Kan ej köra scandisk i XP?

Permalänk
Medlem

Kan ej köra scandisk i XP?

Jag har ett problem med min C: hårddisk, den visar fel ledigt utrymme så jag påminns hela tiden om att frigöra mer utrymme på datorn (WinXP). Då tänkte jag: jag kör en scandisk på C: så den visar rätt utrymme igen, ca 300 mb mer.. Då får jag ett felmeddelande där det står: Det gick inte att slutföra diskkontrollen eftersom det inte gick att få exklusiv åtkomst till vissa windowsfiler på enheten. detta kan endast ske om du startar om windows. vill du starta om windows nu? JA/NEJ

Har provat o starta om windows men den säger samma sak igen, har också provat o köra scandisken i felsäkert läge men åter igen samma sak.. hade enheten inte varit ntfs så hade jag kört från dos men icke... help

Permalänk
Medlem

om du säger ja där så körs scandisk innan windows startas (om du låter bli att trycka på space)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

nej det gjorde den inte... eller jag kanske missade det men hursomhelst så kvarstod problemet... men jag har gjort mig av med XP nu och kör Windows 2000 Professional, Tha one and only fick förresten bättre i en hel den benchmarks.. iofs en reninstallation men jag hade installerat tillbaks alla program jag hade innan...

Permalänk
Medlem

ett bra byte

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.