Skrivet av Thomas:
Läste du hans version av det hela? Både det om antalet requests och det om 10 miljoner är skitsnack.
Han la även ut ljudklipp på telefonsamtalet ang det om 10 miljoner.
Jag läste hela inlägget och lyssnade på filen. Han säger ju ordagrant sådär. Sen lägger han till (och jag parafraserar) ”..jag skämtade typ bara…” vilket varje människa med lite självbevarelsedrift som ”hotar” lägger till.
Hela det där samtalet (eller ja, den inspelade delen) bör få varje vuxen människa över 25 att snabbt dra till sig en skämskudde.
Jag lyssnar/läser också vad han utelämnar, som t.ex. hur mycket pengar han har dragit in på det här genom åren.
Skrivet av Thomas:
Väldigt tydligt att CEOn förstår att det inte var något slags hot eller någon utpressning, trots att de fortsatte påstå det efter att CEOn bett om ursäkt för missförståndet.
Jag förstår också att det inte var vare sig ett hot eller utpressning, eftersom han inte är i position att utöva något av det. Jag hör också hur representanten från Reddit får honom att upprepa det där ett antal gånger, troligtvis för att han inser till vilken grad utvecklaren skämmer ut sig.
Skrivet av Thomas:
Vad gäller antalet requests så gör den officiella appen lika många API-requests som Apollo (finns bevis för det också).
Därtill la han ut Apollos backend på Github för att visa att det inte är ineffektivt och inte använder scraping (som reddit påstod).
Det är möjligtvis så att äganderätt inte är din starka sida, men som ägare av Reddit så får Reddit använda sina API hur dom vill, och dom har såklart full rätt att ställa andra krav på andra som ska använda tjänsten.
Han säger ju själv att han (nu, det har inte slagit honom in tidigare) skulle kunna börja kolla på om han skulle kunna göra färre requests, men att han inte hinner under dom 30 dagarna fram tills Reddit vill att han skriver på sitt avtal.
Men, i ett försök att vara konstruktiv, hur mycket tycker du att Reddit ska ta betalt?
Om du vill ange en procentsats (dom flesta företag räknar ju marginaler i procent, och dom flesta som investerar vill ha avkastning i procent) så får du berätta hur deras nuvarande (nya) prissättning avviker från det. Vill du ange ett pris per anrop, så får du berätta vad det ger dom för marginaler.
Skrivet av firstofmay:
Ja, i ett annat sammanhang hade det säkert varit en fullträff men här är det ju just reddit som dessutom har en riktigt dålig egen app.
Nej, det låter lika löjligt här. För det första, om man ska vara intellektuellt hederlig, så spelar det ingen roll vad du eller jag anser om deras app.
Eller menar du att om du och jag säger samma sak, men du tycker deras app är skit, och jag tycker den är fantastisk, så säger/menar vi olika saker?
Dessutom, han är ju inte app-användare, det är inte som användare han säger det där.
Skrivet av firstofmay:
..även om de förstås som alla andra företag vill tjäna pengar.
Kan du inte förklara vad du menar här? För jag läser det där som att du säger att dom gör det här trots att dom vill tjäna pengar, och jag säger att dom gör det här för att dom vill tjäna pengar.