Köpråd önskas, satsa på budget eller lägga lite mer?

Permalänk
Medlem

Köpråd önskas, satsa på budget eller lägga lite mer?

Har försökt att kolla recensioner och så men allting verkar väldigt USA-centrerat, och på Reddit verkar folk se rött bara man nämner Samsung (hur står det förresten till med de här i Sverige, är deras support och sånt kass här med?). Min nuvarande tv är en 40" Samsung LCD som inköptes på tidigt 2000-tal, och den börjar bli bra trött, glapp lite här och var, bilden flimrar i kanterna och har sig. Har kikat på LG C3 (men då är plånboken sträckt till max) och Samsung QN85C nu till black week, båda i 55" storlek. Tror säkert jag skulle bli ypperligt nöjd med båda, men undrar om jag skulle bli minst lika nöjd med något lite billigare? Tänkte typ Q60C eller Hisense U7K, kanske gå upp en storlek till 65" istället. Är verkligen ingen finsmakare, glor på film och tv en hel del (alltid med text på, så bra kontrast och svärta är ju önskvärt) och spelar på min Switch. Ljud känns mindre viktigt, kan tänka mig att lägga till en soundbar längre fram om det ska vara så, men är inte ute efter någon hemmabio. Ska åka in och titta på utbudet i butik på måndag, men hade gärna haft lite mer kött på benen innan dess så man inte blir helt bortkollrad när det kommer en hjälpsam säljare.

Permalänk
Bildexpert 📺

Ta gärna en titt på TV-guiden: https://www.sweclockers.com/artikel/37476-tv-guiden-2023-24-d...

Q60C är till exempel en mycket enklare och klenare TV än de andra du tittat på. Men ja, relativt en 40-tummare som är 15+ år gammal lär det vara en förbättring även det.

Går du på en C3:a gör du däremot en resa utan dess like. Även QN85C kommer vara natt och dag.