm:

Jag tror man får reflektera över vad som är viktigt för just en själv. Batteritid och foto prioterar jag, alltså blir valet Huawei för min del.

Vad kan vara bättre på s10? Skärmen?

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: Har själv en p20 pro just nu som jag är löjligt nöjd med. Tar kort som jag själv skulle ha svårt att få till med min systemkamera. Ska bli spännande att se lite fler reviews de kommande dagarna. p30 pro vs s10 side by side

Permalänk
Medlem

@cracko: Ja skärmen, tror även att bildstabiliseringen vid videoinspelning är något vassare hos Samsung. CPU och GPU är ju vassare hos Samsung. (om man verkligen behöver det)

Permalänk
Medlem

Kommer Huawei P30 Pro ha gorillaglass 6 elr 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xippet:

Kommer Huawei P30 Pro ha gorillaglass 6 elr 5?

Hmm, bra fråga
Det enda jag hittat är att den är "scratch-resistant"

Permalänk
Medlem

läste swedroids handson på denna, verkar inte speciell, visst tar bra bilder men wow... fick bli en s10+ istället.

Permalänk
Medlem

Velar mellan P30 Pro och vanlig S10 (skillnaden mellan 10 och plus verkar ju bara vara skärmstorleken och "dubbelselfie"-kameran?) Känner inte att dom extra tusenlapparna är motiverade då för min del.

Anledningen till att jag troligtvis kommer köpa S10 är:
Bättre skärm
Gorilla glas 6
Snabbare fingeravtrycksläsare
Riktigt hörlursuttag
Bättre vidvinkel
One UI (subjektivt)
Selfiekamerans position i höger hörn (subjektivt)
Vanligt minneskort om man vill utöka och inget specifikt designat för Samsung
Stereohögtalare
Och inte minst fler uppdateringar för systemet

Fördelarna med P30 är ju såklart större batteri, bättre zoom och bättre mörkerfoton. Dock är detta intressant: https://www.youtube.com/watch?v=4KxB5lrvB_E

Har en gammal Huawei P9 idag så känner oxå att jag vill ha lite omväxling, blir en bra uppgradering oavsett.

Permalänk
Medlem

Köpte en P30 pro igår, efter att min honor 7 börjat ge med sig... Tre år har jag haft min 7a men efter att den har blivit lite kantstött "tappad ordentligt" så får den tyvärr bli pensionerad idag.

Än så länge är jag extremt nöjd med min P30P, den är fruktansvärt snabb.... Ska testa den mer idag och kommande veckor, sen kan jag säga vad jag är nöjd med och mindre nöjd

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

sitter med en galaxy s6 just nu, tänkt skaffa s10 senaste halvåret, men nu såg man hur grym kameran var på p30'in så tänkte kolla på lokala elgiganten hur den såg ut att hålla i själv men fanns inte framme att titta på så sket i det för tillfället, en annan dag kanske

Permalänk
Medlem

@xmmm: 5 har jag läst.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Köpte p30 förra veckan och är väldig nöjd med den än så länge, hade en samsung S7 och bytte till denna. Har väl inte hittat något direkt negativt med den än , jag köpte P30 för jag ville ha hörlurs uttag och ville inte ha edge display så P30 passade mig bra.
Köpte min för ca 7000kr och då fick man en smartklocka om man registrerade sig på huaweis hemsida.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

@Returtony: Tack för den informationen

Permalänk
Medlem

Behöver veta från er som har en p30 pro, är ni nöjda med skärmen? Jag köpte den nämligen och har en samsung s8. Huawei är helt enkelt....aldeles för plain i färger. Testade även VIVID men det är så jäkla blek skärm jämfört med samsung. Använde mobilen i 30 minuter bredvid min s8 och ringde 3 direkt och bad om att få skicka tillbaks. Vad ska jag med bra kamera till om bilderna på skärmen är "washed out"? Är det bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixolar:

Behöver veta från er som har en p30 pro, är ni nöjda med skärmen? Jag köpte den nämligen och har en samsung s8. Huawei är helt enkelt....aldeles för plain i färger. Testade även VIVID men det är så jäkla blek skärm jämfört med samsung. Använde mobilen i 30 minuter bredvid min s8 och ringde 3 direkt och bad om att få skicka tillbaks. Vad ska jag med bra kamera till om bilderna på skärmen är "washed out"? Är det bara jag?

Tycker min definitivt har mer färg en andra mobiler jag jämfört med, tror du kan ställa in det dock... Är oerhört nöjd med min p30 pro, men alla tycker olika

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Nej.. Jag velar mellan S10+ och P30 pro men mitt val blir nog P30 pro..

P30 slår ut S10 rejält på nattbilder och zoom och dem presterar hyfsat lika vad gäller dagsbilder. Färgomfång är väl en smaksak.. Tycker apple slår ut båda vad gäller det. P30 verkar ha en tendens att överexponera lite men det är nog inget jag kommer störa mig på så värst som kommer från en iPhone 6.

Och jag litar på att P30 är stöttålig och inte går sönder i första taget.. Inget som visat sig än men skulle det vara så att den går sönder lätt så blir det kanske en S10. Mate 20 pro verkar ha lidit av att ha haft en svag struktur.

I övrigt så verkar mate 20 pro och P30 prestera lika alltså båda är snabba, bra kamera vad gäller bilder, den är för jävlig när det kommer till video. Extremt bra snabbladdning.. Snygga färger?

Vissa säger att man kan ser pixlarna på P30 dock, stämmer det? Ni som har tittat på den?
Hur är kavlitén på högtalaren och mikrofonen i samtal?