PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Jäkla tryck det är på den här trots att det typ inte finns något kul att spela på den knappt.
Vad är det ni suktar efter att spela?

Finns ju flera PS5-spel: Returnal, Astro's Playroom, Demon's Souls, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Rachet & Clank Rift Apart och många PS4-spel som blivit uppgraderade till 4K60fps. Dessutom så får du 20 PS4-spel om du signar upp för PS+. Dessutom är den väldigt tyst och har betydligt bättre handkontroll. Även UHD-spelare, snabbare WiFi än PS4.

Ska snart bänka mig i soffan och spela Final Fantasy VII Remake INTERgrade och det PS5-exklusiva INTERmission.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

någon som vet om Gamerhub.se är legit? De säljer ps5 disc för 6400kr, dock bara kort betalning.

Ingen Klarna ingen sale.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk

Har någon här fått meddelande från power.se? Trodde de skulle skicka mail till de som inte vann också att informera dem lika som elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

Har någon här fått meddelande från power.se? Trodde de skulle skicka mail till de som inte vann också att informera dem lika som elgiganten.

Har för mig att vinnarna skulle kontaktas via telefon?

Permalänk
Skrivet av Strikr:

Har för mig att vinnarna skulle kontaktas via telefon?

De kanske insåg hur både märkligt och opraktiskt det var att ringa alla och gör iordning ett mejl istället. Eller så har ingen på SweClockers dragits..

Permalänk
Medlem

Hur bär sig alla åt för att få info om släpp? T.ex från webbhallen? Är det F5 som gäller? Och i så fall, vilken sida av webbhallen är det man ska F5a? Startsidan, eller söka på playstation 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillor:

Hur bär sig alla åt för att få info om släpp? T.ex från webbhallen? Är det F5 som gäller? Och i så fall, vilken sida av webbhallen är det man ska F5a? Startsidan, eller söka på playstation 5?

Sök på ps5 borde räcka, annars håll koll här i tråden då många här har hjälp och skrivit vid släpp.

Passar på att tacka för notisen om Netonnet släppet tidigare idag som gjorde att jag lyckades beställa en 😎

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Jäkla tryck det är på den här trots att det typ inte finns något kul att spela på den knappt.
Vad är det ni suktar efter att spela?

Bättre prestanda och att den inte låter som en jetmotor i en stor mängd spel även för PS4, personligen.

Har en PS4 som är ca 7 år gammal men att låta den gå i pension har visat sig vara lite knepigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillor:

Hur bär sig alla åt för att få info om släpp? T.ex från webbhallen? Är det F5 som gäller? Och i så fall, vilken sida av webbhallen är det man ska F5a? Startsidan, eller söka på playstation 5?

Här är alla länkar jag har i en bokmärkesmapp som jag öppnar och går igenom så ofta som möjligt när jag har tid över:

Speciellt runt :00'e minuten varje timme bör man göra det, men idag drog Webhallen ett wildcard och släppte 14:30 så man bör kolla runt :30 varje timme också.
Många av butikerna är ganska osannolika att ha något (typ Ginza, Discshop), men vem vet?

Elgiganten har jag skippat då de verkar köra 100% lotteri. Amazon länken leder till kontrollen så får man manuellt välja konsollen, hittar inte hur man länkar direkt till konsollen där.

Förövrigt ser jag på Tradera att det dyker upp konsoller hela tiden, speciellt några med Ratchet & Clank bundles har börjat komma nu. Hoppas verkligen ingen jag tipsat lagt upp sin där...

Speciellt den här jäveln hatar jag då han har jäkla massa PS5or sålda i sina omdömen.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem

Nu har äntligen min PS5 kommit. Jag beställde den från komplett 08 Juni 2020 och hämtades ut idag. Det är en med disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Här är alla länkar jag har i en bokmärkesmapp som jag öppnar och går igenom så ofta som möjligt när jag har tid över:

Speciellt runt :00'e minuten varje timme bör man göra det, men idag drog Webhallen ett wildcard och släppte 14:30 så man bör kolla runt :30 varje timme också.
Många av butikerna är ganska osannolika att ha något (typ Ginza, Discshop), men vem vet?

Elgiganten har jag skippat då de verkar köra 100% lotteri. Amazon länken leder till kontrollen så får man manuellt välja konsollen, hittar inte hur man länkar direkt till konsollen där.

Förövrigt ser jag på Tradera att det dyker upp konsoller hela tiden, speciellt några med Ratchet & Clank bundles har börjat komma nu. Hoppas verkligen ingen jag tipsat lagt upp sin där...

Speciellt den här jäveln hatar jag då han har jäkla massa PS5or sålda i sina omdömen.

Tack så jättemycket. Ska hålla koll där samt här! Beställde mitt från komplett i september men får 0 svar från dem. Står beräknas 2021-12-31, så ska ge mig ut i denna kamp och försöka köpa ett från någon annan sida

Permalänk
Skrivet av dalaklas:

Nu har äntligen min PS5 kommit. Jag beställde den från komplett 08 Juni 2020 och hämtades ut idag. Det är en med disk.

Grattis 🥳 kanske finns hopp för mig då 😂 bokade 15e Augusti så vem vet, kanske bara 1000 före

Permalänk
Skrivet av Krillor:

Tack så jättemycket. Ska hålla koll där samt här! Beställde mitt från komplett i september men får 0 svar från dem. Står beräknas 2021-12-31, så ska ge mig ut i denna kamp och försöka köpa ett från någon annan sida

Samma känsla, chattade med dem som sa att de hoppas kunna skicka ut många innan december, men har inga datum att dela ut, senaste ändringen i min order gjordes i April

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delliecat:

Samma känsla, chattade med dem som sa att de hoppas kunna skicka ut många innan december, men har inga datum att dela ut, senaste ändringen i min order gjordes i April

Samma här. Och innan det var senaste ändringen typ dec 2020 eller något sådant. Så satt man lugnt i båten med mitten av maj som preliminärt datum (vilken man tyckte var lång väntetid men hade snällt accepterat det) och sedan i april ändrar de till dec 2021.

Trodde verkligen inte det skulle vara sådan här brist när jag väntade med att beställa till priset på ps5 kom.

PS: sålde mitt ps4 direkt när jag beställde ps5 då jag fortfarande ville få en slant för det. Det var ett dumt misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Jäkla tryck det är på den här trots att det typ inte finns något kul att spela på den knappt.
Vad är det ni suktar efter att spela?

Returnal är OTROLIGT bra. För mig var det spelet som fick mig att vilja köpa en PS5a. Älskar den typen av spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Jäkla tryck det är på den här trots att det typ inte finns något kul att spela på den knappt.
Vad är det ni suktar efter att spela?

Jag vill ha en för att spela Horizon: Forbidden West vilket är en PS5 exclusive. Även Demon's Souls, Returnal och Ratchet & Clank lockar att spela nu när jag fått tag i en. Sen för mig som inte haft en PS4 så kan jag nu spela alla de spelen också.
Finns många anledningar till att PS5:an lockar extremt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gadrol:

Jag vill ha en för att spela Horizon: Forbidden West vilket är en PS5 exclusive.

H:FW kommer även till PS4.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

H:FW kommer även till PS4.

Ooh det stämmer, I min önskan att undvika spoilers så missade jag att det skulle släppas till PS4 också. Eftersom jag inte har en PS4 så hjälpte det inte mig personligen men det är ju inte en PS5 exklusiv titel vilket jag trodde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gadrol:

Ooh det stämmer, I min önskan att undvika spoilers så missade jag att det skulle släppas till PS4 också. Eftersom jag inte har en PS4 så hjälpte det inte mig personligen men det är ju inte en PS5 exklusiv titel vilket jag trodde.

Det var tänkt att vara PS5 men utökades även till PS4.
Precis som Gran Turismo 7, vilket jag tycker är lite synd.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Jag vet jag vet, ni hatar mig. Har inte haft ork och hämta ut mitt PS5 som legat på posten nu i en veckas tid, men nästa vecka går jag på semester så ska försöka nypa den innan den går i retur.

Tips på spel att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotalo:

Jag vet jag vet, ni hatar mig. Har inte haft ork och hämta ut mitt PS5 som legat på posten nu i en veckas tid, men nästa vecka går jag på semester så ska försöka nypa den innan den går i retur.

Tips på spel att köpa?

Haha va😅 Och här håller folk på att vänta tills sitt PS5 blir skickat eller få tag i ett😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotalo:

Jag vet jag vet, ni hatar mig. Har inte haft ork och hämta ut mitt PS5 som legat på posten nu i en veckas tid, men nästa vecka går jag på semester så ska försöka nypa den innan den går i retur.

Tips på spel att köpa?

Jag tycker det är svårt att tipsa för PS5 exclusives som finns just nu är så väldigt olika varandra. Ena sidan har du Rift Apart som är väldigt casual, och på andra sidan har du Returnal som är väldigt hardcore.
Rift Apart skulle jag säga är mitt favoritspel #1 till PS5 hittills iaf.

Sen om du har PS+ får du ju massa PS4 spel på köpet där.

Sist men inte minst har du Astros Playroom som medföljer vilket är min #2

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Det var tänkt att vara PS5 men utökades även till PS4.
Precis som Gran Turismo 7, vilket jag tycker är lite synd.

och God Of War

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Pratade precis med Power och de kontaktade alla vinnare igår. Så blev man inte kontaktad igår så blev man inte dragen. Man får alltså inget negativt besked.

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Pratade precis med Power och de kontaktade alla vinnare igår. Så blev man inte kontaktad igår så blev man inte dragen. Man får alltså inget negativt besked.

Jaha, det var synd att ingen ifrån sweclockers blev vald.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns på webhallen ps5 me ratchet & clank

Permalänk

TACKKKKKKKKKKK, lycakdes köpa en, väntar på beställnings bekräftelse

Permalänk

herregud kanske lyckades 😭🥺 mitt i tandborstandet, hoppas det gick igenom 🙏🙏

*edit* fick bekräftelsemail!!

Permalänk

fick bekräftelse av webhallen, köpet gick igenom, tusen tack.