PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Torinocto:

Beställde nu via MM och via paypal, men slutsumman blev 799kr! Bara extrakontrollen? Försöker man igen så är de slut.

Blev samma för mig, pratade med deras kundtjänst som bekräftade att det bara var en handkontroll i min beställning.

Permalänk
Skrivet av Torinocto:

Beställde nu via MM och via paypal, men slutsumman blev 799kr! Bara extrakontrollen? Försöker man igen så är de slut.

Står det samma slutsumma i bekräftelsemejlet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torinocto:

Beställde nu via MM och via paypal, men slutsumman blev 799kr! Bara extrakontrollen? Försöker man igen så är de slut.

Förmodligen var du för sen och fick den här bilden när du klickade på köp:

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Blev samma för mig, pratade med deras kundtjänst som bekräftade att det bara var en handkontroll i min beställning.

Kolla meddelandet innan det här, förmodligen samma som hände dig.

Permalänk
Medlem

Pratade med MM i telefon angående att jag köpt hos dom i fredags. Och att de säljer nya enheter nu. De sa till mig att de inte har några enheter och inte kan svara på lär de ska levereras....

Permalänk

Ja, ringde dom och det var tydligen bara kontrollen jag beställde

Permalänk
Skrivet av Halio:

Kolla meddelandet innan det här, förmodligen samma som hände dig.

Nej jag hade båda i min inkorg. Det där kom upp när jag försökte senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Nej jag hade båda i min inkorg. Det där kom upp när jag försökte senare.

Fan vad segt i så fall!

Permalänk
Skrivet av Halio:

Fan vad segt i så fall!

Ja trist men jag sitter på en digital PS5a så egentligen ingen fara. Förutom att jag får fortsätta bli rånad när jag köper spel digitalt ett tag till

Permalänk
Skrivet av Kimpalarsson:

Nej jag hade båda i min inkorg. Det där kom upp när jag försökte senare.

samma här var 100 på att den var i lager när jag beställde via MM men när jag kom till paypals slutföra köp så stog det 799kr

Permalänk
Skrivet av weewee:

Pratade med MM i telefon angående att jag köpt hos dom i fredags. Och att de säljer nya enheter nu. De sa till mig att de inte har några enheter och inte kan svara på lär de ska levereras....

Tråkigt att de inte kan garantera enheter som de visar i lager. Blir kanske att makulera den order som jag gjorde från MM idag. Kanske lika bra att inte se MM som något alternativ.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thooby:

Kollade förut idag och då fanns det inte i lager och det gick inte att lägga till i varukorgen. Nu hoppar det mellan att stå som i lager och inte i lager men det fungerar att gå vidare med köpet. Skumt.

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Kollade förut idag och då fanns det inte i lager och det gick inte att lägga till i varukorgen. Nu hoppar det mellan att stå som i lager och inte i lager men det fungerar att gå vidare med köpet. Skumt.

Samma för mig. Lagerstatusen hoppar fram och tillbaka. Media Markt verkar inte gå att lita på just nu.

Permalänk
Medlem

Men helvet. Jag tänkte jag skulle göra lite nytta.... 15 min senare... så har jag missat det andra släppet för dagen.....

Permalänk

Rip

Skrivet av Strikr:

Men helvet. Jag tänkte jag skulle göra lite nytta.... 15 min senare... så har jag missat det andra släppet för dagen.....

Nästa gång!!! Lyckas du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Men helvet. Jag tänkte jag skulle göra lite nytta.... 15 min senare... så har jag missat det andra släppet för dagen.....

Inte för att vara sån, men du har missat det tredje släppet. Webhallen har släppt i två omgångar och MM en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Men helvet. Jag tänkte jag skulle göra lite nytta.... 15 min senare... så har jag missat det andra släppet för dagen.....

Tredje gången gillt!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Inte för att vara sån, men du har missat det tredje släppet. Webhallen har släppt i två omgångar och MM en.

Meh. Jag är "vuxen" och har en massa annat för mig. Hinner inte sitta här och trycka F5 hela dagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Meh. Jag är "vuxen" och har en massa annat för mig. Hinner inte sitta här och trycka F5 hela dagarna

Ingen fara, jag har försökt vara redo men har ändå bommat allt. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Ingen fara, jag har försökt vara redo men har ändå bommat allt. :/

Haha. Vi sitter i samma båt. Vad skall man göra sen då när man väl fått sin PS5:a ? Sitta framför TVn hela dagarna, mitt i sommaren? Skämt åsido, den är till mina grabbar, men jag lär nog använda den själv också. När Battlefield 6 släpps.

Permalänk
Skrivet av Strikr:

Haha. Vi sitter i samma båt. Vad skall man göra sen då när man väl fått sin PS5:a ? Sitta framför TVn hela dagarna, mitt i sommaren? Skämt åsido, den är till mina grabbar, men jag lär nog använda den själv också. När Battlefield 6 släpps.

Battlefield 6 kommer vara dunder!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Meh. Jag är "vuxen" och har en massa annat för mig. Hinner inte sitta här och trycka F5 hela dagarna

Var en slump att jag upptäckte MM faktiskt. Gick in här på tråden ca 5 minuter innan den släpptes, då hade någon skrivit att den buggade ur med priset. Tänkte att jag prövar att refresha när klockan slog halv, och då kunde jag köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

Var en slump att jag upptäckte MM faktiskt. Gick in här på tråden ca 5 minuter innan den släpptes, då hade någon skrivit att den buggade ur med priset. Tänkte att jag prövar att refresha när klockan slog halv, och då kunde jag köpa.

Jag såg också den där buggen. Hackade F5 några gånger, sen gick jag ut och sprayade en skåplucka.....
Påt igen imorrn antar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Jag såg också den där buggen. Hackade F5 några gånger, sen gick jag ut och sprayade en skåplucka.....
Påt igen imorrn antar jag!

Släppen verkar alltid ske vid hel- och halvtimmar. Så misstänker du att något ska ske rekommenderar jag att du väntar och refreshar då.

Permalänk
Skrivet av weewee:

Pratade precis med Media Markt, har en order där sen i fredags. De sa att trots bokningsbekräftelsen har de inte konsoler, okänt datum när de kan skickas. Rätt segt!

Till mig sa dem att jag står på reserv, men att dem har fått in en stor batch idag. Och jag kan som senast förvänta mig att få den nästa vecka, men har jag tur så kommer den denna vecka.

Permalänk
Medlem

Ganska många som fått maskiner idag va?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

verkar som media markt kör en "bait and switch" kampanj för att sälja av sina kontroller idag

Permalänk
Skrivet av TacoKrydda:

Till mig sa dem att jag står på reserv, men att dem har fått in en stor batch idag. Och jag kan som senast förvänta mig att få den nästa vecka, men har jag tur så kommer den denna vecka.

Menar de att den nya batchen är till för de som står på reserv? När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TacoKrydda:

Till mig sa dem att jag står på reserv, men att dem har fått in en stor batch idag. Och jag kan som senast förvänta mig att få den nästa vecka, men har jag tur så kommer den denna vecka.

Köpte du också i fredags?