Permalänk
Medlem

ny mus

som rubriken lyder så är det dags för ny mus nu men kan inte bestämma mig har känt på båda och båda känns bra men svårt att välja. är det någon som kan övertyga mig om en utav dom?

det står mellan aerox 5 wireless eller logitech PRO x superlight

Permalänk
Medlem

Köp båda testa någon vecka se vem du blir bästa kompis med, lämna tillbaka/sälj den andra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av minivarg:

som rubriken lyder så är det dags för ny mus nu men kan inte bestämma mig har känt på båda och båda känns bra men svårt att välja. är det någon som kan övertyga mig om en utav dom?

det står mellan aerox 5 wireless eller logitech PRO x superlight

Tycker du om superlighten, köp superlighten. Bättre varumärke, argumenterbart bättre mus överlag, mer alternativ för extra skatez om du skulle vilja prova några andra. Kommer även troligtvis hålla sig fräsch mycket längre.

Permalänk
Medlem

vet att det låter dumt men har något emot razer och alltid haft. är säkert jättebra saker men.

Permalänk
Medlem

Har haft min Superlight i 1,5 år nu och är väldigt nöjd med den. Bra batteritid, laddar snabbt, otroligt skön mus. Rekommenderar den starkt!

Det negativa jag kan nämna är att "plastbeläggningen"(?) slits en del (beror ju såklart på grepp osv också), såhär ser min ut just nu:

Samt att jag tycker scrollhjulet blir mindre och mindre "taktilt". Oroar mig att det kommer bli problem där till slut men inget än så länge.

Sen hade jag önskat att sidoknapparna var lite känsligare, eller större.

Edit: Min har för övrigt klarat av att bli tappad i golvet från skrivbordet på typ 1,5m höjd ett par gånger också vilket är positivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av minivarg:

vet att det låter dumt men har något emot razer och alltid haft. är säkert jättebra saker men.

Viper V2 Pro och Deathadder V3 Pro är två av de absolut bästa mössen man kan köpa just nu när det gäller "gaming prestanda".
Finns såklart chans till ett måndagsexemplar precis som alla märken.
Betyder dock inte att Logitech G Pro X Superlight är dålig. Men den är några år gammal nu.

Har du kollat på någon av dessa? Tre mycket bra möss för pengarna;
Pulsar X2 V2 (Släpps snart)
Lamzu Thorn
Lamzu Atlantis (Finns som Mini också)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken