Skrivet av Pettson88:
Du sprider dessutom fler felaktigheter: "Företaget i fråga säger att de bara hanterar frågor om kreditupplysningar på sin kundservice-e-post."
På hemsidan står det om deras kundservicemail: "Kan ej användas till att besvara frågor gällande kredituppgiftsinformation." - alltså precis tvärtemot vad du hävdar.
Utöver det har de ytterligare en e-postadress som används för konsumentkontakt - som uttryckligen dessutom används till klagomål och rekommendation.
Lät mer rimligt, misstag kan alla göra.
Rimligt eftersom kreditupplysningar är något som görs av kreditupplysningsföretag.
Skrivet av Pettson88:
"Har du varit ute i verkligheten?" är också ett argumentationsfel, bara som upplysning.
Ad hominem vet jag inte riktigt hur du får ihop - min fråga om du jobbar på Tryggsam, kanske? Den var snarare tänkt för att i så fall kunna ställa följdfrågor om hur kommunikationen sköts.
Behöver du ställa frågan om du har jobbat med det? Ska jag behöva svara? Hade jag jobbat hos Tryggsam eller telefonförsäljare som jobbar med Tryggsam hade jag varit arbetslös så fort jag svarat i tråden. Hade också blivit avstängd från a-kassan. Dessutom hade jag blivit avstängd i forumet. Vill Tryggsam att en representant skriver i forumet får de följa reglerna.
Ja du argumenterar mot en påhittad person istället för att använda något argument där. Det är vad ad hominem är, tidigare använde du även en halmgubbe i och med att du lade till ett ord som inte ens användes i texten överhuvudtaget.
Dessutom antydde jag starkt i #18698799 att jag inte har en fot i telefonförsäljarspelet.
Har du varit ute i verkligheten? kan retoriskt vara fel, men det skrivs väl av den anledningen att jag inte kan förstå varför du ens slänger ut saker som att misstänkliggöra min person. Jag ska inte göra det till en tu quoque.
Argument har inte med person att göra.
Som du ser i SMS:et som TS visat så informerades det om ångerrätten på länken som fanns i detta SMS. Säljaren behöver inte i samtalet säga så mycket mer än att ångerrätt finns, hur lång den är och när den börjar gälla när det även finns skriftlig information. Eftersom det står på länken så har information om ångerrätten getts innan avtalet ingicks och då gäller 14 dagar från den dag TS skickade ett ja.
Konsumentverket och andra aktörer rekommenderar inte någon metod för att ångra då Konsumentverket är den enda aktören som hänvisats till
Det Konsumentverket skriver på Hallå konsument är följande –
Skrivet av Hallå Konsument:
Hur?
För att du ska kunna bevisa att du har ångrat dig är det bäst att meddela företaget skriftligen. Om företaget skulle påstå att du inte har ångrat dig behöver du ha kvar underlag, till exempel ett mejl, som bevisar att du har ångrat dig.
Eftersom TS bör få ett skriftligt underlag även när han ringer och för att han även kan klaga på säljaren samtidigt så kvarstår mitt tips att först bry sig om att skriva till klagomal@tryggsam.se om han känner att han inte får gehör eller för att han vill ha skriftligt svar på klagomålet. Dito bör han ju höra av sig skriftligt om han inte får en bekräftelse på ånger. I annat fall kan det hanteras på telefon så slipper TS sitta och noja över det hela, underlag är den viktiga biten på Hallå konsument.
Väljer TS att skriva ett meddelande om ånger till företaget gör det då enligt Konsumentverkets mall och raljera inte om massor annat i just det meddelandet.
När du ringer så kan du mycket väl ta upp varför däremot, då de kanske vill veta om de gjort fel eller inte och kan registrera det samtidigt och kan skicka synpunkterna på försäljarens samtal vidare.
Så länge TS får en bekräftelse på ånger skulle jag inte säga att det är felaktiga rekommendationer (plural?) att ringa dem.
Varför SMS ses som ett skriftligt godkännande som inte är enkelt att hävda att det inte är ett i det här sammanhanget behöver vi inte ta upp igen.