Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

För mig som har flera barn så är extra helt suveränt, så många spel som man "gratis" kan ladda ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

<Uppladdad bildlänk>

Ja "upp till 40%" så det gäller nog kanske inte för alla då. Jag har redan essential så det kanske är därför jag "bara" får 30%. Tycker det är lite kasst ändå. Låt alla få samma rabatt istället, dvs 40% rakt över. Det hade varit mest rättvist och minst krångligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Ja "upp till 40%" så det gäller nog kanske inte för alla då. Jag har redan essential så det kanske är därför jag "bara" får 30%. Tycker det är lite kasst ändå. Låt alla få samma rabatt istället, dvs 40% rakt över. Det hade varit mest rättvist och minst krångligt.

Ah, så måste det ju vara då. Håller med. Tycker även vi som redan har en prenumeration ska få förlänga till rabatterat pris. Men men.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Var orolig över att de skulle missa detta, kul att dem hace tur:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jag har PS Plus Premium men skulle nog säga att Extra är det bättre valet.
Just nu är det 40% rabatt på Extra och Premium.

Jag lutade också mot Extra ifall det blir Plus överhuvudtaget. Vart lite diffust med vilka spel som ingår/inte ingår bara.

Skrivet av Mega-Dark:

Ja kör bas nivån av den anledningen att kunna spela online de gånger jag vill det.
Resten av det man får är bara en bonus som är trevligt men inget måste för mig.

Alright, tror inte det blir lika aktuellt för min del. Brukar köra mest single player på PS5 och online på datorn.

Skrivet av padinni:

Du får just nu extra för samma pris som bas modellen om du köper 1 år skulle säga det är väldigt prisvärt för 620kr. Du får tillgång till ett helt ok spelbibliotek med hundratals spel. Så köp extra (mellannivå)

Sounds good!

Skrivet av Normgivaren:

Jag kör Extra. Har inte haft Playstation på några år, så har massor med spel att ta tag i. Lätt värt för min del.

Förstår det

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Jag lutade också mot Extra ifall det blir Plus överhuvudtaget. Vart lite diffust med vilka spel som ingår/inte ingår bara.

Om man bara bryr sig om Ps4/Ps5-spel så är det ingen skillnad på Extra och Premium i hur många spel som ingår.

Trials för vissa spel finns dock bara i Premium. Men annars är det mest spel till Ps1-Ps3 som ingår i Premium som inte ingår i Extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om man bara bryr sig om Ps4/Ps5-spel så är det ingen skillnad på Extra och Premium i hur många spel som ingår.

Trials för vissa spel finns dock bara i Premium. Men annars är det mest spel till Ps1-Ps3 som ingår i Premium som inte ingår i Extra.

Spelen som går under flaggan Remastered ingår inte i Extra. Finns en del PS4-spel där.
Mestadels spel som från början var PS3-spel som sedan släpptes på nytt på PS4.
Kanske är 20-30 spel eller nåt, så i sammanhanget rätt lite.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Får man behålla de månatliga spelen permanent även om man avslutar sitt medlemskap i framtiden?

Finns de andra spel i någon katalog som det också gäller för? Blir smått förvirrad av menyerna och de olika ordvalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Får man behålla de månatliga spelen permanent även om man avslutar sitt medlemskap i framtiden?

Finns de andra spel i någon katalog som det också gäller för? Blir smått förvirrad av menyerna och de olika ordvalen.

Du får behålla dem i ditt bibliotek permanent men du kan bara spela dem sålänge du är medlem.
De blir liksom otillgängliga när du ej har plus.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej
Tänkte bara kolla i fall era kontroller till PS5 också låter i R/L 2 knapparna när kontrollen tar bort och/eller lägger till motstånd i de?
Typ när man går in i en meny eller liknande i spel.
Det är lite svårt att beskriva ljudet, men det har alltid varit så från start (1,5 år sedan) och jag kan inte säga att det påverkar funktionen direkt så.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Huntdown är lite av en dold pärla. 52 kronor kostar det just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej
Tänkte bara kolla i fall era kontroller till PS5 också låter i R/L 2 knapparna när kontrollen tar bort och/eller lägger till motstånd i de?
Typ när man går in i en meny eller liknande i spel.
Det är lite svårt att beskriva ljudet, men det har alltid varit så från start (1,5 år sedan) och jag kan inte säga att det påverkar funktionen direkt så.

Ja, det är normalt

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Huntdown är lite av en dold pärla. 52 kronor kostar det just nu.

Tack, den tar vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, det är normalt

Ok Tack

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Min klickar hela tiden och fungerar inte alls som den ska, vettefan vart jag ska lämna in mina 2 kontrollers då Sony inte känner igen serienummer och Elgiganten hänvisar till Sony 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️ båda kontrollerna är kass tyvärr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Min klickar hela tiden och fungerar inte alls som den ska, vettefan vart jag ska lämna in mina 2 kontrollers då Sony inte känner igen serienummer och Elgiganten hänvisar till Sony 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️ båda kontrollerna är kass tyvärr

Butiken som sålt är skyldig att ta emot och lösa det. Om det behöver skickas till Sony så får Elgiganten göra det, om du inte vill/kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Min klickar hela tiden och fungerar inte alls som den ska, vettefan vart jag ska lämna in mina 2 kontrollers då Sony inte känner igen serienummer och Elgiganten hänvisar till Sony 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️ båda kontrollerna är kass tyvärr

Låter märkligt har själv bytt 2 kontroller på Elgiganten och har fått en ny direkt när jag varit på Elgiganten.

Men som ovan nämnt så är de skyldiga att hantera ärendet om ni önskar att reklamera, de kan rekommendera att vända sig till tillverkaren men om ni inte önskar det så ska de ta hand om ärendet.

Permalänk

PS Plus Extra + Premium Januari

EXTRA
Back 4 Blood | PS4, PS5
Dragon Ball FighterZ | PS4
Devil May Cry 5: Special Edition | PS5
Life is Strange: Before the Storm | PS4
Life is Strange | PS4
Jett: The Far Shore | PS4, PS5
Just Cause 4: Reloaded | PS4
Omno | PS4
Erica | PS4

PREMIUM
Syphon Filter 3 | PS1
Star Wars Demolition | PS1
Hot Shots Golf 2 | PS1

https://blog.playstation.com/2023/01/11/playstation-plus-game...

-4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Låter märkligt har själv bytt 2 kontroller på Elgiganten och har fått en ny direkt när jag varit på Elgiganten.

Men som ovan nämnt så är de skyldiga att hantera ärendet om ni önskar att reklamera, de kan rekommendera att vända sig till tillverkaren men om ni inte önskar det så ska de ta hand om ärendet.

Snyggt, får åka förbi butiken istället då! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

EXTRA
Back 4 Blood | PS4, PS5
Dragon Ball FighterZ | PS4
Devil May Cry 5: Special Edition | PS5
Life is Strange: Before the Storm | PS4
Life is Strange | PS4
Jett: The Far Shore | PS4, PS5
Just Cause 4: Reloaded | PS4
Omno | PS4
Erica | PS4

PREMIUM
Syphon Filter 3 | PS1
Star Wars Demolition | PS1
Hot Shots Golf 2 | PS1

https://youtu.be/_D-sv5DXhMg

https://blog.playstation.com/2023/01/11/playstation-plus-game...

-4thePlayers

Omno skall provas.

Är grymt besviken på hur Premium hanteras. Snudd på helt värdelöst om jag ska vara ärlig.
Det släpptes över 8000 spel bara till PS1 varav ca 4000 släpptes i Europa.
PS2 hade totalt ca 4000 spel worldwide. PS3 ca 2500 spel.

Visst handlar det om licenser hit och dit men listan på "classics"-spel är patetisk som det är nu.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

High-end PlayStation 5

Så otroligt jäkla snygg! Fick ett enormt ha-begär nu

Han har även fler videos där han bygger om PS5:or. Hans PS5 Slim går fan inte av för hackor heller

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Så otroligt jäkla snygg! Fick ett enormt ha-begär nu

Hmmh. Att metallisera delar av chassit sådär riskerar att strula till det med wifin/blåtand till handkontrollerna. Skulle personligen inte rekommendera, men don efter duvetvad... *axelryck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hmmh. Att metallisera delar av chassit sådär riskerar att strula till det med wifin/blåtand till handkontrollerna. Skulle personligen inte rekommendera, men don efter duvetvad... *axelryck*

Ja han fick flytta ut antennerna i bak, men han har ju inte "metalliserat" delarna, han har byggt nya chassidelar i mässing (2mm mässingsplåt tror jag det var han sa).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Det får mig att bli sugen att vinywrappa hela konsonlen.

Permalänk
Medlem

Vill bara dubbelkolla detta med Playstation Plus. Jag har sedan tidigare "stackat" på mig Playstaion plus t o m 1/1 2024 och har Extra just nu, men detta innebär alltså att jag endast kan uppgradera till Premium till rabatterat pris, inte förlänga Extra ett år till?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Vill bara dubbelkolla detta med Playstation Plus. Jag har sedan tidigare "stackat" på mig Playstaion plus t o m 1/1 2024 och har Extra just nu, men detta innebär alltså att jag endast kan uppgradera till Premium till rabatterat pris, inte förlänga Extra ett år till?

Precis, du kan inte förlänga till rabatterat pris. Du kan uppgradera men måste uppgradera hela kvarvarande period förstås.

Visa signatur

press nu1mlock