Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

100% loss

Då är det leverantören som måste fixa det, antingen i deras utrustning alternativt hos nätägaren om det blivit något problem i deras utrustning.
Troligen ligger det hos din leverantör eftersom switcharna som nätägarna brukar använda inte skall påverkas av denna typen av ändringar.

Bor själv i lgh och min uppgradering av hastighet gick inte fram förrän jag startade om routern, men det har du ju redan gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Fast det här kommer direkt från Tele2 hemsida där jag beställt det,dom borde väl veta tycker man.

Om du kollar zmarket.se (som är Zitius egna hemsida) och din adress så ser du nog att de själva inte vet. De kommer återkomma när Zitius kollat vad det sitter för hårdvara i fastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Om du kollar zmarket.se (som är Zitius egna hemsida) och din adress så ser du nog att de själva inte vet. De kommer återkomma när Zitius kollat vad det sitter för hårdvara i fastigheten.

Ok 👌 fast det är ju fördjävla dåligt att dom skriver att man kan välja det om det inte nu skulle gå.
Sitte o kollar på analog tv nu på min 65 tummare 😁

Permalänk
Medlem

Nu funkar det som det skall,vet inte vad dom gjorde men dom va snabba iallafall:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

<Uppladdad bildlänk>

Nu funkar det som det skall,vet inte vad dom gjorde men dom va snabba iallafall:)

Nice att det gick att lösa, de fick väl sätta upp hastigheten på porten manuellt i switchen eller så kanske inte aktiveringen hittade till rätt port/lägenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nice att det gick att lösa, de fick väl sätta upp hastigheten på porten manuellt i switchen eller så kanske inte aktiveringen hittade till rätt port/lägenhet

Jo det var väl nått sånt enkelt:) gött med nät igen iallafall hehe.
Man blir lite handikappad utan.

Permalänk
Medlem

Garanterat att det saknades aktivering i portalen om du kom åt zmarket. Dom tar bort 100/100 aktiveringen när dom ska lägga in 500/500. Men om 500 fastnar så saknar du aktivering och kommer då åt zmarket. Att den fastnar kan ibland bero på ett automatiskt system som blockerar högre hastigheter än 100 och det då ska skickas ut en ny CPE som ska klara den högre hastigheten.

Din ISP gjorde en felanmälan till stadsnätet att aktiveringen inte går igenom, eller om Zitius system flaggar det själv och Zitius aktiverade manuellt tjänsten då det inte krävs en CPE då du bara har internet och inte TV också.

Bra att det gick snabbt att lösa.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX