Chrome snabbaste webbläsaren i nytt prestandatest

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Förutom YouTube så tycker inte jag att Firefox blivit sämre och jag tror inte ens det är Firefox fel med YouTube, tror mer på att det är Google

Rätt många sidor som inte funkar i FF med förhöjda privacy inställningar, speciellt i Android appen. I Brave funkar skiten bara och det är fortfarande snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Rätt många sidor som inte funkar i FF med förhöjda privacy inställningar, speciellt i Android appen. I Brave funkar skiten bara och det är fortfarande snabbt.

Använder bara Firefox på datorer, inte på Android. Sedan gillar jag inte utseendet i Brave/Chrome. Har man många flikar uppe så ser man inte någon text, bara ikon vilket är för lite för mig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Firefox är hopplöst med ram jag kunde se i aktivitethanteraren och se hur ram användningen ökade, tror 59gb är max jag art tills FF kraschar.

Om instalation av FF och windows samma fel och bara 2 tillägg Roboform och group speed dial.

Tills jag bytte till WaterFox och aldrig sett över 8 gb?

Jag har i snitt under 20 flikar skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Chrome som standard.

Firefox när man skall titta på lättklädda damer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panthro:

Firefox är hopplöst med ram jag kunde se i aktivitethanteraren och se hur ram användningen ökade, tror 59gb är max jag art tills FF kraschar.

Om instalation av FF och windows samma fel och bara 2 tillägg Roboform och group speed dial.

Tills jag bytte till WaterFox och aldrig sett över 8 gb?

Jag har i snitt under 20 flikar skulle jag tro

Jo waterfox är är en väldigt trevlig webläsare, betydligt bättre optimerad än standard Firefox, floorp är inte dålig heller.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Kör chrome på datorn för den funkar bra för mitt use case. På mobilen är det både chrome och ff. Om chrome hade haft stöd för addons på mobilen så hade haft antagligen inte längre installerat ff vid nästa mobilbyte.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Chrome är också den webbläsare som snabbast samlar in användaruppgifter.

Så dubbel seger för Google:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Chrome är också den webbläsare som snabbast samlar in användaruppgifter.

Så dubbel seger för Google:)

Microsoft ligger numera inte så långt efter när deras spionverktyg ska tvingas in och spela in allt du gör på datorn.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VinterSolen:

Microsoft ligger numera inte så långt efter när deras spionverktyg ska tvingas in och spela in allt du gör på datorn.

Fast den funktionen (antar att du menar Recall?) är inte släppt. De hoppade över det pga den starka kritiken, och ska innan återlansering ändra så att det inte är på som standard + svårt att stänga av, och bättra på säkerheten.

Oavsett det tycker jag det är en dålig idé där riskerna är för stora relativt nyttan, dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Kan leva med att FF är några tiondelar långsammare ibland. Har inte haft andra problem som minnesläckor eller lagg på YT.
Har bara uBlock Origin som tillägg.

Kan tillägga att jag med jämna mellanrum gör en ren, ny installation av FF. Vet inte om det har någon betydelse.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.