Själv har jag aldrig egentligen prenumerant på någon streamingtjänst (förutom Spotify från releasedagen fram till förra året) men går mycket på bio där man kan välja vad man vill se utan inlåsning, förutom inlåst i filmstadens monopol då...
Klippt citat.
Filmstaden är dominant, men Nordisk Film finns i Sverige också. Bara i Uppsala och Malmö än, men de har riktigt bra salonger och "4DX" salonger.
Kabel-TV och Strömming måste bägge bita i det sura äpplet och gå över till on-demand, dvs allt måste gå att köpa enskilt precis när kunden behagar.
Livesändningar som t.ex sport behöver kunna köpas match för match eller tävling för tävling.
Annars finns det bättre saker att spendera sin tid & pengar på.
Vansinne med on demand för matcher i sporter där lag har ~55-60 matcher per säsong tycker jag. Då måste priset ner på ca 15-20:- per match, och knappt då är det värt det om man är intresserad av själva ligan och matcher och inte bara ett lag. Dessutom osäkra inkomster för bolaget samt att rättigheterna är så dyra att de skulle garanterat gå back.
Går föresten att köpa match för match i PL idag, men det är ~149:- per match eller något.
Jag kan tänka mig att man låser upp sig per säsong, med rabatterat pris halvvägs in.
Pris per liga
Pris per turnering
"Follow my Team"
Allt
Sen kanske dagspris (t.ex. sportlördag med 3 PL-matcher och stryktipset).