Permalänk

Jag har arbetat med betong väldigt mycket och jag kan informera om att det går aldeles utmärkat att limma ihop betongstycken. Man använder sig av ett speciellt stenlim (2-komponent) och fogen blir starkare än materialet.

Permalänk
Medlem

du kan alltid köpa Superset limm på classe, med den kan du limma ihop i princip allting, använde de till min kyl och limma ihop frigolit, sen fick jag lite på armen, de har suttit i en vecka där och håller på att lossna nu, fast jag har badat en massa och duschat så sitter de stenhårt kvar på armen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [dannzig]
då säger jag så här.
www.hififorum.nu

kolla in deras hfls-1 högtalare istället . billiga o spelar skiten ur det mesta. så slipper du hålla på o kladda.

annars kan du ju bygga ett par proAC kloner . kostar ungefäringa 3-4 tusen för ett par och du får EXAKT samma högtalare som proAC´s egna som kostar 43 härliga loppor.... det är iaf det sista som jag ska göra.... mmmmmm.... men det gäller ju att man har en riktigt
??transparent?? förstärkare oxå annars kan man ju lika gärna köpa cerwin vega hp1515 o ett slutsteg från biltema lixom....

öhhnä.. ej 3-4 tusen... typ 10 för hela(beror på vad man klär den med etc.) , bara elementen+ delningsfilter ~ 5-6 tusen....

å skulle hfls-1 va för stora????

i så fall så blir blir det VÄLDIGT små lådor å då lönar det sej ej med arbetet att gjuta jämfört me 18 mm spån/mdfskiva....

det kanske e billigare me betong men det är endel med arbete också.....

å man får int EXAKT lika.... typ bara 96% om man kan saker

å transparent förstärkare???
vet ej vad det är, kan man bli informerad

Permalänk

en förstärkare som inte påverkar ljudkällan något. det är ju det som är målet med hifi )

allt ska påverka så källan så lite som möjligt , man vill komma så nära inspelningens riktighet som möjlighet. det ska låta som när man är där. inget ändrat.

proAC klons planerna har jag lagt ner oxå... är för stora. ska köra nån annan typ av högtalare... vet dock inte vilken .

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

såådär ja...
man lär sig om hifi på swec forumet........
(back to hififorum.nu)

Permalänk

eller har jag fel kanske ?

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet