PCI-E kabel till Gigabyte 750 H

Permalänk
Medlem

PCI-E kabel till Gigabyte 750 H

Hej!

Tar ett långskott och kollar ifall någon möjligtvis sitter på en PCI-E kabel till ett Gigabyte 750 H PSU.

Har köpt ett begagnat men endast 1x följde med, och för 3000 serien behövs 2x 8pin från separata källor som jag förstått det.

Har kontaktat Gigabyte men de verkar måttligt intresserade av att hjälpa till.

Mvh Alex

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men borde det inte funka med en 8pin PCI-Efrån vilket nätagg som helst? Jag har en över från ett Corsair 750wattsagg.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Rätta mig om jag har fel men borde det inte funka med en 8pin PCI-Efrån vilket nätagg som helst? Jag har en över från ett Corsair 750wattsagg.

Skulle inte rekommendera det då dom flesta tillverkare kör sin egen pin-out. Corsair t.ex. har olika mellan sina serier, så att köra rätt modell och serie är alltid smartast

Visa signatur

Yggdrasil | Intel i7 13700KF direct die | RTX 4090 iChill | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C34 | 4TB Gen 4

TrueNAS | Ryzen 5 2600X | 5x4TB Ironwolf Pro Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Rätta mig om jag har fel men borde det inte funka med en 8pin PCI-Efrån vilket nätagg som helst? Jag har en över från ett Corsair 750wattsagg.

Vad vill du ha för den? Köper gärna om inte op vill köpa den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Rätta mig om jag har fel men borde det inte funka med en 8pin PCI-Efrån vilket nätagg som helst? Jag har en över från ett Corsair 750wattsagg.

Så har inte jag förstått att det funkar. Så får tacka men avböja på erbjudandet 👍

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mats76:

Rätta mig om jag har fel men borde det inte funka med en 8pin PCI-Efrån vilket nätagg som helst? Jag har en över från ett Corsair 750wattsagg.

Nej,

Det finns ingen standard för strömkablar till modulära nätaggregat. Det som går in i komponenten är standardiserat, det som går in i nätaggregatet är proprietärt och vilda västern.

Använder du kabel från ett annat nätagg så kan du kortsluta 12V och jord, vilket resulterar i att systemet inte startar. Har du otur så vänder du på polariteten ute i änden för komponenten och matar in 12 V på jord och jord på 12 V vilket brukar resultera i en brasa.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ingen minns en fegis. Jag ska skicka dig en kabel gratis om du filmar systemets uppstart!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077