Permalänk
Medlem

Chip fråga ang. PS 2 & Xbox

Har sett att vid köp av spelkonsoll PS2 & Xbox, så rek. man att man ska köpa en enhet som redan är "chipat". Vad är det för chip som dom pratar om ?

Och vad gör själva spelenheten till en bättre maskin med detta chip ?

Skulle vara intressant att veta om man nu tar sig för att köpa en av dom två enheter.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

På en chippad xbox kan du lira N64-spel, PSone-spel, spela "backuper", kolla film (divx/dvd/svcd/allt)... ett chip kostar ca: 1000:- och det är det värt

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Introx
På en chippad xbox kan du lira N64-spel, PSone-spel, spela "backuper", kolla film (divx/dvd/svcd/allt)... ett chip kostar ca: 1000:- och det är det värt

Okej.
Men är det ett svårt ingrepp att sen i efterhand sätta i ett Chip ?.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Okej.
Men är det ett svårt ingrepp att sen i efterhand sätta i ett Chip ?.

Det finns guider och forum, men det tar någon timma till en jävla massa timmar beroende på hur bra det går.. för mig tog det ca 10 timmar totalt att chippa en xbox. Då bytte jag även ut hårdisken i den.
HAde stora problem då jag har en 1.1 maskin där hålen inte är igenlödda. Lödde igen dem och sen så funkade allt nästan smärtfritt.
Men om du inte har en aning om vad som ska göras så är det lika bra att köpa en färdig chippad... Kanske av mig (spelar aldrig på min xbox trots att jag har otroligt många spel)

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

nackdelen med chippet är att du antagligen inte kommer kunna spela Live! med det i framtiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear_flap
nackdelen med chippet är att du antagligen inte kommer kunna spela Live! med det i framtiden

Men om man bara ska ha själva enheten till att spela med. Men om man "bara" ska ha själva enheten till att just spela med [ då menar jag med orginal spel , inte copyerade spel/brända ], så är väl chipet inte en nödvändighet, eller .. ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Det går ju att stänga av chippet så kan man köra på Live sen.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

ja, men microsoft har nåt på g så att det inte ska gå ens om man stänger av det