Trollar inet om dom sätter en kylare såhär?

Permalänk
Medlem

Trollar inet om dom sätter en kylare såhär?

Permalänk
Medlem

Vad är det vi ska titta på?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

Till frågan också, fläktarna, ska dom inte sitta inne i datorn mot resterande komponenterna? Och utöver det toppmonterad istället för som nu monterad i front.

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hocfanic:

Till frågan också, fläktarna, ska dom inte sitta inne i datorn mot resterande komponenterna? Och utöver det toppmonterad istället för som nu monterad i front.

?

Du menar radiatorn för vattenkylaren? Du vill rimligen att den varma luften från kylaren blåser ut ur chassit. Spelar ingen egentlig roll var den sitter. Fläktarna är så mycket kraftigare än vanlig konvektion.

Permalänk
Medlem

Slangarna ska ju helst inte vara där uppe för pumpens skull.
Har du beställt ett bygge med egenvalda delar och grejerna endast får plats sådär är det väl en annan sak.
Sitter fläktarna monterade längst fram och är kör intag så är det korrekt. Man kan förstås ha fläktarna innanför också men det är nog inte lika effektivt.

Permalänk
Medlem

Känns det här dumt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hocfanic:

Känns det här dumt då?

<Uppladdad bildlänk>

Det är rätt. Lite beroende på hur fronten ser ut men är det mesh så stämmer det.

Permalänk
Medlem

Hör av dig till Inet och berätta om dina tankar i första hand. Det enda jag ser som är konstigt är ju att radiatorn är monterad med slangarna uppe för det kan leda till missljud när luftbubblor samlas där. Såvitt jag vet kan man ju också lämna önskemål när Inet bygger datorn så hade inte varit omöjligt att be om toppmonterad om det var det du ville ha. En polare bad Inet att dra satakablar för att kunna föra över 2x 2.5 tums SSD från gamla burken och det löste de galant.

Permalänk
Medlem

Känns som bästa stället att ha den på!
Får man plats med en stor radiator i top så funkar ju det med men hade varit andra alternativet för mig iaf.