Fyndade skärm men saknar power supply - var kan man hitta en sådan idag?

Permalänk
Medlem

Fyndade skärm men saknar power supply - var kan man hitta en sådan idag?

Vann ett bud på tradera för 1 stycke svensk riksdal.
Det blev en Apple Cinema Display A1082 23" med en fet dongel som de gamla skärmarna har men jag saknade en störm adapter på 90W för att få liv i den.
Vart ska man leta någonstans? är min fråga
Hur hittar jag rätt modell? finns det universal alternativ?

Tack!

Permalänk

Det är en Apple produkt. Så antagligen måste du köpa en original Apple laddare som troligtvis kostar ungefär lika mycket som en ny monitor
"Apple Cinema Display A1082 power adapter" ger dig hundratals svar genom google

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Nitro (i5-12450H,RTX 4060, 16Gb DDR5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Det är en Apple produkt. Så antagligen måste du köpa en original Apple laddare som troligtvis kostar ungefär lika mycket som en ny monitor
"Apple Cinema Display A1082 power adapter" ger dig hundratals svar genom google

Ok ska förtydliga jag menar finns det någon svensk vintage återförsäljare eller något liknande som har sånt här eller är det Ebay som gäller?

Permalänk

Nä är nog import som gäller.

Nu vet jag inte vad den strömförsörjs med men på bilden på nätdelen ser det ut som usb-c men skulle inte förvåna mig om det är apple special.

Men vet du att det är usb c så kan du ju chansa på en usbc bula som stödjer rätt spänning och kan leverera minst 90w. Kanske fungerar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Nä är nog import som gäller.

Nu vet jag inte vad den strömförsörjs med men på bilden på nätdelen ser det ut som usb-c men skulle inte förvåna mig om det är apple special.

Men vet du att det är usb c så kan du ju chansa på en usbc bula som stödjer rätt spänning och kan leverera minst 90w. Kanske fungerar.

Skärmen är från 2004 så rätt säker på att det inte är USB-C.

Verkar vara en rejäl specialare till DC-kontakt så det är nog att leta på ebay eller dylikt som gäller. Verkar dock generellt kosta några hundralappar.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Skrivet av olga32:

Skärmen är från 2004 så rätt säker på att det inte är USB-C.

Verkar vara en rejäl specialare till DC-kontakt så det är nog att leta på ebay eller dylikt som gäller. Verkar dock generellt kosta några hundralappar.

https://m.media-amazon.com/images/I/41HVyPaFooL._AC_UF894,1000_QL80_FMwebp_.jpg

Ja du hitta en bättre bild på kontakten så nä inte usbc...

Kanske bästa att bara försöka byta kontakten i skärmen så man kan plugga in nån generic 24V nätdel har för mig jag läste på nån bild 24V iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Låter för avancerat för mig att byta sladdarna osv men ska hålla utskick på utländska sidor. Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Denna skärm kräver väl ingen speciell adapter för strömmen utan går på 220 volt, se 3-stift-uttaget. Dock så drar skärmen 90 Watt i effekt.

Sen vilken dongel som behövs för att få ut en bild från den, det vet jag inte.

Sök på Tradera efter A1082 så får du upp en skärm med dongel och strömsladd som säljs för 400:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkan:

Denna skärm kräver väl ingen speciell adapter för strömmen utan går på 220 volt, se 3-stift-uttaget. Dock så drar skärmen 90 Watt i effekt.

Bilden i tråden är på nätadaptern, d.v.s. det är inte 3-stift-uttaget till vänster som är problemet utan den Apple-specifika kontakten till höger som skärmen ska kopplas till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkan:

Denna skärm kräver väl ingen speciell adapter för strömmen utan går på 220 volt, se 3-stift-uttaget. Dock så drar skärmen 90 Watt i effekt.

Sen vilken dongel som behövs för att få ut en bild från den, det vet jag inte.

Sök på Tradera efter A1082 så får du upp en skärm med dongel och strömsladd som säljs för 400:-.

Tack! ser dock inte den vita "boxen" i bild men ska chatta med honom och se vad jag kan göra