Trådlösa hörlurar tips och pris!

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Aha? Vad var han missnöjd med gällande MMX?
Jag tycker ljudet är kanon. Kanske något sämre än Penrose men definitivt bland de bästa gamingheadset jag hört. Mikrofonen är riktigt bra dessutom. Nackdelen för mig är att de är trådade. Kör en del sim-racing och det är inte skitkul att sitta med en handkontroll och headset kopplat till den
Sen är kabeln till MMX dålig och snor sig, plus att man inte lätt hittar en ersättare då jag tror de använder 5-pol på kontakten.

I min quest så lutar jag mot att behålla Epos 370. Ljudmässigt är de ganska lika Cloud 2 Wireless. Ingen av mikrofonerna på dessa ska vara särskilt bra men frågat folk jag spelat med och ingen har upplevt att det varit dåligt, vilket är good enough.
Sen ska sägas att mikrofonkvalitet kan variera beroende på ens omgivning. Exempelvis när jag hade Corsair Virtuoso RGB som har en erkänt grym mic (kanske bäst av alla gamingheadset) klagade mina medspelare på att de hörde TVn (min flickvän i bakgrunden). Så i just mitt fall är det viktigt med en mic som filtrerar bort bakgrundsljud effektivt.
Cloud 2 har något bättre sidetone och sitter aningen bättre på mitt huvud men Epos 370 är definitivt svalare (vilket man värderar när man kör sim-racing) och 100 tim batteritid är magiskt bra.
Men jag tycker det är hugget som stucket mellan dessa två, det beror lite på prioritering och hur man ska använda dem.

Penrose är en annan femma. Ju mer jag testat Epos 370 och Cloud 2, ju större skillnader mot Penrose hör jag i ljud. Kanske tydligast är att andras röster låter kristallklart i Penrose.
Om jag bara skulle ha ett headset för PS5, PC, spel och musik så skulle jag inte tveka på Penrose. Men i mitt user case så vinner batteritid och komfort över ren ljudkvalitet.

Penrose är långt ifrån perfekt dock. 15 tim batteritid är inte grymt. Med bluetooth påslaget ca 10 tim. Jag upplever ofta att batteriet är på väg att ta slut.
Sidetone måste man också stänga av annars får man ett brummande ljud. Ingen sidetone och slutna lurar är inte optimalt då det är svårare att veta hur högt man pratar.
Varken Cloud 2 och Epos 370 har problem när jag går till kylen och hämtar dricka. Penrose tappar irriterande nog anslutning 1m ifrån 😅
I övrigt är räckvidden okej ändå men inget hs jag skulle springa runt med, speciellt inte om man har en större lägenhet/hus.

G Pro X är också ett bra headset. Finns inget att klaga på där, samtidigt som ingenting är wow. Okej ljud, okej batteritid osv osv. Mic är ganska bra. De kanske uppdaterat men jag har för mig att inställningar man gör på PC inte följer med om man spelar på ex konsol (typ Blue Voice)

Långt meddelande blev detta 😅

Ja men långa meddelanden gillar vi! 😄

Tack så mycket för väldigt utförlig och bra beskrivet förklaring!

Såg att det fanns demo på penrose som en skickade i tråden kanske värt att slå till där och i värsta fall returnera om man inte är nöjd eller ser något annat problem eftersom det är demo 😄

Är väldigt sugen på penrose när detta erbjudandet kom! Kör bara och för tillfället men blir jag sugen på PS5 i framtiden så har jag för det med.
Men för tillfället kör jag enbart PC och då räcker 15 timmar utmärkt! Lite orolig för räckvidden men får testa dom själv och se! Man borde väl kunna returnera ett demo exemplar också antar jag?

Tack så mycket ännu en gång för ditt svar är väldigt tacksam!

Permalänk

Detta det väldigt lockande ut! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Detta det väldigt lockande ut! Tack så mycket!

Du får nog vara snabb då det bara finns ett par i lager. 60 dagars öppet köp gör ju att du kan köpa och fundera senare..

Permalänk
Medlem

@Oskarjohansson Det är samma villkor för öppet köp om du köper demo så du har 60 dagars öppet köp med fri frakt tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

@Hyperxo Det är samma villkor för öppet köp om du köper demo så du har 60 dagars öppet köp med fri frakt tillbaka.

Tack så mycket! Var snabb nog och lyckades få tag i ett par!

Ska bli kul att testa dessa och jämför med mina HyperX cloud 2 vilken skillnad det är mellan dom 😁

Känns bra att kunna skicka tillbaka som om man inte blir nöjd 😃

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Ja men långa meddelanden gillar vi! 😄

Tack så mycket för väldigt utförlig och bra beskrivet förklaring!

Såg att det fanns demo på penrose som en skickade i tråden kanske värt att slå till där och i värsta fall returnera om man inte är nöjd eller ser något annat problem eftersom det är demo 😄

Är väldigt sugen på penrose när detta erbjudandet kom! Kör bara och för tillfället men blir jag sugen på PS5 i framtiden så har jag för det med.
Men för tillfället kör jag enbart PC och då räcker 15 timmar utmärkt! Lite orolig för räckvidden men får testa dom själv och se! Man borde väl kunna returnera ett demo exemplar också antar jag?

Tack så mycket ännu en gång för ditt svar är väldigt tacksam!

Kul, hoppas du gillar annars är det ju bara att skicka tillbaka.

Glöm inte att ladda ner Audezes mjukvara och plugga in dem med usb-kabel (mjukvaran känner inte igen dem annars). I mjukvaran kan du justera EQ men framförallt så stäng av sidetone för att slippa white noise

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Vad var det för småfel du märkte av? Förutom att micen inte funkade först.

Man måste ha i USB-C kabel mellan hörlur och dator för att ändra ljudprofil, susande i framförallt vänster lur om det är tyst/väldigt låg volym, det går inte att justera volym på medhörningen, en av de två volymknapparna justerar volymen för mikrofonen och man måste trycka in och rulla för att justera mixen på spelljud/pratljud (borde vara tvärtom). Det är det jag kommer på nu, men jag har för mig det var en grej till. Alltså inget stort men sammantaget så känns det ogenomtänkt och jag tycker att man ska förvänta sig mer från ett företag som Audeze och för det pris som är ordinarie.

Men de låter ju fan bra. Betydligt bättre än de Sennheiser GSP670 och Logitech G733 som är de trådlösa jag haft innan. Sen har jag en del trådade lurar som de inte klarar att matcha, men det är inte en rättvis jämförelse heller.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss ett par Logitech G PRO X Wireless och är väldigt nöjd. Bra passform, bra ljud, lång räckvidd, bra byggkvalitet och bra batteritid. Kan verkligen rekommendera!

Vet inte varför den fått en del dåliga recensioner jag har inte stött på några som helst problem med varken mikrofon eller programvara. Allting helt klockrent, även folk i discord säger jag låter bra (har aktiverat brusreduceringen i programmet)

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Kul, hoppas du gillar annars är det ju bara att skicka tillbaka.

Glöm inte att ladda ner Audezes mjukvara och plugga in dem med usb-kabel (mjukvaran känner inte igen dem annars). I mjukvaran kan du justera EQ men framförallt så stäng av sidetone för att slippa white noise

Fick hem som igår och dom är sköna och har väldigt bra ljud men mitt största problem är räckvidden kan knappt gå på toa innan det bryts …
Ska testa lite till och leka lite med i mjukvaran och sedan ser hur jag ska göra men hittills så lutar det emot att skick tillbaka dom men får se

Permalänk
Skrivet av hundburgaren:

Man måste ha i USB-C kabel mellan hörlur och dator för att ändra ljudprofil, susande i framförallt vänster lur om det är tyst/väldigt låg volym, det går inte att justera volym på medhörningen, en av de två volymknapparna justerar volymen för mikrofonen och man måste trycka in och rulla för att justera mixen på spelljud/pratljud (borde vara tvärtom). Det är det jag kommer på nu, men jag har för mig det var en grej till. Alltså inget stort men sammantaget så känns det ogenomtänkt och jag tycker att man ska förvänta sig mer från ett företag som Audeze och för det pris som är ordinarie.

Men de låter ju fan bra. Betydligt bättre än de Sennheiser GSP670 och Logitech G733 som är de trådlösa jag haft innan. Sen har jag en del trådade lurar som de inte klarar att matcha, men det är inte en rättvis jämförelse heller.

Har känt lite samma problem som dig, kanske inte alla men några samt att dom har väldigt dålig räckvidd.

Men som du säger så låter som väldigt bra!! Så får se vad jag gör! Ska testa dom lite till tänkte jag.

Permalänk
Skrivet av padinni:

Jag köpte nyss ett par Logitech G PRO X Wireless och är väldigt nöjd. Bra passform, bra ljud, lång räckvidd, bra byggkvalitet och bra batteritid. Kan verkligen rekommendera!

Vet inte varför den fått en del dåliga recensioner jag har inte stött på några som helst problem med varken mikrofon eller programvara. Allting helt klockrent, även folk i discord säger jag låter bra (har aktiverat brusreduceringen i programmet)

Låter ju väldigt bra! Testar just nu några andra lurar men bestämmer jag mig för att skicka tillbaka dom så blir det definitivt att testa dessa!

Vad har du för användnings områden för dom? Vad spelar du för sorts spel osv eller använder du dom till musik osv? 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Fick hem som igår och dom är sköna och har väldigt bra ljud men mitt största problem är räckvidden kan knappt gå på toa innan det bryts …
Ska testa lite till och leka lite med i mjukvaran och sedan ser hur jag ska göra men hittills så lutar det emot att skick tillbaka dom men får se

Det är en akilleshäl absolut.

G Pro X kan du också testa. Jag va väl inte superimponerad av dem. Tycker nog HyperX Cloud 2 Wireless är skönare eller Epos 370 men många verkar gilla G Pro X.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Det är en akilleshäl absolut.

G Pro X kan du också testa. Jag va väl inte superimponerad av dem. Tycker nog HyperX Cloud 2 Wireless är skönare eller Epos 370 men många verkar gilla G Pro X.

Ja jag känner också det tyvärr.

Ja tänkte att jag ska testa dom faktiskt! Och gillar jag inte dom så får jag fortsätta leta vidare.

Känner nästan att Penrose har lite ”för bra” ljud för mig hahaha.

Ja hyperX kan ju vara ett alternativ också såklart men näst på tur tror jag ändå blir G PRO X dom känns väldigt all around bra och det är lite det jag är efter samt hyfsat bra räckvidd!

Tack för tipsen!

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Det är en akilleshäl absolut.

G Pro X kan du också testa. Jag va väl inte superimponerad av dem. Tycker nog HyperX Cloud 2 Wireless är skönare eller Epos 370 men många verkar gilla G Pro X.

Tycker du HyperX är bara bättre för komforten eller finns det mer som gör att du tycker dom är bättre? Såg att dom var på rea nu på komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Tycker du HyperX är bara bättre för komforten eller finns det mer som gör att du tycker dom är bättre? Såg att dom var på rea nu på komplett

Mest komforten. Bättre batteritid också. Ljudmässigt ganska lika. Bättre mic på Logitech, men Sidetone va lite knepigt vill jag minnas om de inte fixat detta nu.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Mest komforten. Bättre batteritid också. Ljudmässigt ganska lika. Bättre mic på Logitech, men Sidetone va lite knepigt vill jag minnas om de inte fixat detta nu.

Okej tack så mycket fick iaf bli ett par logitech g PRO demo exemplar.

Hoppas det inte är några problem bara för man köper demo på komplett 😃

Blev att jag fick skicka tillbaka penrose, sjukt bra ljud men kändes inte som dom passade mig.

Så är jag inte nöjd med G PRO så blir det att testa hyperX.

Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag köpte nyss ett par Logitech G PRO X Wireless och är väldigt nöjd. Bra passform, bra ljud, lång räckvidd, bra byggkvalitet och bra batteritid. Kan verkligen rekommendera!

Vet inte varför den fått en del dåliga recensioner jag har inte stött på några som helst problem med varken mikrofon eller programvara. Allting helt klockrent, även folk i discord säger jag låter bra (har aktiverat brusreduceringen i programmet)

Tittat på dessa, men orolig för basen. Hur upplever du den?

Visa signatur

ROG Strix GeForce RTX 3080 White OC Edition 10GB , Intel i5-12600k , WD BLACK SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av simsag:

Tittat på dessa, men orolig för basen. Hur upplever du den?

Jag tycker den är bra, inte överdriven men ändå märkbar och lagom.

Jag lyssnar dock inte på musik genom lurarna utan endast spelar och för det ändamålet har dem varit perfekta hittills

Tips är att köpa dem från exempelvis webhallen, Elgiganten eller dylikt där dem har 30 dagars öppet köp om man inte är nöjd (även om man använt dem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Okej tack så mycket fick iaf bli ett par logitech g PRO demo exemplar.

Hoppas det inte är några problem bara för man köper demo på komplett 😃

Blev att jag fick skicka tillbaka penrose, sjukt bra ljud men kändes inte som dom passade mig.

Så är jag inte nöjd med G PRO så blir det att testa hyperX.

Tack för tipsen!

Btw såg att HyperX i dagarna släppt Cloud Alpha Wireless, så om G Pro X inte föll i smak skulle jag kika på dem. 300 tim batteritid bl a

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av simsag:

Tittat på dessa, men orolig för basen. Hur upplever du den?

Efter jag har testat dom ett tag nu så måste jag säga att jag är väldigt nöjd med dom!
Basen tycker jag är bra dock beror det lite på vad man är ute efter!

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Btw såg att HyperX i dagarna släppt Cloud Alpha Wireless, så om G Pro X inte föll i smak skulle jag kika på dem. 300 tim batteritid bl a

Såg dom med! Men blev väldigt nöjd med mina logitech så kommer att ha kvar dom!
HyperX verkar steppa upp dock!

Tack för tipset!