Feedback på design av WordPress-tema(n)

Permalänk
Medlem

Feedback på design av WordPress-tema(n)

Fick gjort något kreativt de senaste 4 dagarna. Det blev ett WordPress tema.

Demo: Clearer (för bloggar och magasin)

Jag undrar, om ni skulle vara läsare på sidan med det temat, är det något som stör eller som kan bli förbättrat? Eller några andra tankar om det? Hur fungerar den på mobile, tablet och desktop?

Koden och temat finns på GitHub och kan laddas ner där tills jag får den accepterad på wp.org, vilket kanske tar en vecka.

All feedback är välkommen!

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Skrivet av AlxMedia:

Fick gjort något kreativt de senaste 4 dagarna. Det blev ett WordPress tema.

Demo: Clearer (för bloggar och magasin)

Jag undrar, om ni skulle vara läsare på sidan med det temat, är det något som stör eller som kan bli förbättrat? Eller några andra tankar om det? Hur fungerar den på mobile, tablet och desktop?

Koden och temat finns på GitHub och kan laddas ner där tills jag får den accepterad på wp.org, vilket kanske tar en vecka.

All feedback är välkommen!

Jag gillar designen med dropshadows som avslutning på varje logiskt ”block”. I övrigt har jag inte så mycket konstruktiv kritik. Jag skulle aldrig välja siter att följa baserat på deras design; däremot kan dålig design göra att jag inte ”orkar” stanna kvar på en site. Men då handlar det oftast mer om invasiva popups och aggressiv spårning, vilket inte i sig har med sitens tema att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Jag gillar designen med dropshadows som avslutning på varje logiskt ”block”. I övrigt har jag inte så mycket konstruktiv kritik. Jag skulle aldrig välja siter att följa baserat på deras design; däremot kan dålig design göra att jag inte ”orkar” stanna kvar på en site. Men då handlar det oftast mer om invasiva popups och aggressiv spårning, vilket inte i sig har med sitens tema att göra.

Kul att du gillar designen!

Håller med om att dålig design, och allt vad det kan innebära, kan göra att man tröttnar på att browsa en sida. En bra design, som t.ex. Sweclockers har, bara fungerar i bakgrunden och man tänker inte på det så mycket.

Temat blev förresten precis accepterat på wp.org: https://wordpress.org/themes/clearer/ (vilket betyder att koden gått igenom en kvalitets-check). Den gick igenom direkt utan att jag behövde modifiera något vilket är trevligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En uppdatering, som jag tänkte passade in i denna tråden/trådtiteln.

Har nu nått upp till 51 st gratis WordPress-teman, alla gjorda för skoj skull när jag känt mig kreativ under de senaste 10 åren.

Ta gärna en titt på dem alla!

• Alla är GPLv3-licensierade, vilket innebär att du kan göra typ vad du vill med dem

• Alla finns på wp.org och har gått igenom kvalitetskontroll där

• Man kan stänga av credit-länken i footern på alla sidor med ett knapptryck i admin-panelen för temat

Hoppas någon finner dem användbara.
/Alex

Visa signatur