UPS är djävulens påfund - om jag bara kunde unvika dem

Permalänk
Medlem

UPS är djävulens påfund - om jag bara kunde unvika dem

Finns ju andra trådar som beskriver att UPS inte är en förtroendeingivande aktör för att leverera paket (som #19821993.

Jag missade att jag fått ett SMS från dem, i princip hade jag 4 timmar på mig att svara "2" för att de skulle leverera mitt paket hem till mig annars skulle det till en pickup plats.

Hur i helvete kan detta vara rimligt. Jag har beställt att något ska levereras hem till mig och så tycker transportören att det är OK att ändra detta för att jag inte svara på ett SMS?

Majoriteten av oss vuxna jobbar, och kan inte ha åtkomst till mobilen hela tiden.

Hu har det blivit en så där ~2 timmar med att försöka uppdatera min UPS profil på deras hemsida, felmeddelande där jag ringt supporten enligt deras anvisningar - blivit felkopplad och fick ringa om från början igen.
Ingen lösning utan de ska ringa mig ... jojo hur sannolikt är det att det händer.

Till slut hittar jag någon knapp på deras röriga sida om att jag kan omboka ombokningen av min leverans (som alltså skulle levereras till en pickup point för att jag inte svara på SMS:et) så att det ska levereras till min dörr.

Eller jag hoppas det iaf för det bekräftas inte på något super tydligt sätt utan bara att vi levererar paketet på Fredag ... sedan kan jag gissa mig till att det är till min hemadress.

Nåväl.

Känns lite bättre nu iaf

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Sådana företag så som UPS får i alla fall mig att uppskatta PostNord som levererar paketet dit man sagt, oftast till utlämningsställe.

Inga krångel att man ska sitta hemma och vakta dörren för att ett paket kommer mellan 10-16 en vardag...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Finns ju andra trådar som beskriver att UPS inte är en förtroendeingivande aktör för att leverera paket (som #19821993.

Jag missade att jag fått ett SMS från dem, i princip hade jag 4 timmar på mig att svara "2" för att de skulle leverera mitt paket hem till mig annars skulle det till en pickup plats.

Hur i helvete kan detta vara rimligt. Jag har beställt att något ska levereras hem till mig och så tycker transportören att det är OK att ändra detta för att jag inte svara på ett SMS?

Majoriteten av oss vuxna jobbar, och kan inte ha åtkomst till mobilen hela tiden.

Hu har det blivit en så där ~2 timmar med att försöka uppdatera min UPS profil på deras hemsida, felmeddelande där jag ringt supporten enligt deras anvisningar - blivit felkopplad och fick ringa om från början igen.
Ingen lösning utan de ska ringa mig ... jojo hur sannolikt är det att det händer.

Till slut hittar jag någon knapp på deras röriga sida om att jag kan omboka ombokningen av min leverans (som alltså skulle levereras till en pickup point för att jag inte svara på SMS:et) så att det ska levereras till min dörr.

Eller jag hoppas det iaf för det bekräftas inte på något super tydligt sätt utan bara att vi levererar paketet på Fredag ... sedan kan jag gissa mig till att det är till min hemadress.

Nåväl.

Känns lite bättre nu iaf

jag hade en vecka 4 paket som skulle till mig via UPS en varje dag..
måndag kommer: får ett sms om att transportören varit vid min dörr men ingen svarade. varan levererad till pick up 2 och en halv mil bort.
Tisdag kommer: får ett sms om att transportören varit vid min dörr men ingen svarade. varan levererad till pick up 2 och en halv mil bort.
Onsdag kommer: får ett sms om att transportören varit vid min dörr men ingen svarade. varan levererad till pick up 2 och en halv mil bort.

Här tröttnade jag... och ringde och skällde ut dom och frågade vad i hela friden dom håller på med.
får till svar att de pratat med föraren och ingen var hemma någon av dagarna.

Då påpekar jag att jag är pappa ledig och hemma hela dagarna.

de ber om att då återkomma..

de efter 20 min ringer någon av de högsta cheferna på UPS (Antagligen då jag skickade varje dag även ett meddelande till Amazon att de inte håller sina avtal)
Han frågar om de verkligen är så farligt att jag åker till pick up istället för att få de till dörren?
och menar att anledningen till att föraren sagt att jag inte är hemma är att han alltid valt mitt paket sist att leverera ut och då har klockan blivit så mycket, och han vill åka hem utan allt för stor övertid.
Jag ifrågasätter då varför alltid mitt paket ska levereras sist av alla, varpå jag får svaret att det är för att jag bor på landet 40 min ifrån närmsta ups terminal.

då informerar jag honom om deras avtal som de lagt upp och att de inte är ekonomisk hållbart för mig att åka varje dag till pick up till en stad jag normalt ALDRIG åker till.

Han meddelade mig om att det var som det var och att jag fick leva med det mer eller mindre då jag valt att bo där jag bor.

jag ringde då Amazon och berättade vad som sagt och vart irriterad på att de erbjuder hemleveranser som inte är hemleveranser..

Torsdag kommer: Min paket kom till mitt hus. en något irriterad chaufför meddelar mig om att han chef kommer ringa mig inom en timme och om jag vänligen kunde ta samtalet.

Chefen på UPS ringer lite småirriterad och nämner att en av deras större kunder har lämnat in en hel del klagomål och vites begäran. och så frågade han om jag kommer att beställa mycket från Amazon i framtiden.
-Ja det ska jag.
Chefen: Ja okej... (suck) jag kommer att skriva upp dig på en priolista så att du med säkerhet kan få dina paket, skulle du inte vara hemma vänligen meddela chauffören via smset ni får så att de kan lämnas på pick up.

LÅNG historia kort.

Fram tills Postnord tog över alla leveranser hit från Amazon så fick jag varenda paket jag beställde till min dörr efter detta.

ska tillägga att jag erbjöd att om de såg att jag skulle få flera paket en vecka så kunde de vänta med leveranserna tills de är samlade och köra ut dom i bulk en gång i veckan.
fick svaret att de inte gick pga avtalet som sa att de ska levereras typ asap.

detta va ett långt inlägg för dom som orkade läsa hela är mitt råd:

Stå på dig om du har rätt.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

UPS är verkligen jävulens påfund.

Deras kundtjänst säger exakt VAD SOM HELST för att man ska lägga på luren. Sist jag hade kontakt med dom var jag hemma och väntade på deras leverans en hel dag. Fick till slut ett SMS att paketet var hos ombud. Ringde och frågade varför.

Jag: Hej UPS, varför är mitt paket hos ombud?
UPS: Du var inte hemma.
Jag: Jag har jobbat hemifrån hela dagen.
UPS: Okej, men vi fick inte tag på dig.
Jag: Hur har ni försökt nå mig?
UPS: Mummel, harkel, host.
Jag: Varför ringde ni inte mig?
UPS: Enkelt, vi har inte ditt nummer
Jag: Men hur kan ni då SMS:a mig info om att paketet är hos ombud?
UPS: Vi har som policy att inte ringa (detta stämmer, så varför dom drar lögnen om att dom inte har mitt nummer är såklart för att det ljuget funkar och dom slipper gå in i diskussion om hur medeltid det är att inte ringa den man ska leverera till)
Jag: Okej, ni är verkligen jävulens påfund och jag hoppas ni går i konkurs i europa med er undermåliga amerikanska skitservice.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Gustav-P:

Nåväl.

Känns lite bättre nu iaf

Så i princip - kass support men orginella problemet är att du inte läste sms:et. Var glad att dom ens faktiskt åker ut med paketet xD

UPS SUGERRRRRRRRRR

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Sämsta skiten som någonsin funnits på denna planet....

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Rekordmedlem

UPS kan inte leverera paket till mig över huvud taget om nån skickar med hemleverans och de har inte heller nån fungerande rutin för att lämna hos ombud då det inte finns nått inom kommunen så man behöver åka till Göteborg för att hämta dem dvs ca 10 mil bort.
UPS är det fraktbolag som fungerar sämts och de har aldrig lyckat få fram ett paket utan alla har gått i retur för det går inte ens att rimligt enkelt hämta dem hos ombud.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har inte använt det privat mer än det levererats till utlämningsställe så har inget att säga där.
Men via jobbet där vi är en stor kund sett till antal sändningar så kan jag säga att kundtjänsten är helt horribel. Har ett antal gånger behövt eskalera de mest basala problem vi haft för att kundtjänsten inte förstår nånting eller helt enkelt inte vill hjälpa en.
Ett bra exempel var när ett paket inte hade blivit levererat pga kunden hade stängt (de har öppet dygnet runt) och returnerats utan information. Mailade kundtjänsten med antal frågor och begärde ett "official statement".
De svarade att jag kunde spåra min sändning på deras hemsida....

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med dem, flera gånger. De borde få näringsförbud.

FedEx verkar lika dåliga. "Ingen hemma" (trots att jag satt nära dörren hela dagen), men inte leverans till utlänningsställe utan tillbaka till deras distributionscentral här i staden. Ingen information på hemsidan vad jag ska göra eller om de kommer försöka imorgon eller något annat. Skickade ett mail och de sade att de skulle prova igen om några dagar, men att de inte kunde lova något "för det är mycket att göra" eller något sånt. Suck.

Konstigt för DHL funkar klockrent tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Så i princip - kass support men orginella problemet är att du inte läste sms:et. Var glad att dom ens faktiskt åker ut med paketet xD

UPS SUGERRRRRRRRRR

Så går det att se på det, eller så ser man på det att jag har beställt hemleverans. Då förväntar jag mig att få det och inte att transportören försöker få till det så att de slipper att åka ut och leverera.

Ett SMS som man ska svara på inom 4 timmar är inte OK sätt att ha sin process uppbyggd på.

Titta på Airme, Budbee och de andra transportörerna. De lyckas ju att få detta att fungera och levererar vad man betalt för medans UPS försöker slingra sig.

DHL ringde och kollade om jag var hemma, vilket jag var och 10 minuter senare hade jag mitt paket. Stor skillnad på service tycker jag.

Jag har faktiskt inlett en dialog med företaget som jag beställt från för att förmedla hur skitigt dåligt UPS sköter sig och om de inte kan erbjuda andra transportörer ... får se vart det leder.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM

Permalänk
Medlem

UPS är ett skämt...
Om än man är hemma hela dagen och väntar på paketet så säger de "bomkörning", utan att en enda bil ens passerat utanför.
Paketen lämnas sedan långt bort i F-n! Ofta en helt annan stad?!

Näe, det är ju illa när någon får Post Nord att se bra ut med UPS lyckas till och med med denna bedrift. Sämsta leverantör som världen skådat

Permalänk
Medlem

För mig fungerar UPS bra. Föraren har ringt mig och frågat om jag är hemma de gånger jag valt att få paketet till dörren.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Verkar bero på vart man bor och vart på deras "körslinga" man är. Har själv sett att postbilen bara kört förbi utan att stanna. En stund senare kommer ett mess om att ingen var hemma och paketet finns på närmaste utlämningsställe. Höjden av slöhet.

Detta gäller dessvärre de flesta fraktföretag. Men UPS verkar vara i en klass för sig när något går snett.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

För mig fungerar UPS bra. Föraren har ringt mig och frågat om jag är hemma de gånger jag valt att få paketet till dörren.

Beror på att du bor tillräckligt nära deras terminal/runda. Bor man lite avsides så skiter dom i att leverera helt enkelt.

Sen bör kanske nämnas att UPS använder sig av ett flertal underleverantörer i landet där vissa är bättre och andra betydligt sämre.

Permalänk
Medlem

UPS är sämsta jävla skiten någonsin. Fyfan när man råkat missa att ett företag använder sig utav UPS. 1 gång har de lyckats leverera hem till mig. ALLA andra gånger har jag tydligen inte varit hemma. Mycket underligt när man jobbat hemma de dagarna...

Sen hamnar alltid paketen på västa sunkiga ombuden med otrevlig personal.

Aldrig haft problem med PostNord men Instabox slår allt.

Permalänk
Medlem

Kan man anmäla sånt här som bedrägeri? Att säga att man ska utföra en hemleverans utan att ha för avsikt att ens försöka låter som bedrägeri i mina öron.

Eller om man iaf kan få Konsumentverket att ålägga dem vite om de inte slutar kalla det hemleverans. https://www.konsumentverket.se/for-foretag/marknadsforing/nar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Kan man anmäla sånt här som bedrägeri? Att säga att man ska utföra en hemleverans utan att ha för avsikt att ens försöka låter som bedrägeri i mina öron.

Eller om man iaf kan få Konsumentverket att ålägga dem vite om de inte slutar kalla det hemleverans. https://www.konsumentverket.se/for-foretag/marknadsforing/nar...

Fast konsumenten köper inte hemleveransen från UPS. Så konsumenten får klaga till säljaren och anmäla dem om de inte löser problemet.

Permalänk
Medlem

Intressant detta, fick här idag just likadant.
Ska välja mellan ombud (låångt bort, de olika i storleksordningen 7-25 mil), hemleverans dagtid, fullmakt att lämna ute på gatan typ. Inget av alternativen bra.

Ändå brukar det ofta gå hyfsat, då jag råkar arbeta på ett ställe som har som har sin egen centrala godsmottagning typ 50 m från där jag arbetar. Ofta har det gått bra att få sakerna levererade dit istället, även om det står att man inte kan ändra adress. Kanske för att de ändå åker dit i princip dagligen och det därmed inte blir en extra avstickare för leveransen.

Beställt väldigt många saker genom åren privat och över lag skulle jag säga att det funkat hyfsat med fraktbolagen i allmänhet, även om det kan variera hur saker levereras.
Allra smidigast är antingen "Early Bird" el när man får paketet i brevlådan, övrig hemleverans är lite blandat.
Bor på en mindre tätort i de nordligare delarna av landet.

I arbetet går det väl däremot lite sisådär med frakt, de hämtar inte när de ska och leveranser dröjer el kommer bort.
Men det går förvånansvärt bra att ha en helt omärkt gammal frysbox som paketlåda på ett av ställena vi har. Det ser nästan ut som någon bara lyft ut den för att den ska hämtas för skrotning, men är dit vi får leveranser av vissa saker.

Permalänk
Medlem

På 12 år här i Järfälla har UPS aldrig försökt göra en enda hemleverans. Jag svär varje gång jag ser när något har skickats med UPS från utlandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Har också haft problem med dem, flera gånger. De borde få näringsförbud.

FedEx verkar lika dåliga. "Ingen hemma" (trots att jag satt nära dörren hela dagen), men inte leverans till utlänningsställe utan tillbaka till deras distributionscentral här i staden. Ingen information på hemsidan vad jag ska göra eller om de kommer försöka imorgon eller något annat. Skickade ett mail och de sade att de skulle prova igen om några dagar, men att de inte kunde lova något "för det är mycket att göra" eller något sånt. Suck.

Konstigt för DHL funkar klockrent tycker jag.

UPS och FedEx är båda amerikanska (USA-baserade), DHL är tyskt trots att det grundades i Kalifornien och nu ägs av tyska postverket (Deutsche Post).

Amerikanska fraktföretag är skit, tyska fungerar bra som det mesta i Tyskland.

Permalänk
Bildexpert

Jag råkar ha förmånen att bo cirka 500 meter från ett UPS-ombud och tack vare det så har de också varit det transportföretaget som har orsakat absolut minst problem och huvudvärk för min del. Vill jag spara ännu mer tid kan jag be dem lämna det vid ett ombud i närheten av min arbetsplats och det plockas upp på lunchrasten. Har alltid fungerat riktigt smidigt.

Förr, när jag bodde på Ekerö, var det oftast betydligt bökigare men delar av det berodde på att jag bodde på en gata som sällan visades upp på GPS:er. PostNord lyckades hitta den men sällan UPS. Lägg därefter till att utlämningsställe inte finns på Mälaröarna, så ville man få det till ett ombud var närmsta stället ca två mil enkel väg bort.

Men som någon som har haft mycket strul med både DHL, Schenker, FedEx och (hör och häpna) PostNord så har UPS varit praktiskt taget fläckfria sedan jag flyttade. Det har hänt att de har påstått sig försökt leverera och inte lyckats fastän jag varit hemma, men eftersom sändningen alltid har hamnat på närliggande ombud i samma veva så är det att föredra. Man slipper i vart fall vänta på paket i onödan, vilket inte alltid är fallet med FedEx till exempel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

UPS är ”överbelastade”. Jag har aldrig fått ett paket hemlevererat. Aldrig. På kanske 25-30 försök. 3 olika adresser.
Efter senaste fick jag lite nog och ringde och personen jag pratade med föreslog att de skulle göra en intern anmälan. Det kändes ju inte så kul men hon insisterade och några dagar senare ringde nån form av chef upp och bad om ursäkt. Jag fick då förklarat för mig att chauffören har inget annat alternativ att kryssa i än att man som mottagare inte va hemma. Chefen menade att de måste kryssa detta även när de inte hinner köra ut.
Känns ju sådär tbh, men tydligen är de extremt ”överbelastade” just nu. Jag tar det lite med en nypa salt då problemen med UPS sträcker sig många år tillbaka.
Oavsett så är de ganska skit. FedEx är inte mycket bättre dem i Sverige. För mig har DHL funkat solklart bästa, därefter PostNord.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

På 12 år här i Järfälla har UPS aldrig försökt göra en enda hemleverans. Jag svär varje gång jag ser när något har skickats med UPS från utlandet.

Bor också i Järfälla (dock bara två år än så länge) men har exakt samma erfarenhet. Deras terminal och HK ligger ju här, så där har man ju varit några gånger. Sist jag var där hittade dom inte ens mitt paket och jag fick komma tillbaka dagen efter.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Sådana företag så som UPS får i alla fall mig att uppskatta PostNord som levererar paketet dit man sagt, oftast till utlämningsställe.

Inga krångel att man ska sitta hemma och vakta dörren för att ett paket kommer mellan 10-16 en vardag...

En liten justering, "ett paket KANSKE kommer mellan 10-16 en vardag".

Permalänk
Medlem

Totalt värdelösa. Undviker dem som pesten.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Musikälskare

Imponerande när ett företag får Postnord att se bra ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har börjat med attavbeställa om det visar sig att företagets enda leveransalternativ är UPS eller FedEx + att jag förklarar varför. Om företaget inte har flera leveransalternativ får man oftast inte veta vad det enda leveransföretaget är förrän man har betalat så det har vid ett par tillfällen blivit att jag fått vänta i upp till en vecka innan pengarna hamnat på bankkontot igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jag har börjat med attavbeställa om det visar sig att företagets enda leveransalternativ är UPS eller FedEx + att jag förklarar varför. Om företaget inte har flera leveransalternativ får man oftast inte veta vad det enda leveransföretaget är förrän man har betalat så det har vid ett par tillfällen blivit att jag fått vänta i upp till en vecka innan pengarna hamnat på bankkontot igen.

Jag försöker titta på deras leverans vilkor eller annan informationstext.
Det är inte ofta (för mig) som jag beställer hos ett företag som jag inte beställt hos innan, så då kan jag ta mig den extra tiden att kolla vilket transportföretag de använder. Funkar oftast. YMMV.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haft att göra med UPS 2ggr. Jag orkar inte dra min story, men ja UPS är djävulens påfund!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Avstängd

Från UPS har i alla fall jag alltid minst dom senaste 2 åren fått SMS innan paketet kommit till Sverige om jag vill:
1) Hämta upp hos närmaste utlämningsställe.
2) Hemleverans.

Innan dess var dom en katastrof. Man fick vakta ytterdörren till trapphuset som en vakthund. Och kuriren kunde på den tiden enligt deras kundtjänst inte ringa före leverans eftersom dom enligt kundtjänst saknade mobiltelefon.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.