Permalänk
Medlem

SMS

Hej!

Jag är osäker på om detta är rätt forum,
Jag skulle bli mycket tacksam för svar.
Jag undrar om någon skickar ett sms till flera samtidigt. Kan då alla mottagare se vad alla svarar till avsändaren?

Jag fick igår ett sms från en bekant. Personen hade skickat till flera personer.
Ena personen som också fick samma sms svarade mig och kommenterade mitt svar till den som skickade till flera.

I Mail vet jag att man kan välja att svara alla. Men i sms finns inte den valmöjligheten. 

Med vänlig hälsning 

Per

Permalänk
Medlem

På iPhone blir alla som har iPhone med i en grupptext. Det syns när du svarar.

Permalänk
Medlem

Sms är nog mellan två medans grupp mms funkar för flera. Finns en inställning om man vill skicka separat till alla eller i grupp och då blir det per automatik mms vad jag kan minnas.

Du kan även aktivera chat sms som går över ip och kostar därmed också data. Det kan tänkas maskeras som sms.

Alla operatörer stöder inte det. Tex Fello som jag har.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

SMS

Hej!

Tack för svaren.
Om avsändaren t.ex har en Samsung och mottagarna har iPhone respektive Samsung.
Är det någon skillnad? Jag har själv en iPhone. När jag besvarar sms:et från avsändaren kan jag inte välja att svara flera, bara avsändaren.

Med vänlig hälsning

Per

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Om avsändaren t.ex har en Samsung och mottagarna har iPhone respektive Samsung.
Är det någon skillnad? Jag har själv en iPhone. När jag besvarar sms:et från avsändaren kan jag inte välja att svara flera, bara avsändaren.

För android-användare gissar jag att det är en kombination av SMS-app och operatör som avgör. Jag sitter och leker med fyra olika telefoner (två Samsung, en Huawei och en jag vet inte) och flera olika operatörer, och två av dem (båda med Telia) kan jag se en lista med vilka övriga mottagare som fått samma meddelande, men det är bara en som kan skicka svar till alla, och den verkar ha en annan app än standardappen för SMS.

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjel8:

För android-användare gissar jag att det är en kombination av SMS-app och operatör som avgör. Jag sitter och leker med fyra olika telefoner (två Samsung, en Huawei och en jag vet inte) och flera olika operatörer, och två av dem (båda med Telia) kan jag se en lista med vilka övriga mottagare som fått samma meddelande, men det är bara en som kan skicka svar till alla, och den verkar ha en annan app än standardappen för SMS.

Hej!

Tack så mycket för svaret.

Med vänlig hälsning

Per