Google Foto, radera på alla enheter

Permalänk
Medlem

Google Foto, radera på alla enheter

Jag går igenom foton på Google Foto, markerar ett foto, väljer radera (papperskorgikon), "Ta bort synkroniserade enheter och platser som delas inom Google Foto från Google-kontot?", får jag som meddelande. Jag kan då välja "Flytta till papperskorgen" eller "Avbryt". Jag väljer det första.
Detta har jag gjort under flera år för att via datorn få bort oönskade foton från mobilens minneskort. Jag har en känsla av att det förut har funnits ett FRÅN i texten: "Ta bort FRÅN synkroniserade enheter och platser som delas inom Google Foto från Google-kontot?"
Ibland direkt, ibland efter timmar eller dagar har de raderade bilderna försvunnit från telefonen. Har trott att det kanske har att göra med om jag har tillgång till wifi eller inte.
Nu har det gått över en vecka. Bilderna finns kvar. Har det att göra med någon felaktig inställning? Jag vet att jag någon gång fått fråga om att ge Google foto tillgång till sd-kortet i telefonen. Hittar inte motsvarande nu.
Jag kan inte reda ut vad som är fel.
Kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Om du tar bort en bild från telefonen, försvinner den då direkt från datorn? I så fall låter det ju som att det kan ta en stund innan borttagningen från webbsidan synkroniseras, även om det låter lite märkligt.
Annars kanske det blivit något fel vid synkroniseringen så att du har en kopia uppladdad till molnet (den du nu tagit bort), men också en lokal kopia av bilden på minneskortet. Det kanske finns någon inställning som gör att den behåller en extra kopia på minneskortet?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.